וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לא עכשיו, אז מאתיי? וידרה ינסה להוכיח את עצמו נגד ישראל

הפציעות והקורונה השאירו את נבחרת צ'כיה כמעט ללא שחקני התקפה, וחלוץ המיליונים של יריבת ישראל יקבל צ'אנס נוסף להוכיח את עצמו סוף סוף. 15 עובדות על הצ'כי הראשון שכבש את "שער החודש" בפרמיירליג, כולל המלצה על הדקות בהן כדאי להיזהר ממנו במיוחד. וגם: הסגל המלא

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר במסיבת עיתונאים לקראת משחק ליגת האומות מול צ'כיה/צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: אסף דרורי

1. בעונה שעברה הטיל שלו במדי ברנלי לרשת של סאות'המפטון, נבחר ל"שער החודש" של פברואר בפרמיירליג. הוא הפך לצ'כי הראשון שמבקיע את "שער החודש" בפרמיירליג.

2. במהלך הקריירה שולמו עליו כ-36 מיליון יורו. ברנלי רכשה אותו מדרבי קאונטי לפני כשנתיים תמורת כ-11 מיליון ליש"ט (קצת יותר מ-12 מיליון יורו) ובין הקבוצות ששלפו את פנקס הצ'קים עבורו בעבר ניתן למצוא גם את אודינזה, ווטפורד, רדינג ואפילו באניק אוסטרבה לפני 10 שנים.

3. הוא שיחק 5 עונות בצ'מפיונשיפ האנגלית וב-3 מתוכן כבש 16 שערים או יותר. בסך הכול המאזן שלו בליגת המשנה באנגליה, כולל משחקי פלייאוף, עומד על 192 משחקים ו-67 שערים.

4. בפרמיירליג לעומת זאת, המאזן שלו עגום בהרבה: 59 הופעות ו-6 כיבושים. הוא עשה את זה במדי ווסט ברומיץ', ווטפורד וברנלי.

5. הוא נבחר ל"שחקן העונה" בצ'מפיונשיפ ב-2012/13, עונה שבה כבש 20 שערים במדי ווטפורד. בעונת 2017/18 כיכב ב"נבחרת העונה" באותה ליגה, אחרי שסיים כמלך שערי הליגה (21) במדי דרבי קאונטי.

שחקן נבחרת צ'כיה, מאתיי וידרה. Czarek Sokolowski, AP
עד היום לא הותיר חותם במדים הלאומיים. וידרה/AP, Czarek Sokolowski

6. 40 מתוך 106 השערים שלו במדי הקבוצות השונות, נכבשו בדקות 46-75. שימו לב אליו בחצי השעה הראשונה של המחצית השנייה.

7. הוא רק בן 28, אבל מאחוריו כבר קריירה ארוכה. עוד לפני שחגג את יום הולדתו ה-17, הוא הפך לשחקן מן המניין בויסוצ'ינה ייהלבה הצ'כית.

8. הוא היה מאותם כשרונות אירופים שמופיעים בכל נבחרת צעירה של ארצם ומקושרים דרך קבע במעברים לליגות גדולות. ורדר ברמן, באייר לברקוזן, לצ'ה, אברטון - כולן עקבו אחריו לפני שהוא נחת באודינזה ב-2010.

9. הוא התחיל את עונת 2011/12 עם תקוות גדולות כמושאל מאודינזה לקלאב ברוז', אבל אחרי שתי הופעות קרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה.

10. הוא כבש 5 שערים ב-27 הופעות בנבחרת צ'כיה. צמד נגד ארמניה במוקדמות מונדיאל 2014, לפני שבע שנים וחצי, מגלם את שני השערים היחידים שלו במדים הלאומיים במשחק רשמי.

מאתיי וידרה במדי ווטפורד ב-2014. Richard Heathcote, GettyImages
כמה שהוא אוהב לשחק נגד נוטינגהאם פורסט. וידרה ב-2014 במדי ווטפורד/GettyImages, Richard Heathcote

11. בשום שלב בקריירה הוא לא היה החלוץ המוביל של נבחרת צ'כיה ב-ה' הידיעה. מתוך 27 משחקי נבחרת, רק ב-3 הוא השלים 90 דקות ו-2 מהם היו ב-2013.

12. חוסר עקביות היא ההגדרה המדוייקת לקריירה שלו. עונות שיא, לצד שנים אנונימיות ונשכחות. 12 שנות קריירה; 3 עונות של 16 שערים ומעלה, עונה אחת של 9 שערים (בכל המסגרות) ו-8 עונות של 5 שערים ומטה.

13. הוא מעולם לא שיחק נגד קבוצה ישראלית או נבחרת ישראלית, לא בגילאי נוער ולא בבוגרים.

14. השער האחרון שלו במדי נבחרת צ'כיה היה במשחק ידידות נגד שבדיה במרץ 2016. למעשה, 4 מ-5 השערים שלו בנבחרת צ'כיה, נכבשו במרץ.

15. יש לו חיבה עזה למשחקים נגד נוטינגהאם פורסט. ב-8 מפגשים איתה, הוא כבש 9 שערים וב-5 מהמשחקים הללו הקבוצות שלו ניצחו.

שוער סביליה תומאס ואצליק. AP
הוא דווקא בסגל. תומאש ואצליק/AP

הסגל המלא של צ'כיה לישראל

שוערים: תומאש קובק, תומאש ואצליק.

שחקני הגנה: יאן בורז'יל, ולדימיר צופאל, אונדז'יי צ'לוסטקה, דויד הובורקה, פאבל קאדז'אבק, אונדז'יי קודלה, אלש מאתיו.

קשרים: ולדימיר דרידה, תומאש הולש, אלכס קראל, לוקאש מאסופוסט, לוקאש פרובוד, תומאש סוצ'ק, פטר שבצ'יק.

חלוצים: מאתיי וידרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully