וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר רולאן גארוס: דג'וקוביץ' "מרגיש הזדמנות" לנצח את נדאל, ולהיצמד לפדרר

על רקע מאבק הגרנד סלאמים המשולש, חובבי הטניס מוכנים לקרב קלאסי בגמר בפריז. המאזן לטובת נדאל, הכושר מצביע על נולה, גם התנאים לטובת הסרבי

תקציר חצי גמר אליפות אוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' - רוג'ר פדרר/אלהקום יח"צ יורוספורט

דבר אחד בטוח: או נובאק דג'וקוביץ' או רפאל נדאל עומדים להיצמד לרוג'ר פדרר, במירוץ המשולש הבלתי נגמר של שלושת הטניסאים על תואר שיאן הזכיות בגרנד סלאם. נדאל ודג'וקוביץ' ייפגשו מחר (ראשון) בגמר הרולאן גארוס אחרי שניצחו אתמול בחצאי הגמר שלהם מול דייגו שוורצמן וסטפנוס ציציפאס. פדרר עדיין מוליך את הרשימה עם 20 תארי גרנד סלאם, אבל נדאל (עם 19) יוכל להשתוות אליו אם יזכה בתואר ה-13 בפריז, ודג'וקוביץ' ייצמד אל השניים אם ינצח ובכך יגיע אל הגרנד סלאם ה-18 שלו בקריירה.

הפעם האחרונה שבה פדרר ונדאל היו שווים במספר הזכיות שלהם בגרנד סלאמים הייתה ב-2003, כששניהם היו ללא זכיות. הפעם האחרונה שבה דג'וקוביץ' היה רחוק רק סלאם אחד מנדאל הייתה ב-2006 (1:0). מחר, אחד מהדברים האלה יקרה. אתמול דייגו שוורצמן, שהפסיד לנדאל, נשאל מי הכי טוב מבין השלושה וענה בצורה יפה: "אני כמובן לא הולך להגיד מי הכי טוב. אבל מה שאני כן יכול להגיד על השלושה האלה זה עד כמה הם שונים. על המגרש, ומחוצה לו. הם באמת שונים. תראו מה כל אחד אוכל, כמה זה שונה. איך שהם משחקים על המגרש, כמה זה שונה. אחד אוהב לשחק על חימר, אחד על דשא. אחד שמאלי. אחר מאוד התקפי, אחר מחליק על המגרש כמו שאף אחד אחר לא מסוגל. אני חושב שהדבר הכי יפה בשלישייה הזאת זה עד כמה הם שונים ומיוחדים, זה פשוט מדהים".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי, רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
איזה כיף יהיה. נדאל נגד דג'וקוביץ'/רויטרס

אם דג'וקוביץ' ינצח, הוא יהפוך ליחד מבין השלישייה שמנצח לפחות פעמיים כל אחד מהגרנד סלאמים. "גמר גרנד סלאם הוא דבר ענק", אמר נולה לקראת המפגש שלו עם רפא, "בשביל זה אתה עובד כל השנה, כל העונה, מקווה שתשים את עצמך במצב שבו אתה משחק על תואר גרנד סלאם. אני מודה שכן יש עבורי חשיבות אחרת לשחק בגמר רולאן גארוס מאשר גרנד סלאמים אחרים, כי זה המקום שבו זכיתי הכי מעט (פעם אחת), כך שיש לי מוטיבציה להניף פה שוב את הגביע".

דג'וקוביץ' מגיע למשחק במאזן 1:37 העונה, בשנה מושלמת, מלבד ההפסד ההזוי באליפות ארה"ב, שבו נפסל אחרי שחבט על שופטת קו. הסרבי מחזיק במאזן 26:29 במפגשים שלו מול נדאל, אבל הספרדי ניצח בשישה משבעת המשחקים שלהם ברולאן גארוס, כולל שני הגמרים ב-2012 ו-2014. עם זאת, דג'וקוביץ' ניצח במפגש האחרון ביניהם בפריז, ברבע גמר 2015, והוא מאמין שהשנה יש לו עוד הזדמנות.

"ברור שהשנה התנאים פה שונים ממה שהם בחודשים מאי או יוני", אמר דג'וקוביץ', אחרי הניצחון בחמש מערכות על יריבו היווני בחצי הגמר. לטענתו יש לו סיכוי, אבל הוא נותר ריאלי: "אני חושב שזה ייתן לי הזדמנות טובה יותר לנצח, הכדור לא קופץ כמו שהוא אוהב אותו. אבל תראו, בלי קשר לתנאים, הוא עדיין כאן, בפריז, זה עדיין רפא, הוא בגמר, ואנחנו משחקים על חימר".

עוד בוואלה!

בתום דרמה ענקית: נובאק דג'וקוביץ' עלה לגמר רולאן גארוס

לכתבה המלאה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
בפוזה אופיינית. נדאל בפריז/AP
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
עונה מושלמת. דג'וקוביץ'/רויטרס

ואכן, נדאל יודע שניצחון מחר ישפר את המאזן שלו ברולאן גארוס למאזן בלתי נתפס: 100 ניצחונות מול שני הפסדים בלבד. עם זאת, רפא יודע שמצפה לו אתגר. "אני יודע שזה מגרש ששיחקתי עליו טוב מאוד במשך המון שנים, וזה עוזר. אבל במקביל, יש לו פה גם מאזן מדהים, והוא עולה לשלבים המאוחרים כמעט כל שנה. הוא עדיין אחד היריבים הכי קשים שיש".

האם תשפיע העובדה שרפא לא הפסיד כאן מערכה בטורניר, בעוד נולה שיחק חמש מערכות בחצי הגמר? "לא נראה לי", אמר דג'וקוביץ', "אני לא מרגיש מותש או משהו, יום וחצי מנוחה הם די והותר עבורי". גם נדאל סבור שלעבר לא תהיה השפעה. "הנסיבות שונות, הטורניר שונה, כל המצב שונה", אמר נדאל בן ה-34, "אני לא יכול לחזות את העתיד, אבל אני יודע דבר אחד: כשאתה משחק מול נובאק, אתה חייב להיות במיטבך. בלי הטניס הכי טוב שלי, המצב שלי יהיה קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully