וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגדול בהיסטוריה": בעולם חוגגים את ההישג של רפאל נדאל, מאמנו עוקץ את מחנה דג'וקוביץ'

הספרדי זכה במחמאות אחרי תואר הגרנד סלאם ה-20 שלו, דודו טוני בכה: "הייתי לחוץ יותר מתמיד. רפאל יעבור את 20 התארים". וילאנדר: "הזכייה הזו תיתן לנדאל הרבה אנרגיה לשנים הבאות". המאמן של נדאל קרלוס מויה טוען: ההצהרות ממחנה דג'וקוביץ' פגעו בו

טוני נדאל בוכה אחרי הזכייה של רפאל נדאל ברולאן גארוס/מתוך טוויטר

רפאל נדאל המשיך לרשום את שמו בספר השיאים של הטניס אתמול (ראשון) כשזכה בתואר הגרנד סלאם ה-20 שלו וב-13 שלו ברולאן גארוס. השור ממאיורקה ניצח 0:6, 2:6, 5:7 את נובאק דג'וקוביץ' וחגג בגדול עוד תואר כשהוא משתווה לרוג'ר פדרר כשיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם בכל הזמנים. נדאל, אגב, שיחק רק ב-60 טורנירי גרנד סלאם וזכה ב-20 מהם, יחס טוב יותר מזה של דג'וקוביץ' ופדרר.

בספרד חגגו כמובן את הזכייה כשהכותרת ב"מארקה" קוראת "הגדול בהיסטוריה" עם תמונה של רפאל נדאל והגביע. הכותרת הראשי ב"אס" הייתה "ענק בין ענקים". בעמוד הוויקיפדיה של רולאן גארוס בספרדית שונה הערך, כך שנכתב: "אליפות צרפת היא טורניר אותו מתחילים 128 טניסאים ו-127 טניסאים מתחרים בינם לבין עצמם כדי לראות מי יפסיד לנדאל בגמר". גם הערך של נדאל שונה, כך שנכתב בו: "רפאל נדאל הניף 13 פעמים את גביע המוסקטרים של רולאן גארוס בקלילות כזו שאתם מניפים את הבירה מהשולחן". שני הערכים כמובן שונו כעבור כמה דקות.

נדאל עצמו אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "שיחקתי ברמה הכי גבוהה שלי כשהייתי זקוק לכך, זה משהו שאני גאה בו מאוד. הסיפוק האישי הוא גדול מאוד במיוחד לאור הנסיבות תחתיהן שיחקנו ברולאן גארוס השנה. הצלחתי להסתגל היטב. נשארתי חיובי מאוד מהיום הראשון של הטורניר ומול כל אתגר בו נתקלתי בטורניר".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
"הגדול בהיסטוריה". נדאל/רויטרס

על העובדה שניצח בצורה כל כך חד צדדית את אחד היריבים הכי גדולים אמר נדאל: "באוסטרליה נובאק שיחק מדהים, היום זה היה די ההפך. אבל זה לא שיש לי הרגשה טובה יותר כי ניצחתי 0:6, 2:6, 5:7 לעומת איך שהייתי מרגיש אם הייתי מנצח 4:6 במערכה החמישית, אולי זה אפילו יפה יותר לנצח 4:6 במערכה החמישית מאשר כך, לא? קשה לשמוח כי המצב קשה עבור הרבה אנשים ברחבי העולם. לא נהנינו, כמו תמיד, מהמון קהל ואוהדים מדהימים. אני לא משנה את הדעה שלי בגלל שזכיתי, המצב עדיין עצוב".

דודו של רפאל נדאל, טוני, שליווה אותו לאורך כל הקריירה, צפה במשחק במאיורקה, באקדמיה של רפא. הוא צולם בוכה מהתרגשות ומתקשה לדבר, כשכבר כן הצליח לדבר, אמר: "זה מדהים. בשנה כל כך מורכבת, עם תנאים כאלה מיוחדים ועם הכנה בעייתית, רפאל הראה את כל מה שיש בו והופך אותו לכזה אלוף ענק. ברור שאני מרגיש את התואר הזה קצת אחרת, אבל הייתי לחוץ מאוד, הרבה יותר מאשר הייתי לחוץ כשהייתי יושב בתא שלו. הוא לא הפסיד בגמר רולאן גארוס מעולם, אבל הייתה סכנה היום, דג'וקוביץ' יכול להיות יריב קשה מאוד. רפאל שיחק עם לב ענק והגיע לשיא היכולת שלו".

טוני גם התייחס לעובדה שנדאל בכה מהתרגשות בזמן ההמנון ואמר: "רפאל מתרגש מאוד כשמנגנים את ההמנון בגללו, זה נורמלי. נדאל מרגיש ספרדי מאוד. יש בינו ובין פדרר המון כבוד, הערכה וידידות. הם נלחמים על תואר הגדול בכל הזמנים, צריך להחשיב את שניהם כהכי גדולים. כדוד ומאמן לשעבר אני רוצה להגיד שרפאל יעבור את 20 התארים. אני אדם חיובי וכבר אמרתי שאני מאמין שהוא יזכה ברולאן גארוס והיום הוא זכה. אני רואה בו גם כמועמד בכיר ב-2021. עם כל שנה שעוברת הוא גם מתבגר, אבל הרמה שלו מספיקה לתארים נוספים. דיברתי איתו בווסטאפ ובירכתי אותו על זכייה מיוחדת מאוד, אני מאושר. היה משחק קשה מאוד עם תנאים שהיו עדיפים בשביל דג'וקוביץ'".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Michel Euler, AP
"בהפסדים הכי גדולים, אתה לומד את השיעורים הכי גדולים שלך כטניסאי וגם כבנאדם". דג'וקוביץ'/AP, Michel Euler

נובאק דג'וקוביץ' אמר: "בהפסדים הכי גדולים, אתה לומד את השיעורים הכי גדולים שלך כטניסאי וגם כבנאדם. זה אחד מהימים האלה שאתה פשוט אומר 'שאפו, כל הכבוד'. הדבר הכי קבוע ועקבי בחיי זה השינוי. אני אחד שיש לו את הגישה הזו לחיים, תמיד להיות עם ראש פתוח, לב פתוח, ללמוד ולגדול ולפתח את האופי שלי, להיות הכי טוב שאני יכול כבנאדם. יש לי את הפגמים שלי, כמו שיש לכל אחד. אני מנסה להזכיר לעצמי כל הזמן כמה אני בר מזל שאני נמצא איפה שאני נמצא. במיוחד ברגעים גדולים, בטורנירים גדולים כמו הטורניר הזה, שם ההיסטוריה נכתבת. אני תמיד נזכר בימים המוקדמים של הקריירה שלי, איך גדלתי, איפה גדלתי.

"זכיתי ואני אסיר תודה שיש לי את החיים שיש לי עכשיו, בלי שום ספק. אני צריך להזכיר את זה לעצמי כל הזמן, אסור לי להתייחס לזה כמובן מאליו. אני ממשיך לעבוד, ליהנות מהספורט. ברור שהפסדים כאלה הם אף לא מהנים במיוחד".

כשהסרבי נשאל האם זה מאוחר מדי בשבילו להשיג את נדאל ופדרר בכמות הזכיות בתארי גרנד סלאם, הוא אמר: "אם הייתי חושב שזה מאוחר מדי, הייתי מסיים את הקריירה שלי היום. אני לא חושב שזה מאוחר מדי, אמשיך כל עוד יהיה לי דלק ברגליים, אהבה ותשוקה לטניס. הפסד אחד, אפילו אם הוא בגמר גרנד סלאם, לא ישבור אותי. פיתחתי לעצמי עור עבה. כבר ביטלו את פדרר, נדאל ואותי הרבה פעמים, אנשים שלחו אותנו לפרישה, אבל אנחנו ממשיכים לחזור ולהוכיח שאנחנו הטובים בעולם".

גם אשתו של דג'וקוביץ' מחמיאה לנדאל: "הישג מדהים!"

קרלוס מויה טניסאי עבר ומאמנו של רפאל נדאל. רויטרס
לא אהב את ההצהרה של המאמן של דג'וקוביץ'. מויה/רויטרס

אי אפשר שלא להזכיר את גוראן איבניסביץ', המאמן של דג'וקוביץ', שאמר לפני המשחק ש"בתנאים הנוכחיים לנדאל אין סיכוי מול נובאק", באמירה די יהירה, שזכתה לביקורות רבות. קרלוס מויה, המאמן של נדאל, אמר על זה: "אני מכיר את איבניסביץ', ואני מבין את התפקיד שהוא חייב לשחק. בצוות של רפא, אף אחד לעולם לא יוכל להגיד כזה דבר. אבל אני חושב שזה משהו שבעיקר שם לחץ על השחקן שלו".

נדאל עצמו טוען שהוא לא מקדיש מחשבה בשלב זה למאבק המשולש על הגרנד סלאמים. "מעולם לא הסתרתי את זה, תמיד אמרתי אותו דבר, שהייתי שמח להיות זה שמסיים את הקריירה עם הכי הרבה גרנד סלאמים. אין ספק, לא? אבל מצד שני אני אומר, בסדר, אלך בדרך שלי. אני לא יכול כל הזמן לחשוב שלפדרר יש ככה, ולנובאק יש ככה, אי אפשר כל הזמן להיות לא מרוצה כי לשכן שלך יש בית יותר גדול או סירה יותר גדולה או טלפון יותר טוב. אתה צריך לחיות את החיים שלך, נכון? ככה עשיתי כל חיי, הלכתי במסלול שלי, מנסה לעשות את המיטב בכל יום ויום".

הפרשן מאטס וילאנדר. AP
"ברור שדג'וקוביץ' יכול להשתוות אל פדרר ונדאל". וילאנדר/AP

פרשן "יורוספורט" וטניסאי העבר השבדי מאטס וילאנדר אמר על המאבק המשולש: "נובאק מפגר מאחורי פדרר ונדאל בשלושה תארי גרנד סלאם, ברור שיש לו עדיין סיכוי להגיע אליהם. יש לנו תהיות לגבי פדרר כמובן, אם הוא עדיין יכול לזכות בתארים נוספים כי הוא גאון. אני חושב שהזכייה של נדאל כאן מעניקה לו אנרגיה לעוד כמה שנים קדימה".

טים הנמן, שעם וילאנדר באולפן "יורוספורט", הוסיף: "הולך להיות מעניין מאוד בשנים הקרובות. אני חושב שהגוף של רפא ספג קצת יותר חבטות לאורך השנים עם כל הבעיות שהיו לו בברכיים. להשוות את שיא תארי הגרנד סלאם עם 20 כאלה זה מעבר לחלומות הכי פרועים שלו".

פרשן ספורטס אילוסטרייטד ג'ון ורטהיים כתב: "רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס 2020 ושמר על התואר שלו כשהוא מביס את אחד השחקנים שאתגרו אותו מאוד לאורך השנים, נובאק דג'וקוביץ', 0:6, 2:6, 5:7. זה היה הניצחון ה-100 של נדאל ברולאן גארוס והוא היה פשוט מדהים. בית ספר אמיתי למשחק על מגרש חימר, אבל גם בית ספר להתמודדות עם סיטואציות. הגמר ההיסטורי הזה הגיע בזמן מוזר של השנה, מתחת לגג, לפני 1,000 אנשים עם מסיכות בזמן מגיפה עולמית. אי אפשר היה לדעת את זה ממבט על נדאל. הוא עמד במשימה שלו כמו שהוא תמיד עושה בפריז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully