וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "אמרתי להנהלה שהעונה הקרובה לא תהיה קלה"

22.10.2020 / 11:11

מכבי תל אביב תנסה לעצור רצף של שלושה הפסדי יורוליג מול חימקי, שקיבלה בחזרה את רוב הפצועים והחולים (ו', 20:00). המאמן: "התחלנו מאוחר את ההכנות. אנחנו עומדים מול סיאוטציה שלא חווינו בשנים האחרונות". שמעון מזרחי שוב יישאר בארץ

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

מכבי תל אביב תגיע למשחק מול חימקי מוסקבה מחר (שישי, 20:00, ספורט 5) כשהיא לחוצה במיוחד. עם רצף ההפסדים הארוך ביותר ביורוליג בקדנציה של יאניס ספרופולוס, בקבוצה חוששים מעוד מעידה מול היריבה שהפסידה את כל ארבעת משחקיה ביורוליג העונה, ומנסים לא להלחיץ יותר מדי את השחקנים, אך עדיין להביא אותם במוכנות שיא לקראת משחק שיכול לשנות את המומנטום השלילי.

בקבוצה מצפים ליכולת טובה בהרבה מכמה משחקני המפתח של הקבוצה שעד כה לא נמצאים בכושר, ביניהם טיילר דורסי, שהצטיין בינתיים רק בהפסד לצסק"א, ובשאר המשחקים עומד על ממוצע של 7 נקודות בלבד למשחק. הצהובים מוטרדים גם מהיכולת ההגנתית שלהם, שהובילה לספיגת 79.7 נקודות למשחק - הנתון הגבוה ביותר ביורוליג אחרי חימקי ואלבה ברלין.

שמעון מזרחי שוב לא יטוס עם הקבוצה בשל סיכוני הקורונה.

אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חזר דווקא למפגש מול מכבי תל אביב. אלכסיי שבד/דני מרון

ספרופולוס התייחס ליריבה במסע"ת ואמר: "רוב השחקנים שלהם חוזרים אחרי בעיות הקורונה, אולי הם לא בכושר אבל הם עדיין מסוכנים. זו קבוצה מאוד מוכשרת, אנחנו צריכים להיות מרוכזים בהגנה. ברוב המשחקים קלענו, אבל היריבה גם קלעה הרבה נקודות. במשחק חוץ צריך לשחק טוב יותר בהגנה".

על רצף ההפסדים: "אנחנו עומדים מול סיטואציה שלא הייתה לנו בשנתיים האחרונות, אבל זו עונה חדשה, עונה מוזרה עם תנאים מוזרים בגלל הקורונה. אני לא מחפש תירוצים, אבל זו המציאות, עשינו הכנה לעונה שלא הספיקה, וזה בגלל הקורונה. התנאים שאנחנו משחקים עכשיו הם לא כמו לכל קבוצה לפנינו. הפסדנו שלושה משחקים ברציפות, אבל יכולנו להימנע רק מבאיירן כי זה היה משחק ביתי".

על השחקנים החסרים: "חסר לנו את יובל כי הוא שחקן בעל אופי הגנתי, והוא עוזר לנו להיות יותר קשוחים בהגנה. עומרי הוא גוף גדול שחסר לנו, שחקן מאוד מנוסה, שחקן שיכול לתת לנו הרבה התקפה. ברגע שיהיה לנו את כולם, יהיה לנו סגל מושלם יותר. כרגע אנחנו מחפשים פיתרונות ואני מצפה מכל השחקנים להתעלות. אנחנו צריכים להיות יותר אפקטיביים התקפית, במיוחד מול קבוצה כמו חימקי שהיא מאוד התקפית. אנחנו לא יכולים לתת להם חופש בהתקפה".

על השינויים האחרונים: "כשלא משחקים טוב, צריכים לעשות הרבה שינויים בחמישייה ולחפש פיתרונות. כשמנצחים אז הרוטציה יותר ברורה. התפקידים שלנו לאט לאט נהיים יותר ברורים, אני חושב שהשחקנים החדשים מבינים יותר מה אני רוצה מהם, וככל שאנחנו נתאמן ונשחק ביחד נהיה יותר מתואמים".

על ההכנה הלוקה: "אמרתי להנהלה שבגלל שסיימנו את העונה שעברה כל כך מאוחר והייתה עונה כל כך קשה, העונה הקרובה לא תהיה קלה, וזה מה שזה עד עכשיו. עדיין מוקדם לשפוט על המשך העונה, זו עונה ארוכה, זה מרתון. הכל פתוח. כמו שהפסדנו נגד באיירן, אנחנו יכולים לנצח משחק דומה בחוץ, כמו שעשינו בעבר. אם היינו מפסידים ב-20 הפרש, אולי הייתי יותר בלחץ, אבל בגלל שהפסדנו שלושה משחקים בסוף, יכולנו לנצח שלושה משחקים בסוף והיינו ב-0:4 והיינו הרבה יותר אופטימיים.

עוד בוואלה!

לפני מכבי תל אביב: חימקי קוראת ליורוליג לבטל את תוצאותיה האחרונות

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
חייב ניצחון ברוסיה. ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

חימקי מוסקבה היא קבוצת היורוליג שנפגעה הכי קשה מנגיף הקורונה עד כה. לא רק שהקבוצה הרוסית סבלה ממכת חולים שהושבתו ולא שיחקו בארבעת המשחקים עד כה, היא גם נאלצה לשחק את המשחקים בסגל חסר בעוד קבוצות אחרות שבחרו לא להופיע זכו מן ההפקר בשלב מאוחר יותר והמשחקים שלהם יערכו בתאריך מאוחר יותר.

השבוע קיבלה חימקי בחזרה את אלכסיי שבד, שלא חלה בקורונה אלא סבל מפציעה, וכן את יאניס טימה, ג'ורדן מיקי ויבגני וורונוב. מי שעדיין בספק הם הסנטר גרג מונרו והרכז אריק מקולום שלא שיחקו בהפסד באמצע השבוע לאסטנה ב-VTB. סטפן יוביץ' הפצוע ייעדר.

בהיעדרו של שבד, הכוכב הגדול של הרוסים, מי שהחזיקו את חימקי הם דווין בוקר עם 16.8 נקודות, יונאס ירבקו שקלע 15.5 נקודות והוסיף 9.8 ריבאונדים והרוסי ויאצ'יסלב זייצב שהפתיע לטובה עם 14.8 נקודות ו-6.5 אסיסטים למשחק.

המשחק מחר יהיה ה-11 בין הקבוצות במסגרת היורוליג כשמכבי תל אביב מוליכה 3:7. בחמישה משחקים שנערכו באולמה הביתי של חימקי מובילה האלופה הישראלית 2:3, אך בעונה שעברה הפסידו הצהובים במחזור הפתיחה של העונה לחימקי 89:83.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully