וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא אותו דבר: הבעיות של מכבי תל אביב בפתיחת העונה ביורוליג

התלות בווילבקין מוגזמת, האנטר מפתיע לרעה, בנדר משאיר חלל ריק בעמדה קריטית, ובסופו של דבר הכול מתנקז להרגלים המגונים ברבעים האחרונים. הקבוצה של ספרופולוס חושפת לא מעט בעיות בפתיחת העונה, ועכשיו מגיע רצף משחקים מאתגר שיכול להעמיק את המשבר

דני אבדיה מכריז על הרשמתו לדראפט/באדיבות מכבי תל אביב

פתיחת העונה ביורוליג טומנת בחובה הפתעות רבות. ריאל מדריד, אנאדולו אפס ומכבי תל אביב - שלוש מהקבוצות שאיישו את הרביעייה המובילה בטבלה בעונת 2019/20 הקטועה - ניצבות היום (שני) במאזן שלילי של 3:1, וגם הצלע הרביעית בדמותה של צסק"א מוסקבה, רחוקה מלהרשים עם מאזן חצוי (2:2).

אבל גם אם מדובר באנומליה סטטיסטית שתתיישר ככל שהעונה תתקדם (אם תתקדם) וגם אם לא, אין ספק שהקבוצה של יאניס ספרופולוס סובלת מבעיות אמיתיות. סימן השאלה העיקרי בפתיחת העונה נוגע ליכולת של הצהובים לתפקד במשחקים צמודים: הצהובים נקלעו עד כה לשלושה משחקים שהוכרעו בדקות האחרונות, והפסידה בשלושתם - לצסק"א נכנעה בהפרש של ארבע נקודות אחרי שהובילה בשלב מתקדם ברבע הרביעי, לבאיירן מינכן הפסידה בשלוש נקודות למרות מיני-קאמבק לקראת סיום, ולאולימפיאקוס הפסידה גם כן בשלוש נקודות, משלשה על הבאזר.

כשצוללים פנימה למספרים, מגלים שעובר במשחקים הללו קו אחיד: בכולם הצהובים גילו תלות כמעט מוחלטת בסקוטי ווילבקין ברבע האחרון. שימו לב לסטטיסטיקה של כוכב הצהובים ברבעים האחרונים של המשחקים הללו: 15 נקודות מול צסק"א מוסקבה (5 מ-7 מהשדה); 15 נקודות מול באיירן מינכן (3 מ-8 מהשדה); ו-12 נגד אולימפיאקוס (3 מ-6 מהשדה);

"ספק אם יאניס ספרופולוס מרוצה מהתלות החדשה הזו", נכתב ב"יורוהופס". "ראינו את מכבי תל אביב נשענת על ווילבקין ברבעים האחרונים גם בעונה שעברה, והיא ניצחה הרבה משחקים צמודים. אבל העונה, כמעט הכול נמצא בידיים שלו, אולי באופן מוגזם. ווילבקין הוא אחד השחקנים המיוחדים והאיכותיים ביורוליג, אבל התוכנית לתת לו את הכדור ולאפשר לו לאלתר, לא עובדת. מכבי תל אביב זקוקה לשחקנים שיורידו ממנו לחץ במאני טיים, כמו טיילר דורסי לדוגמא, שממעט לשחק ברבעים האחרונים".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם טיילר דורסי מול שחקן אולימפיאקוס חסן מרטין. באדיבות אולימפיאקוס, אתר רשמי
סיבה לדאגה? ווילבקין ודורסי/אתר רשמי, באדיבות אולימפיאקוס

חיסרון נוסף של הצהובים הוא בעמדה מספר 4. הצהובים קיבלו בעונה שעברה הכי פחות נקודות מעמדה 4 מבין כל הקבוצות היורוליג, אבל העונה הבעיה היא גם בצד ההגנתי. דראגן בנדר מתקשה להיכנס לעניינים, ואנג'לו קלויארו שמתופקד בלית ברירה בעמדת הפאוור פורוורד, לא יכול לשאת בנטל לבדו.

עומרי כספי עדיין מושבת ואם בנדר לא יראה סימני חיים, הוואקום בעמדה 4 לא יתמלא. אפשרות נוספת היא למלא אותו באמצעות החתמה של שחקן חדש. למעט קווינסי אייסי שעדיין ממתין ככל הנראה לפתיחת שוק השחקנים החופשיים ב-NBA, הצהובים יכולים למצוא כמה אפשרויות סבירות בעמדה הזו. רשימת השחקנים החופשיים כוללת נכון לעכשיו שמות כמו ג'יימס גיסט הוותיק, אנתוני גיל שכבר הוזכר כמועמד להצטרף לקבוצה, וכן שחקני פנים כמו תומאס רובינסון ואדריאן פיין.

עוד בוואלה!

ההגבלה והעקיפה: חימקי תארח את מכבי תל אביב ללא קהל?

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דראגן בנדר. אתר צסק"א מוסקבה, אתר רשמי
זה לא זה. דראגן בנדר/אתר רשמי, אתר צסק"א מוסקבה

מלבד אחוזי השלשות הבעייתיים (32 אחוז, חמישית מהסוף ביורוליג) והיעילות ההתקפית החשודה (הצהובים מדורגים במקום השלישי מלמטה בליגה באחוזי True Shooting), ישנן גם בעיות פרסונליות. אותלו האנטר רחוק משיאו בפתיחת העונה, מה שבא לידי ביטוי גם בסטטיסטיקות מתקדמות: הוא מדורג אחרון מבין שחקני מכבי תל אביב בנט רייטינג (מדד המשקלל השפעה של שחקן על ההגנה וההתקפה של הקבוצה). מתחתיו נמצא מי שאמור היה לעשות קפיצת מדרגה העונה, טיילר דורסי. באופן מפתיע, האנטר הוא גם השחקן שאיתו מכבי תל אביב קולעת הכי פחות נקודות פר 100 פוזשנים (ORAT).

האם הבעיות יכולות להיפתר יותר בקלות מכפי שנדמה? את התשובות נקבל ברצף המשחקים המאתגר של הצהובים בשבועות הקרובים, במהלכו יתארחו אצל חימקי מוסקבה, אנאדולו אפס וריאל מדריד, כשבתווך יארחו את פנרבחצ'ה המסקרנת וז'לגיריס קובנה הלוהטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully