וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבן של העיניים: 5 ההופעות הגדולות של ישראלים נגד ריאל מדריד

לפני שמנור סולומון (אולי) עולה על הדשא למשחק נגד ריאל מדריד, אספנו עבורו מעט חומר לימודי. מהניצחון ההיסטורי של סלטה ויגו, דרך ההופעה של אוואט מול היגואין ועד ההצגות של יוסי בניון. חמשת המשחקים הגדולים של ישראלים נגד האימפריה הלבנה מבירת ספרד

תקציר: צ'לסי - סאות'המפטון 3:3/ספורט 1

ביום רביעי (19:55) תארח ריאל מדריד את שחטאר דונייצק למשחק במסגרת המחזור הראשון בבית ב' של ליגת האלופות ואולי מנור סולומון יקבל דקות ויפגוש לראשונה את הקבוצה הגדולה מבירת ספרד.

דוד פיזנטי שיחק נגד ריאל מדריד עם פ.צ. קלן בגמר גביע אופ"א ב-1986, עומרי אפק ליקט כמה דקות במשחקים בינה לבין ראסינג סנטאנדר וקלמי סבן סיפק הופעה שהוא ירצה לשכוח במדי סטיאווה בוקרשט.

והיו גם כמה הופעות מרשימות וזכורות של הליגיונרים שלנו נגד הבלאנקוס. לפני שמנור סולומון עולה לכר הדשא באסטדיו אלפרדו די סטפנו, זו הזדמנות טובה לבחור את חמש ההופעות הגדולות של ישראלים נגד ריאל מדריד.

מנור סולומון שחטאר דונייצק חוגג שער עם חברו לקבוצה דודו. AP
מקווה לקבל דקות באסטדיו אלפרדו די סטפנו. סולומון/AP

5. תומר חמד, מאיורקה - ריאל מדריד 2:1, עונת 2011/12

ההופעה הראשונה של חמד נגד ריאל מדריד הסתיימה עם הפסד - בדיוק כמו ארבעת המשחקים הבאים שלו נגד הבלאנקוס - אבל היה לצדה טעם טוב של שער, שהוכיח שהחלוץ הישראלי נמצא בכושר שיא אחרי צמד מול ריאל סוסיאדד בגביע. חמד ניצל הגבהה של צ'ורי קסטרו כדי להכניע את איקר קסיאס בנגיחה בדקה ה-38 ולהכניס את האורחת ללחץ במשך לא מעט דקות. לצערו ולצערם של האוהדים, גונסאלו היגואין וחוסה קאייחון ביצעו מהפך במחצית השנייה.

תומר חמד שחקן מאיורקה. David Ramos, GettyImages
הכניע את ריאל מדריד בפעם הראשונה שפגש אותה חמד/GettyImages, David Ramos

4. חיים רביבו, סלטה ויגו - ריאל מדריד 1:5, עונת 1998/99

אם בקבוצות ענק עסקינן, הרי שעל חיים רביבו בדרך כלל נחה המוזה כשהוא פגש את ברצלונה - ויעיד על כך אלברט פרר. נגד ריאל מדריד, כך קרה, הווליום של שחקן הכנף הישראלי בדרך כלל היה קצת יותר נמוך, אבל ב-11 באפריל 1999 הוא היה חלק מההיסטוריה, כשסלטה ויגו רשמה את הניצחון הגדול בתולדותיה על הבלאנקוס.

סלטה של אותה תקופה הייתה אחת הקבוצות הטובות באירופה, וזו לא הגזמה. מכונה שטסה בצמרת הספרדית , הדיחה את ליברפול מגביע אופ"א ושיחקה כדורגל יפהפה. ריאל של ג'ון טושאק הייתה הקורבן התורן של אלכסנדר מוסטובוי ושות' ורביבו היה אחראי לספק כאבי ראש לכריסטיאן פאנוצ'י.

בדקה ה-15 התוצאה כבר הייתה 0:3 לסלטה ויגו וכשפרננדו מוריינטס העז לצמק בדקה ה-32, מוסטובוי הנפלא כבש בצד השני דקה לאחר מכן. בדקה ה-61 רביבו סובב כדור חופשי מעל החומה האורחת, בודו אילגנר הדף בקצות האצבעות ולובו פנב הגיע ראשון לריבאונד והשלים שלושער. 1:5, תוצאה שנותרה עד הסיום.

חיים רביבו שחקן סלטה ויגו. Getty Images, GettyImages
אילגנר הדף את הבעיטה החופשית שלו, אבל פנב כבש מהריבאונד. רביבו/GettyImages, Getty Images

3. דודו אוואט, מאיורקה - ריאל מדריד 0:0, עונת 2010/11

אוואט בדרך כלל לא ליקק דבש נגד ריאל מדריד. הוא ספג ממנה 44 שערים ב-17 משחקים, חטף מכריסטיאנו רונאלדו את השלושער הראשון שלו בלה ליגה ובשני המשחקים האחרונים שלו נגד האימפריה מהבירה, הוציא 10 כדורים מהרדשת. אבל הוא גם היה בצד המנצח שלוש פעמים והגיע לשיאו במחזור הראשון של עונת 2010/11.

זה היה המחזור הראשון של עונת 2010/11 וז'וזה מוריניו היה נחוש לפתוח אותה טוב. בחלק הקדמי הוצבו גונסאלו היגואין, אנחל די מריה וכמובן CR7, אבל הארגנטינאי והפורטוגלי נעצרו פעם אחר פעם על ידי אוואט. חבוש בראשו אחרי היתקלות עם הברך של היגואין, השוער הוותיק עמד בפרץ, שמר על רשת נקייה ונבחר כמעט בכל מקום ל"איש המשחק".

דודו אוואט, מאיורקה, מול רונאלדו, ריאל מדריד. רויטרס
כשהוא חבוש בראשו, אוואט עצר את היגואין ורונאלדו פעם אחר פעם/רויטרס

2. יוסי בניון, ראסינג סנטאנדר - ריאל מדריד 3:2, עונת 2004/05

אם לשים בצד את הרומנטיקה של שער ניצחון בסנטיאגו ברנבאו, אם נתעלם רגע מהבמה של המפגש בין ריאל מדריד לליברפול ב-2009 - אם נסתכל על יכולת נטו - הרי שזה המשחק הגדול ביותר של שחקן ישראלי נגד ריאל מדריד.

ריאל מדריד פתחה באותו משחק עם שחקנים כלואיס פיגו, זינדין זידאן, ראול ומייקל אואן, אבל מספר 15 בלבן-ירוק לא נפל מאף אחד מהם. בניון היה מצוי אז בשנה האחרונה שלו בקבוצה מקנטבריה וכבר שימש כאחד הכוכבים הגדולים. הוא חרך את ההגנה האורחת כמה פעמים, איים מחוץ ומתוך הרחבה ונגח את ה-0:1 בדקה ה-24. שש דקות בתוך המחצית השנייה מצא בכדור רוחב מדויק את חאבי גררו שהעלה את ראסינג ל-1:2 אחרי שאואן איזן, אבל עד הסיום ראול השווה שוב וזידאן כבש שער ניצחון בדקה ה-92.

ראסינג ובניון הפסידו באותו משחק, אבל הקשר הישראלי הוכיח שיש לו את היכולת להתמודד עם שחקנים ברמה הכי גבוהה בעולם. להופעה הזו היה חלק בלתי נפרד מההחלטה של ווסטהאם לרכוש אותו אחרי כמה חודשים.

שחקן ראסינג סנטאנדר יוסי בניון. AP
אם מסתכלים על יכולת נטו ולא על הבמה, בניון סיפק את ההופעה הכי גדולה של ריאל מדריד דווקא במדי רסאינג סנטאנדר/AP

1. יוסי בניון, ריאל מדריד - ליברפול 1:0, שמינית גמר ליגת האלופות 2008/09

כשהצבנו בפני בניון 40 שאלות לכבוד יום הולדתו ה-40 לפני כמה חודשים, הוא השיב ל"מה החוויה הגדולה שלך בכדורגל?" ב"שער ניצחון בליגת האלופות בברנבאו". נגיחה לרשת בדקה ה-82 העניקה לקבוצה ממרסיסייד מקדמה גדולה לקראת הגומלין ונדמה שאין אוהד כדורגל ישראלי שלא מכיר את "הגול של יוסי בברנבאו".

הכיבוש של בניון באותו ערב בפברואר 2009 בבירת ספרד הוא כנראה המפורסם ביותר שלו. הוא מככב בכל מצעד שערים או רגעים גדולים של הליגיונר הגדול ביותר בהיסטוריה הקצרה של הכדורגל הישראלי ולכן גם כאן זו ההופעה מספר 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully