וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "אנחנו לא באיזה אסון, הבעיה שלנו היא הריכוז"

15.10.2020 / 12:28

מאמן מכבי תל אביב התייחס לרצף ההפסדים לפני אולימפיאקוס (שישי, 21:00, ספורט 5): "לא שיחקנו יותר מדי מסובך, הפסדנו משחק אחד בבית והאולם הביתי שלנו הוא לא אותו הדבר בלי הקהל"

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

מכבי תל אביב תמשיך את עונת היורוליג שלה כשתתארח מחר (שישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) בהיכל השלום והאחווה בפיראוס אצל אולימפיאקוס. הצהובים ערכו הבוקר אסיפת וידאו ואחריה אימון ראשון לקראת המשחק ביוון, כשבשעות אחר הצהריים תמריא הקבוצה במטוס פרטי ליוון, אחרי שכל הבעיות הלוגיסטיות סביב המשחק נפתרו. מחר בבוקר תערוך הקבוצה אסיפת וידאו נוספת ואימון קליעות בתקווה ליכולת משופרת בהרבה מההפסד אמש.

לראשונה תתמודד מחר מכבי במשחק שני בשבוע אחד, והמאמן יאניס ספרופולוס צפוי לחלק את דקות המשחק בין השחקנים, כשכמה מהם עדיין רחוקים מכושרם הטוב. חמישה שחקנים קיבלו אמש במכבי יותר מ-25 דקות - כשאנג'לו קלויארו עם 30 וחצי דקות וסקוטי ווילבקין עם 33 דקות משחקים הכי הרבה. מי שאמורים להיות יותר טריים הם דראגן בנדר, שמגיע אחרי משחק חלש מאוד נגד הגרמנים, עוז בלייזר, שהיה נראה טוב מהספסל, וכריס ג'ונס ששיחק פחות מ-10 דקות. ייתכן שגם סנדי כהן יקבל יותר הזדמנות אחרי שראה פחות מדקה אמש.

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל טיילר דורסי עם אלייז'ה בריאנט. דני מרון
יתאוששו?/דני מרון

יאניס ספרופולוס אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אולימפיאקוס קבוצה חזקה מאוד, שונה מהעונה שעברה שהתחילה טוב מאוד את העונה. הם הפסידו את המשחק הראשון אבל המשיכו טוב והם במומנטום. נצטרך להיות בפוקוס. אנחנו צריכים לשפר את המשחק שלנו מאוד, אני לא רוצה לומר שאנחנו במומנטום לא טוב, אבל אם מסתכלים על המשחקים הראשונים, ניצחנו את הראשון והפסדנו בשני המשחקים הבאים בדקה האחרונה, אנחנו צריכים לטפל בפרטים הקטנים. נצטרך לבוא בגישה אחרת, להילחם חזק יותר על כל כדור ולא להגיע לדקה האחרונה, ואם נגיע לשם, נצטרך להיות מוכנים".

"הטעויות שעשינו הן לא רק איבודי כדור", המשיך המאמן. "אלא דברים שאנחנו עובדים עליהם מתחילת העונה. נצטרך להיות בריכוז, ננתח את הטקטיקה של אולימפיאקוס, נעקוב יותר אחרי תוכנית המשחק שלנו, ונהיה מוכנים לבצע. הבעיה שלנו הייתה הריכוז. אני לא מאמין ששיחקנו יותר מדי מסובך עד עכשיו. אנחנו צריכים לבצע טוב יותר את הדברים הפשוטים, אנחנו לא באיזה אסון, הפסדנו משחק אחד בבית, בלי הקהל שלנו, והאולם הביתי שלנו הוא לא כמו בעונה שעברה. לא ניסינו לסבך את הדברים יותר מדי. אנחנו צריכים לחפש את הקצב שלנו".

בנוסף אמר ספרופולוס: "העובדה שחסרים לנו שלושה שחקנים היא לרעתנו. איבדנו שלושה שחקנים, זוסמן, כספי ודיברתולומיאו, אלה שחקנים שהם חשובים לרוטציה, יודעים את הפילוסופיה שלנו והם לא פה. יש שחקנים שחזרו לשחק לראשונה ממרץ והם צריכים עוד זמן. אני לא יודע לחזות מתי נהיה מוכנים, אבל נקווה שזה יהיה פרק זמן קצר יותר".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב "לא מחפשת תירוצים", ווילבקין יודע: "ירינו לעצמנו ברגל"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
מחכה בקוצר רוח לפצועים. יאניס ספרופולוס/דני מרון

אולימפיאקוס עדיין לא יצאה העונה מחוץ לגבולות יוון, כשמשחק החוץ היחיד שלה היה נגד פנאתינייקוס. הקבוצה הפסידה במפתיע במחזור הפתיחה לז'לגיריס קובנה, אך לאחר מכן התאוששה עם ניצחון בדרבי המקומי, ואמש גברה בצורה משכנעת על מילאנו. הקבוצה יורגוס ברצוקאס היא אחת המבוגרות ביורוליג ומציגה שלושה שחקנים יוונים ותיקים - ואסיליס ספנוליס, יורגוס פרינטזיס שמפתיע עד כה העונה עם 12.3 נקודות למשחק, וקוסטס סלוקאס שהצטרף מפנרבחצ'ה והצטיין בניצחון על מילאנו.

מלבד שלושת היוונים המבוגרים לקבוצה כמה זרים מרשימים - שחקני הפנים חסן מרטין ואוקטביוס אליס יהיו הבעיה של ז'יז'יץ' והאנטר במשחק, הגארדים ארון הריסון וצ'ארלס ג'נ'קינס יחלקו גם הם בנטל. שאקיל מקיסיק נחשב לאחד השחקנים המבטיחים של האדומים, וסשה וזנקוב כבר צבר לא מעט קילומטרים ביורוליג.

אוקטביוס אליס, הסנטר האמריקני של אולימפיאקוס, אמר לקראת המשחק: "יהיה קשה מאוד מול מכבי, זה קרב כלבים. הם הפסידו פעמיים ורוצים לנצח עכשיו. גם אנחנו. עלינו להישאר מאוחדים כקבוצה, ההגנה היא המפתח. טוב לי כאן, אני מרגיש מצוין ורוצה להשתפר. אני מוכן לפגוש את מכבי תל אביב".

זה יהיה המפגש ה-11 בין הקבוצות במסגרת היורוליג בפיראוס מאז שנת 2000, כשהמאזן עומד על 4:6 לטובת אולימפיאקוס. מכבי תל אביב ניצחה בעונה שעברה בצורה משכנעת את היוונית 65:90, במה שפתח לקבוצה סדרה של ניצחונות חוץ מרשימים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully