וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "לא עושים בדיקות לקבוצות בליגה הבלקנית וזה מסוכן"

13.10.2020 / 15:48

מאמן מכבי תל אביב במסע"ת לפני באיירן מינכן (ד', 19:30, ספ' 5): "היורוליג מנסה להגן על הקבוצות, וראיתם ששחקני זניט נדבקו ב-VTB". המשחק מול אולימפיאקוס יידחה משישי לשבת בשל השביתה ביוון?

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

בעוד ביורוליג עוסקים בעיקר בשאלת דחיית משחקים, וקיימת עננה מסוימת סביב ההצלחה של קיום עונה מלאה בתנאים הללו, תארח מחר (רביעי, 19:30, שידור ישיר בספורט 5) מכבי תל אביב את באיירן מינכן במסגרת המחזור השלישי ביורוליג. שתי הקבוצות מגיעות במאזן 1:1 אל המשחק - מכבי תל אביב ניצחה במחזור הראשון את אלבה ברלין והפסידה במחזור השני לצסק"א מוסקבה, באיירן הפסידה במחזור הראשון למילאנו וניצחה במחזור השני את אלבה ברלין בחוץ. המשחק ייערך בשעה מוקדמת יחסית בשל בקשת ערוץ הספורט לא לשדרו מול משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת סלובקיה בליגת האומות.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי ההפסד לצסק"א מוסקבה, הפסד ממנו יצאה בהרגשה של פספוס לאור ההתפתחויות במשחק. הצהובים עברו בדיקת קורונה תקינה אחת עם חזרתם ממוסקבה, ואתמול ערכו בדיקה נוספת כשהתוצאות צפויות להתברר במהלך היום. אלא שבמקביל למשחק הקרוב, הצהובים עוסקים גם במשחק הבא שמצפה להם השבוע - ביום שישי בפיראוס מול אולימפיאקוס. על פי התקשורת היוונית, קיום המשחק נמצא בסכנה מסוימת, שכן שביתה כללית צפויה ביוון ביום חמישי, מה שלא יאפשר את נחיתת הצהובים.

"שלושת הצדדים - מכבי, אולימפיאקוס והיורוליג - מחפשים אחר פיתרון, ואסור לשלול אפשרות שהמשחק יידחה ביממה אחת, ליום שבת", נכתב בתקשורת היוונית, שם נטען כי שתי הקבוצות כבר הביעו הסכמה עקרונית לדחייה. ממכבי תל אביב נמסר כי הנושא נמצא כעת בבדיקה, אך טרם התקבלה הודעה רשמית - לא מצד היורוליג ולא מצד אולימפיאקוס, האלופה היתה אמורה להמריא מישראל ביום חמישי ב-17:00.

השביתה עתידה להשפיע גם על מילאנו, שאמורה להתארחת אצל אולימפיאקוס מחר, ולא ברור האם תוכל לעזוב את אתונה ביום חמישי לקראת משחק הבית שלה מול ריאל מדריד ביום שישי.

ובחזרה למשחק מחר. בקבוצה מקווים מאוד לראות יכולת יציבה מסקוטי ווילבקין, שהתפוצץ ברבע האחרון במוסקבה עם 15 נקודות, אחרי 5 נקודות עד אז, והמשך מגמת השיפור מאנטה ז'יז'יץ' שהיה טוב גם כן בסיום המשחק במוסקבה. הצהובים יודעים שהם מגיעים למשחק מחר בתור פייבוריטים, למרות העובדה שהמשחק ייערך ללא קהל, ורוצים לעבור אותו ללא תקלות לקראת המשך המשחקים הקשים שמצפים להם בשבועות הקרובים.

שחקני מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
המשחק בספק/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר יאניס ספרופולוס: "בגלל הקורונה ובגלל ששיחקנו עד סוף יולי, ההכנה שלנו לא הייתה נורמלית. לא התאמנו כמו שרצינו, לוח המשחקים שלנו מתאים למצב שאנחנו נמצאים בו. התחלנו אחרונים את ההכנות, שיחקנו את המשחק הראשון כשאנחנו פחות מחודש ביחד, המשחקים האלה כמו הכנה לעונה, יש לנו חמישה שחקנים חדשים שעדיין לומדים את השיטה ולומדים את השחקנים האחרים, זה לוקח זמן".

"החלטנו לא לשחק בליגה הבלקנית", הוסיף ספרופולוס. "היו לזה יתרונות וחסרונות, יכולנו להכנס לקצב המשחק, אבל לא עושים בדיקות קורונה לקבוצות וזה מסוכן. ראיתם את זניט, הם ניצחו נגד אפס ואת ברצלונה, שיחקו טוב מאוד ועכשיו הם לא ישחקו שני משחקים, אתם יודעים איך הם נדבקו? נגד מינסק. לא יודע אם נבדקים ב-VTB, צריכים להבדק. היורוליג מנסה להגן על כל הקבוצות, והעובדה שאנחנו עושים בדיקות יומיים לפני משחק ויום אחרי משחק זה טוב מאוד".

על הייחודיות של העונה אמר המאמן: "השנה הזאת היא שנה מיוחדת לספורט כולו, בגלל המגיפה, בגלל התנאים שלא יהיו שווים לכל הקבוצות. חימקי שיחקו עם שבעה שחקנים נגד ז'לגיריס והפסידו, אולי כשנשחק שם הם יהיו בסגל מלא ואנחנו נפסיד. זה יכול לקרות. לא רק כדורסל יקבע את התוצאות ומי יעלה לפלייאוף. אפשר לסיים במקום הראשון עם כל הבלאגן הזה, ולבוא לפלייאוף עם חמישה נדבקים ולהפסיד. צריך להבין כמה העונה הזאת היא לא צפויה. הדבר החשוב ביותר זה לשחק כדורסל. כל הקבוצות מקצועניות ומנסות להגן על עצמן, אבל מה זניט יכולה לעשות כשהיא נדבקת במשחק? אנחנו מנסים להגן על הקבוצה. אנחנו יכולים להידבק גם בשדה התעופה".

עוד בוואלה!

יריקה או צעקה? עמי ביטון ביצע תנועה לעבר מייק ג'יימס: "איך הוא עדיין לא הושעה?"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
"השנה מיוחדת לספורט כולו". יאניס ספרופולוס/דני מרון

באיירן מינכן, שתנחת הערב בתל אביב, לא ערכה משחקים רשמיים העונה מלבד היורוליג, בדיוק כמו הצהובים. בסוף השבוע הקרוב היא תפתח את הופעותיה בגביע הגרמני ששינה את פניו במיוחד בשל הקורונה, ובינתיים היא תצטרך להתמודד במשחק ראשון מחוץ לגבולות גרמניה. לגרמנים זה ביקור רביעי ביד אליהו, כשבכל המשחקים הקודמים היא הפסידה.

שני אקסים צהובים יחזרו ליד אליהו מחר - הסנטר ג'יילן ריינולדס ששיחק אשתקד למספר חודשים במדי מכבי תל אביב ושחקן הפנים מלקולם תומאס ששיחק אצל הצהובים בעונת 2012/13. לבאיירן לא פחות משבעה אמריקאים בסגל, לצד קרואטי, איטלקי, סלובני וחמישה גרמנים. מלבד ריינולדס, שנראה בינתיים מצוין עם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים בשני המשחקים הראשונים, מובילים את הקבוצה הגארד האמריקאי וויד בולדווין, שאשתקד להט ביד אליהו עם 13 נקודות במדי אולימפיאקוס, הפורוורד ולדימיר לוצ'יץ', הפורוורד הבוסני-גרמני ניהאד דג'דוביץ' והגארד האמריקאי ניק ווילר-באב. שמות מוכרים נוספים הם הגרמנים פול ציפסר וליאון רדוסביץ', האמריקאי ג'ג'ואן ג'ונסון והקלע האמריקאי טי ג'יי בריי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully