וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרצף הקשה" מתחיל, במכבי תל אביב נחושים ש"לא להיכנס לבור"

16.10.2020 / 9:00

הצהובים יודעים שהדרך לניצחון במשחק החוץ בפיראוס נגד אולימפיאקוס (21:00, ספורט 5) עוברת בהגנה: "חייבים להתחיל לנצח, אחרת נתעורר בדצמבר במצב לא נעים". ז'יז'יץ': "זו הרגשה שונה לשחק בלי הקהל"

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

למרות מחשבות ראשוניות על דחיית המשחק במהלך השבוע, מכבי תל אביב תעלה הערב (שישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) על הפרקט בהיכל השלום והאחווה בפיראוס למשחק נגד אולימפיאקוס במסגרת המחזור הרביעי ביורוליג. הצהובים הגיעו אמש לאתונה אחרי שכל הבעיות הבירוקרטיות אושרו מול היוונים, והיום בשעות הבוקר יערכו את תדריך הווידאו המסכם ואימון נוסף לקראת ההתמודדות.

במכבי תל אביב קיימת דריכות לקראת המשחק, במיוחד לאור ההפסד שלשום לבאיירן מינכן, שהוריד את הצהובים למאזן של שני הפסדים וניצחון אחד. אשתקד הצליחה הקבוצה לרשום לא מעט ניצחונות מפתיעים גם מחוץ ליד אליהו, אך היתרון העיקרי שלה לאורך כל העונה היה השמירה על האולם הביתי, אך העובדה שהמשחקים נערכים ללא קהל העונה מקשים מאוד, כשבמועדון כבר סיפרו שעם קהל לא היו מפסידים לבאיירן.

"מלבד מכבי תל אביב, יש קבוצות עם אוהדים נהדרים כמו אולימפיאקוס ופנברחצ'ה והן משחקות הרבה יותר טוב עם האוהדים בבית. בלי האוהדים אתה לא מרגיש הבדל בין משחקי בית וחוץ, אין ספק שזו הרגשה שונה", הודה אנטה ז'יזי'ץ' כשדיבר על ההבדלים המשמעותיים בין משחק עם קהל למשחק ללא קהל. אגב, עד כה ביורוליג מתוך 27 משחקים שנערכו, 14 משחקים נגמרו בניצחונות של קבוצות החוץ.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל יאניס ספרופולוס. דני מרון
ישנה את הרוטציה? ספרופולוס/דני מרון

המאמן יאניס ספרופולוס עשוי לשנות מעט את הרוטציה מהמשחקים הקודמים, כשכריס ג'ונס ששיחק מעט בשני המשחקים האחרונים ואמור להיות טרי יותר, עשוי לקבל קצת יותר דקות. השחקנים המרכזיים - סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, אלייז'ה בריאנט, אנג'לו קלויארו וז'יז'יץ', שוב אמורים להיות אלה שמתחלקים ברוב דקות המשחק.

במועדון מאמינים שככל שיהיו פחות שינויים ברוטציה, יוכלו למצוא את הקצב טוב יותר, עד שמשחקי הליגה יחזרו, ככל הנראה בעוד עשרה ימים מהיום. "קשה מאוד לשפר דברים בסיטואציה שלנו", סיכם ז'יז'יץ'.
"יש דברים שבאים תוך כדי המשחקים. ככל שנשחק יותר משחקים אז נכיר אחד את השני טוב יותר ומשחק אחרי משחק נשתפר. אני מאמין שנבין איך לשחק אחד עם השני כמה שיותר מהר".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
נכנס לעניינים. ז׳יז׳יץ׳/דני מרון

המשחק בפיראוס מקבל משנה חשיבות עבור מכבי תל אביב לאור לוח המשחקים הקשה שמחכה לצהובים החל מעכשיו. עד המחזור ה-11 הם יפגשו את אולימפיאקוס, חימקי מוסקבה, אנדולו אפס, ריאל מדריד ואת ולנסיה בחוץ ואת פנרבחצ'ה, ז'לגיריס קובנה ומילאנו בבית, כשרוב הקבוצות ברשימה הזאת נחשבות לפחות למועמדות לכניסה לפלייאוף ביורוליג, אם לא יותר מכך.

"אנחנו זוכרים טוב מאוד עונות קודמות שפתחנו לא טוב, נכנסנו לבור, ואחרי זה רדפנו אחרי הבור הזה כל העונה", הודה אחד מאנשי המועדון. "ההפסד לבאיירן הגיע בזמן לא טוב, לפני הרצף הקשה שלנו, ואנחנו נצטרך לדעת לנצח משחקים בחוץ בתוך הרצף הזה, אחרת נתעורר בדצמבר במצב לא נעים".

בצד המקצועי בקבוצה בונים על שיפור של משחק ההגנה שיוביל ליותר סלים קלים, במה שאולי ישחרר את היכולת של הצהובים. "במשחק עומד קשה מאוד לעשות סלים, במיוחד כשהדברים לא הולכים, ככל שנדע לעשות יותר סלים בזכות ההגנה שלנו נוכל לחזור להיראות יותר כמו הקבוצה הטובה שאנחנו".

בינתיים מי שנכנס לעניינים הוא ז'יז'יץ' שנראה טוב יותר בכל משחק שעובר. "זה תהליך איטי כשמתרגלים לכדורסל האירופאי אבל בשבילי זה לא קשה מדי כי גדלתי באירופה, אני נכנס משחק אחרי משחק לכושר טוב יותר", מסכם הסנטר הקרואטי.

קוסטאס פפאניקולאו, אולימפיאקוס. GettyImages
״למכבי תל אביב יש סגל טוב״. פפאניקולאו/GettyImages

בצד השני של המגרש, באולימפיאקוס יודעים שניצחון ביתי על מכבי תל אביב ישכיח סופית את ההפסד המיותר במחזור הפתיחה למוליכת היורוליג המפתיעה ז'לגיריס קובנה. האדומים נראו טוב בניצחון על מילאנו במשחק הקודם, כשספרופולוס, אקס אולימפיאקוס, חילק את יריבתו לשחקנים מנוסים - יוונים, ושחקנים אתלטיים - אמריקאים.

"אנחנו מצפים למשחק קשה מול מכבי תל אביב", אמר מאמן אולימפיאקוס יורגוס ברצוקאס. "הם מגיעים אחרי שני הפסדים רצופים וירצו להגיב. היא קבוצה איכותית, ולכן נצטרך להיות מרוכזים 40 דקות ולשמור אחרי תוכנית המשחק שלנו. בנוגע לקבוצה שלי, בכל יום אנחנו משתפרים, אבל הדבר הכי חשוב זה להתחיל לבטוח אחד בשני. כל שחקן יודע שהוא יכול לסמוך על חברו לקבוצה וכולם ביחד יוכלו לסמוך על הדרך שאנחנו רוצים לשחק כקבוצה".

קוסטס פפאניקולאו הוסיף: "שבועות עם משחק כפול הם תמיד קשים, במיוחד כשמשחקים מול שתי קבוצות נהדרות כמו מילאנו ומכבי תל אביב. אנחנו חייבים לשכוח את ההפסד למילאנו ולנצל את ההזדמנות שיש לנו לעשות עוד משחק טוב ולרשום עוד ניצחון חשוב. למכבי תל אביב יש סגל טוב, עם שחקנים נהדרים, והם משחקים ממש טוב בהגנה, אבל בו זמנית הם מוכשרים מאוד התקפית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully