וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דרמה ענקית: נובאק דג'וקוביץ' עלה לגמר רולאן גארוס

הסרבי איבד נקודת משחק ויתרון שתי מערכות, אבל הצליח לנצח 3:6, 2:6, 7:5, 6:4, 1:6 את סטפנוס ציציפאס במשחק מרתק. ישחק בגמר מול רפאל נדאל, שניצח 3:6, 3:6, 6:7 (0) את דייגו שוורצמן

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

חצי גמר מרתק קיבלנו הערב (שישי) ברולאן גארוס. רפאל נדאל עלה לגמר על החימר בפריז בפעם ה-13 בקריירה עם 3:6, 3:6, 6:7 (0) מול דייגו שוורצמן. הספרדי יפגוש ביום ראשון את נובאק דג'וקוביץ', שניצח 3:6, 2:6, 7:5, 6:4, 1:6 את סטפנוס ציציפאס בתום דרמה מטורפת.

זו תהיה הפעם התשיעית שנדאל ודג'וקוביץ' נפגשים בגמר גרנד סלאם וזו השוואת השיא שבו מחזיקים נדאל ופדרר בגמר גרנד סלאם ששוחק הכי הרבה פעמים בעידן הפתוח.

המספרים של נדאל במשחקים של הטוב מחמש על חימר:

- 124 ניצחונות
- 2 הפסדים
- 98.4% הצלחה
- 2:99 ברולאן גארוס
- 0:48 בתחילת הקריירה
- 1:34 מול שחקני טופ 10
- 0:19 במשחקי גמר
- 0:18 בגביע דייויס
- 1:8 נגד מקום ראשון בעולם
- 0:4 במשחקים שהגיעו למערכה חמישית

הפסדים:

- בשמינית גמר רולאן גארוס 2009 למדורג 25 רובין סודרלינג
- ברבע גמר רולאן גארוס 2015 למדורג 1 נובאק דג'וקוביץ'

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
ואמוס! נדאל/רויטרס

רפאל נדאל (2, ספרד) - דייגו שוורצמן (12, ארגנטינה) 3:6, 3:6, 6:7 (0)

רק לפני כשלושה שבועות הצליח הארגנטינאי לנצח את נדאל בפעם הראשונה בקריירה שלו, זה קרה במפגש העשירי ביניהם ועוד על חימר. אלא שהערב בפריז הסיפור היה שונה לגמרי ושוורצמן לא הצליח באמת לסכן את שחקן החימר הטוב ביותר בכל הזמנים. נדאל השיג את הניצחון ה-99 שלו ברולאן גארוס ועלה לגמר ה-13 שלו שם כשכמעט מיותר לציין שהוא גם ניצח בכל אחד ממשחקי הגמר הללו. ביום ראשון יקווה נדאל לזכות שוב בתואר ובגרנד סלאם ה-20 שלו. שוורצמן יהיה מעודד מאוד מהיכולת הנהדרת שגילה בטורניר ובמיוחד ברבע הגמר מול דומיניק תים, במה שהיה המשחק הטוב ביותר בטורניר, אבל היום נדאל היה גדול עליו.

המשחק נפתח עם משחקון של 14 דקות על ההגשות של נדאל, שהצליח בסופו של דבר לעלות ל-0:1 ולהשיג שבירה מיידית בדרך ל-0:2. שוורצמן לא הוריד את הראש ושבר מיד בחזרה. נדאל שבר מיד בחזרה ואנחנו עם שלוש שבירות בארבעה משחקונים, 1:3 לספרדי. השבירות הפסיקו בשלב הזה ונדאל דהר כל הדרך ל-3:6 במערכה הראשונה אחרי שעה ושש דקות.

במערכה השנייה נדאל שמר על הרמה ואפילו הרים אותה, שוורצמן נראה מיואש למרות כמה נקודות יפות ואפילו חזרה מ-40:0 במשחקון השביעי. נדאל שבר כבר במשחקון השלישי ולאחר מכן הוסיף עוד שבירה במשחקון התשיעי כדי לסגור סיפור עם 3:6 נוסף ונראה שאם לא יקרה משהו חריג מאוד, השור ממאיורקה יעלה לגמר ה-13 שלו על החימר בפריז.

המערכה השלישית הייתה קצת מוזרה וכללה ארבע שבירות ברציפות, שאיזנו את עצמן ובסופו של דבר השניים הלכו לשובר שוויון כששוורצמן משחק טוב מאוד. בשובר השוויון הארגנטינאי כבר ביצע כמה שגיאות וכך זה בלתי אפשרי לנצח את רפאל נדאל, שהשלים בייגל בשובר השוויון ועלה לגמר בפעם ה-13 בקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דייגו שוורצמן טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
עשה דרך נהדרת, נדאל היה גדול עליו. שוורצמן/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
הצליח לשרוד מותחן מטורף. דג'וקוביץ'/רויטרס
סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. Michel Euler, AP
חזר מהקבר, אבל לא נשארו לו אנרגיות בסיום. ציציפאס/AP, Michel Euler

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - סטפנוס ציציפאס (5, יוון) 3:6, 2:6, 7:5, 6:4, 1:6

וואוו דרמה כזו לא רואים בכל יום. נובאק דג'וקוביץ', הטניסאי הטוב בעולם, הוביל כבר 3:6, 2:6, 4:5 עם ההגשות על סטפנוס ציציפאס. בשלב הזה גם הייתה לסרבי נקודת משחק. איכשהו ומשום מקום היווני הצליח לחזור לחיים, לזכות בשתי מערכות ולכפות מערכה חמישית, שם הוא כבר היה מפורק ולא הצליח להתמודד עם דג'וקוביץ', שעלה לגמר. אם הסרבי יזכה בטורניר, הוא יהפוך לשלישי בהיסטוריה והראשון בעידן הפתוח שזוכה בכל תואר גרנד סלאם לפחות פעמיים. רק רוד לייבר ורוי אמרסון עשו את זה. נולה השתווה לפיט סמפראס ורוג'ר פדרר כשיאן הניצחונות במשחקים שנגררו לחמש מערכות בטורניר גרנד סלאם עם 29 כאלה.

הסרבי זכה במשחקון הראשון אחרי שמונה דקות, אבל לאחר מכן הוסיף שבירה ושמר בקלות על ההגשות בדרך ל-0:3. דג'וקוביץ' המשיך לשמור על ההגשות שלו ועל רמה גבוהה מאוד וזכה במערכה הראשונה עם 3:6. ציציפאס יצטרך להעלות את הרמה שלו בצורה משמעותית כדי שיהיה לו איזשהו סיכוי. בתחילת המערכה השנייה שני הטניסאים שמרו על ההגשות בארבעת המשחקונים הראשונים, אבל אז דג'וקוביץ' חזר מ-0:40 של ציציפאס לשבירה ועלה ל-2:3. דג'וקוביץ' הוסיף עוד שבירה ונעל את המערכה עם שלושה אייסים במשחקון האחרון, זה 2:6 וציציפאס נראה מיואש לחלוטין. דג'וקוביץ' רחוק מערכה אחת מהגמר.

במערכה השלישית הצליח דג'וקוביץ' להשיג שבירה בדיוק בזמן כדי לעלות ל-4:5, אלא שאז ציציפאס הצליח להציל נקודת משחק והשיג שבירה ראשונה בנקודת שבירה ה-11 שהייתה לו וזה 5:5. היווני שמר על ההגשות שלו ועלה ליתרון 5:6. הוא הצליח להשיג נקודת מערכה במשחקון הבא, דג'וקוביץ' הציל אותה, אבל הייתה נקודת מערכה נוספת אותה ציציפאס ניצל עם פורהנד מושלם לאורך הקו, זה 5:7 לו והולכים למערכה רביעית.

המערכה הרביעית נפתחה צמוד ובמשחקון השביעי, שידוע כמסוכן, דג'וקוביץ' עלה ל-40:15 על ההגשות של ציציפאס. היווני הציל את שתי נקודות השבירה ועוד שתיים ושמר על ההגשות שלו בצורה קריטית, 3:4 לו. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו ואיזן ל-4:4. ציציפאס שוב הצליח להציל נקודת משחק ושמר על ההגשות, 4:5 לו. הסרבי הוביל כבר 15:40 במשחקון הבא, אבל שוב נשבר אחרי ניסיון דרופ שוט רע מאוד וזה 4:6 לציציפאס, הולכים למערכה חמישית נגד כל הציפיות.

דג'וקוביץ' מחזיק במאזן של 1:215 במשחקים בהם הוביל בשתי מערכות בטורנירי גרנד סלאם (ההפסד היחיד היה ליורגן מלצר ברולאן גארוס 2010) ו-2:273 בכלל במשחקים של חמש מערכות בהם הוביל בשתי מערכות (הפסיד גם לניקולאי דוידנקו בגביע דייויס 2008). הוא פתח את המערכה החמישית עם שבירה כבר במשחקון השלישי אחרי דרופ שוט מלא ברגש וזה 1:2. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו ושבר שוב ל-1:4, מכאן קשה לראות את ציציפאס חוזר. והיווני אכן לא חזר. דג'וקוביץ' זכה גם בשני המשחקונים האחרונים והשלים ניצחון ענק בדרך לגמר הגדול מול היריב הגדול שלו רפאל נדאל בראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully