וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על תואר הטוב בהיסטוריה? "אם נדאל ינצח את דג'וקוביץ', הוא יעקוף את פדרר"

עולם הטניס מתמרק לקראת הגמר הגדול של רולאן גארוס (16:00, יורוספורט): טוני נדאל מודה ש"זה יהיה הגמר הכי קשה" של מלך החימר, איבניסביץ' כבר חורץ ש"נולה לא ישאיר לו שום סיכוי", בקר טוען אחרת. המספרים והפרשנויות

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

עולם הטניס מתכונן בהתלהבות ודריכות רבה לגמר הרולאן גארוס בין נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל, שייערך היום (16:00, שידור חי ביורוספורט). לטענת כמה מהפרשנים, דו קרב הענקים עשוי לתרום לשאלת הטניסאי הגדול בהיסטוריה: אמנם רוג'ר פדרר עדיין נמצא בראש טבלת הזכיות של טורנירי גרנד סלאם בכל הזמנים עם 20, אבל עם נדאל ינצח הוא ישתווה אליו, ואילו דג'וקוביץ', הצעיר שבחבורה, ייצמד ויתייצב על 18 תארים.

נדאל, מלך החימר, מי שזכה בתואר בפריז 12 פעמים בעבר ועדיין לא שמט מערכה בטורניר הנוכחי, מסתמן בכל זאת כאנדרדוג מול דג'וקוביץ', שכבש את הפסגה של הענף ונמצא בעיצומה של שנה כמעט מושלמת עם מאזן של 1:37 במהלכה. יחד עם זאת, הספרדי ניצח בשישה משבעת המשחקים שלהם ברולאן גארוס, כולל שני הגמרים ב-2012 ו-2014.

"זה עומד להיות הגמר הכי קשה שהיה לרפא ברולאן גארוס", הודה אמש דודו של השור ממאיורקה ומאמנו לשעבר טוני נדאל. "הוא הציג יכולת טובה מאוד בטורניר עד עכשיו, אבל כדי לנצח את דג'וקוביץ' הפעם הוא יצטרך להיות אפילו עוד יותר מוצלח, להעלות עוד יותר את הרמה. תנאי הפתיחה של המשחק ושאר הדברים שמסביב הופכים את דג'וקוביץ' לפייבוריט, אבל אני עדיין בטוח שהכול יילך טוב לרפא".

אילוסטרציה תארי גרנד סלאם. שיאני הזכיות בטורנירי גרנד סלאם, עיבוד תמונה
אילוסטרציה תארי גרנד סלאם/עיבוד תמונה, שיאני הזכיות בטורנירי גרנד סלאם

טוני נדאל הוסיף ש"לרפא היה מעט זמן להתכונן ולהתאושש לקראת הגמר, אבל האדרנלין שלו יהיה כל כך גבוה, שאני לא בטוח שזה ישפיע בצורה כלשהי על המשחק. אני עדיין לא חושב מה יקרה אם הוא ינצח, אבל בגדול, נראה לי שאם ינצח, הוא יתקרב מאוד לעקוף את פדרר בקרב על תואר הטניסאי הגדול אי פעם".

מנגד, טניסאי העבר הקרואטי גוראן איבניסביץ', שנמנה על צוות האימון של דג'וקוביץ', בטוח ש"לנדאל אין שום סיכוי לנצח".

"נובאק נכנס לו לראש, הוא הפייבוריט המובהק. אולי אני משוחד, אבל לדעתי יש כאן פייבוריט ברור", אמר לתקשורת הסרבית. "נולה נמצא במוכנות פיזית ומנטלית מושלמת. הוא ערוך לנדאל בצורה מושלמת - מבחינה טקטית, מבחינה פיזית, הוא מתקדם מדי יום. אף פעם לא ראיתי טניסאי כל כך חזק מנטלית".

עוד בוואלה!

גמר רולאן גארוס: דג'וקוביץ' "מרגיש הזדמנות" לנצח את נדאל, ולהיצמד לפדרר

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
מפגש עם משמעות מיוחדת. דג'וקוביץ' ונדאל/GettyImages

לעומת זאת, בוריס בקר מאמין שיחסי הכוחות נוטים דווקא לטובת נדאל. "הטניסאי מספר אחת ברולאן גארוס הוא רפא. עוד לפני שראיתי משחק אחד בטורניר, הימרתי שהוא יזכה. אחרי שראיתי באיזה כושר הוא נמצא, אני אפילו משוכנע יותר", אמר טניסאי העבר הגרמני. "הוא זכה ברולאן גארוס 12 פעמים, שיחק 100 משחקים וניצח ב-98 מהם - אלו מספרים מדהימים. הטורניר הנוכחי הוכיח שהוא בכושר אדיר".

בקר הוסיף: "גם נובאק מרשים. היכולת שהוא הציג השנה מדהימה, אבל השאלה הגדולה מבחינתי, היא האם הוא התאושש לגמרי מהפציעה שסבל ממנה ברבע הגמר. יש לו כאבים בכתף, בגב, במרפק. אני חושב שזה ישפיע עליו פסיכולוגית".

רוג'ר פדרר במהלך ההפסד מול דג'וקוביץ'. רויטרס
המעמד ההיסטורי בסכנה? פדרר/רויטרס

כך או כך, למרות שיש מי שטוען שתואר הטניסאי הגדול אי פעם עשוי להילקח מרוג'ר פדרר, חלק מהמספרים מוכיחים אחרת. מבין השלושה, לפנומן השוויצרי יש יתרון עצום במספר הניצחונות בקריירה בטורנירי גרנד סלאם (פדרר ניצח 362 משחקים, לעומת 275 של נדאל ו-290 של דג'וקוביץ'). פדרר גם מוביל במספר השבועות בהן צעד בראש הדירוג העולמי עם 310 שבועות, לעומת 289 של דג'וקוביץ' ו-209 "בלבד" של נדאל, שמדורג אחרי פיט סמפראס, איבן לנדל וג'ימי קונורס).

מצד שני, אם מתייחסים ל"טורניר הפנימי" בין שלושת הגדולים ולמפגשים ביניהם בטורנירי גרנד סלאם, לנדאל יש הכי הרבה ניצחונות - הוא גבר על פדרר ודג'וקוביץ' 15 פעמים, בעוד נולה עומד על 13 ופדרר על 6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully