וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "אני הגדול בהיסטוריה? לא, זה פתוח לדיון"

השור ממאיורקה התראיין לתקשורת בספרד אחרי הזכייה ברולאן גארוס: "אמרו שבלתי אפשרי להשוות את השיא של פדרר והצלחתי"

טוני נדאל בוכה אחרי הזכייה של רפאל נדאל ברולאן גארוס/מתוך טוויטר

יממה אחרי שרשם את ההישג הענק וזכה ברולאן גארוס בפעם ה-13 בקריירה, התראיין הערב (שני) רפאל נדאל לתקשורת הספרדית.

נדאל נשאל על התלונות שהיו לו על התנאים לפני הטורניר וענה: "בכל פעם שאני מגיע הנה, אני חושב שזו יכולה להיות השנה שאני לא אזכה. אני תמיד רוצה לזכות למרות שאני יודע שהגיוני מאוד שלא אזכה. אולי אתם חושבים שהדבר ההגיוני הוא לזכות בטורניר אחרי שזכיתי בו כל כך הרבה פעמים, אבל הדבר ההגיוני הוא לא לזכות וזה מה שתמיד יושב לי בראש. אמרתי מתחילת הטורניר שאלה התנאים הכי גרועים שהיו מבחינתי אי פעם ברולאן גארוס. גם ההכנה שלי בששת החודשים האחרונים הייתה די אפסית מבחינת טורנירים".

נדאל התייחס לזכייה תוך כדי הקורונה ואמר: "יותר משהייתי עצוב, הייתי קצת כבוי אחרי הזכייה. אנחנו ברגע עצוב בו אי אפשר לחלוק עם אנשים את מה שאתה רוצה לחלוק. יש רגעים הרבה יותר קשים ממה שאנחנו רגילים אליהם ואי אפשר להתעלם ממה שקורה בעולם, במיוחד כשאני יודע שספרד במצב מורכב מאוד. אני יודע שהיו מגיפות עולמיות בעבר, אבל אנחנו לא חווינו אותן בהיסטוריה הקרובה. אני שמח וגאה שהצלחתי קצת להתנתק מזה במהלך הטורניר".

על הגמר אמר נדאל: "המשחק האחרון שלי מול נובאק היה בגמר רומא אם אני לא טועה. אני הגעתי אז אחרי תקופה לא טובה ושם, חוץ מלנצח בגמר, גם שיחקתי טוב מאוד. לקחנו את המשחק הזה כדוגמה והגענו עם רעיון ברור של מה אנחנו רוצים לעשות במשחק. ואז מגיע הדבר הכי קשה שהוא ליישם את מה שעבדנו עליו באימונים גם במשחק. לשמחתי זה היה אחד הימים שבהם הצלחתי ליישם את זה כי הטניס שלי הרגיש טוב מאוד".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Aurelien Meunier, GettyImages
מופתע מהזכייה? נדאל/GettyImages, Aurelien Meunier

על עצמו אמר מלך החימר: "כמו כל אחד אחר, גם לי היו רגעים טובים יותר וגרועים יותר, רגעים של שמחה, רגעים של אכזבה, במיוחד כשהיו לי בעיות פיזיות. בסופו של דבר זכיתי במשפחה נהדרת ובצוות נפלא סביבי לאורך הקריירה. הם עזרו לי מתי שהכי הייתי צריך את העזרה. היכולת לא להתלהב יותר מדי מהצלחה או להיות שלילי מדי אחרי כישלון היא מה שעוזר לי לשמור על שפיות ומאפשר לי להמשיך הלאה תמיד. בסופו של דבר הכול קשור לתשוקה שיש לך למה שאתה עושה. הצלחתי להשתוות לשיא של פדרר. דיברו על זה הרבה זמן וזה נראה בלתי אפשרי, אבל הצלחתי. אני מרוצה, שמח ואסיר תודה כלפי כל מי ששלח לי הודעות ובירך אותו. שמעתי שגם איגה שביונטק בירכה אותי ואני רוצה לברך אותה".

נדאל התייחס לחודשי הסגר בגלל הקורונה ואמר: "אלה היו חודשים קשים מאוד. אחרי הסגר היו לי חודשיים גרועים. הגוף שלי לא הגיב טוב, במשך שבועות רבים לא הייתי מסוגל להתאמן והתאמנתי מעט מאוד. כל זה יחד עם זה שצריך להתאמן בלי שום מטרה ברורה הפכו את הבעיה לגדולה יותר. אבל יש לי את האנשים הנכונים, שדחפו אותי לעבוד מתי שהיו צריכים לעשות את זה ונתנו לי ליהנות מדברים כשהייתי זקוק לזה. הייתי צריך לקבל החלטות קשות, כמו אם לשחק בניו יורק או לא. הכול טוב או רע לפי התוצאה הסופית ועכשיו זכיתי ברולאן גארוס אז הכול נראה טוב. זו המציאות של הספורט, שבסוף נמדד רק על ידי תוצאות".

נדאל נשאל מה הוא עדיין יכול להשיג בטניס אחרי שהשיג כבר הכול ואמר: "מה שנשאר לי זה ליהנות מכל יום. אני אדם בר מזל, שנהנה מהמון דברים במשך השנים. החיים חייכו אליי. מה נשאר להרוויח? אני עדיין רוצה להמשיך ולהיות הישגי, אחרת לא הייתי משחק ומקדיש את עצמי למשהו אחר. כל עוד אמשיך להקדיש את עצמי לטניס, אמשיך לשמור על אותה עבודה כדי להתחרות ברמה הכי גבוהה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי בחצי גמר רולאן גארוס 2005. AP
"יש בינינו יחסים נהדרים כבר הרבה שנים". נדאל עם פדרר/AP

נדאל נשאל האם הוא הטניסאי הגדול בהיסטוריה וענה: "לא, לא. זה פתוח לדיון. בסופו של דבר המספרים צריכים להיות מנותחים על ידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה של הטניס היטב. בכנות זה לא משנה לי יותר מדי. אני מרוצה מהקריירה שלי. זה ברור שהיום אני כבר בין הגדולים. נראה מה קורה עם נובאק, נראה מה קורה עם פדרר כשהוא יחזור ונראה מה יהיה איתי. אני חושב שיהיה מספיק זמן לנתח את הדברים כשהמירוץ שלנו ייגמר ונוכל להגיע להכרעה".

נדאל, שהיה תקוע במלון ובטניס במשך 20 ימים, אמר: "עכשיו אני רוצה לחזור לחיים הנורמלים שלי. ללכת לשחק גולף אם אני רוצה, ללכת לאקדמיה שלי אם אני רוצה. לחיות נורמלי, לראות אנשים שלא ראיתי הרבה זמן". הספרדי התייחס לעובדה שלא היה קהל ואמר: "הייתה אווירה, היה קצת קהל. בגמר היו אנשים בשורות הראשונות וגם המשפחה והצוות שלי ישבו בתא שלי. ברומא היה הרבה יותר עצוב, רק שני אנשים בתא שלך והשאר ריק, זו הייתה הרגשה לא נעימה".

נדאל דיבר על מערכת היחסים עם פדרר ואמר: "יש בינינו יחסים נהדרים כבר הרבה שנים ואנחנו מעריכים מאוד אחד את השני. חלקנו ביחד רגעים חשובים מאוד בקריירה שלנו כשהתחרינו אחד נגד השני. להשוות את השיא שלו עם 20 תארי גרנד סלאם זה כבוד ענק ונחמד מאוד. אנחנו לוקחים את היריבות בינינו בפרופורציה. אנחנו משחקים טניס, לא יותר מזה. זה יותר טוב להיות ביחסים טובים עם היריבים שלך מאשר לריב איתם. להגיע לחדר ההלבשה וליהנות מאווירה נעימה, לדבר אחד עם השני, זה עושה את החיים לנעימים יותר".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
נוגס בגביע ה-13 שלו בפריז. נדאל/רויטרס

על המצב וההשפעה של הקורונה אמר נדאל: "אני מאמין שהדברים ישתנו בקרוב כי זה מצב מסובך מאוד מבחינה כלכלית. ברור שהחשיבות הגבוהה ביותר היא לבריאות. אנחנו מקווים שיוכל להימצא פתרון במהרה כדי שנוכל לחזור לחיים הגיוניים ומאושרים יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully