וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד הרע של הלה ליגה": אלאן ניום הפך לשיחת היום בספרד

אחרי המרפק למסי, חילופי הדברים עם קומאן והעימות עם פאטי, בספרד נזכרו בתקריות קודמות של הקשר הקשוח של חטאפה, והדביקו לו כינוי חדש. האוהדים התאהבו, מאמנו לשעבר מחמיא וחברו הקרוב משוכנע: "הוא שונה ממה שכולם חושבים"

צפו ב-1:5 של אייאקס על הירנביין/ספורט 1

לא ליאונל מסי ולא קארים בנזמה. לא ברצלונה ולא ריאל מדריד. אם הייתם פותחים ביומיים האחרונים את עיתוני הספורט בספרד, סביר להניח שהשם הראשון שבו הייתם נתקלים הוא של הקשר הקמרוני אלאן ניום מחטאפה, אחרי שזה הפך לשיחת היום בעקבות הניצחון המפתיע של קבוצתו חטאפה על ברצלונה בשבת.

כזכור, במהלך המשחק האחרון שנגמר ב-0:1 מפתיע לזכותה של חטאפה הצנועה, עשה ניום את המוות לקטאלנים. הקשר בן ה-32 שתופקד בצד ימין, תסכל את עוסמאן דמבלה שלא הצליח לעשות כלום מול השמירה שלו והוחלף על ידי אנסו פאטי. במהלך המשחק הוא שלח מרפק למסי, התעמת מילולית עם פאטי אך ספג צהוב ראשון רק בדקה ה-73 אחרי עבירה על החלוץ הצעיר של היריבה, אבל בברצלונה טענו לאגרסיביות יתר של השחקן שלטענתם היה צריך להיות מורחק הרבה לפני כן.

בנוסף, הוא אף התעמת עם רונאלד קומאן, שטען כי "אמרתי לבורדאלס שניום הראה חוסר כבוד כלפיי. הוא אמר לי כמה דברים מכוערים מאוד. אמרתי לו שיגיד לו שהדברים האלה לא מקובלים", אלא שמאמן היריבה הטיל ספק בדבריו של ההולנדי: "אמרתי לו שאני מפקפק בדבריו, כי ניום אדם נהדר והוא לא מסוגל להגיד את הדברים שקומאן טען שהוא אמר".

ניום שולח מרפק לפרצוף של ליאונל מסי, חטאפה מול ברצלונה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
המרפק של ניום לפניו של מסי/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה
אלן ניום חטאפה מול אנסו פאטי שחקן ברצלונה. GettyImages
"הילד הרע החדש של הליגה הספרדית". ניום בפעולה/GettyImages

זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה ניום, שזכה לכינוי "הילד הרע החדש של הליגה הספרדית" במאמר שהוקדש לו באתר הפופולרי "מארקה", מעורב בעימותים על כר הדשא. למעשה, הקשר ששיחק גם בלגאנס וגרנאדה בספרד, ובווטפורד ובווסט ברומיץ' באנגליה, היה מעורב בעשרות מקרים כאלו אם לא מאות בשנותיו בכדורגל, אך לפחות על פי מאמנו ומקורביו הדבר נובע מאהבתו הגדולה למשחק, ובשל רצונו העז לנצח בכל משחק.

"הוא מבסס את המשחק שלו על תשוקה ורצון לנצח", נכתב ב"מארקה". "אחרי המרפק שהוא שלח לפניו של מסי, כולם ניגשו לשופט וביקשו שישלוף לו כרטיס אדום, אבל מבחינת ניום, זה המשחק שלו - הוא מגיע לכסח, אבל לא רק, כפי שראינו בתקרית עם פאטי, כשסינן לעברו 'אתה רק בן 18 וכבר צולל ככה'?".

אלן ניום שחקן חטאפה. AP
נותן מעצמו בכל משחק ובכל אימון. ניום/AP

קיקה פינה, האיש שהיה אמון על צירופו לגרנאדה - קבוצתו הראשונה בספרד - אי שם ב-2010, מספר: "הוא אדם צנוע מאוד בעל אישיות כובשת. הוא מסתדר עם כולם וכולם אוהבים אותו. הוא גם אחראי על הצחוקים בחדר ההלבשה. הוא סגור מאוד, אבל חביב לכולם. הוא באמת אדם מיוחד מאוד".

שחקן העבר מרקל ברגרה, ששיחק עם ניום, מסכים עם פינה: "הוא כל כך שונה ממה שאנשים חושבים. הוא רגוע מאוד מחוץ לכר הדשא. מדובר באדם משכיל וחיובי מאוד, שאוהב יותר מכל לשחק כדורגל. הוא נותן מעצמו בכל משחק ובכל אימון וזה מדהים".

אלן ניום שחקן חטאפה. AP
שונה לגמרי מחוץ למגרש. ניום בפוזה אופיינית/AP
אלן ניום שחקן חטאפה. AP
קריאות הבוז הפכו לשירי הלל. ניום/AP

בהתחלה, אפילו אוהדי חטאפה לא הסכימו לקבלו, אך בורדאלס יצא להגנתו אחרי שהאוהדים הקניטו אותו ושרקו לו: "מה יש לא לאהוב בו? בכל מקרה, זה לא באמת משנה כי אני המאמן". נראה שהמאמן צדק ובגדול. ניום הפך לאחד השחקנים האהובים על אוהדי חטאפה, שהפכו את קריאות הבוז לשירי הלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully