וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "גרוטו זה לא פוטין, ארז כלפון צריך להתפטר"

8.10.2020 / 16:00

בעלי בית"ר יצא במתקפה חריפה נגד יו"ר המנהלת והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "גרוטו אישר חזרה, ההחלטה היא פוליטית של יולי אדלשטיין". על כלפון הוסיף: "אולי הוא חושב על הג'וב הבא, שיסיק מסקנות"

שחקני מכבי חיפה מוחים: "תחזירו לנו את הכדורגל"/צילום: שלומי גבאי עריכה: איתי עמרם

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים אשר שוהה בחופשה ביוון, ערך היום (חמישי) תדרוך כתבים בעקבות חזרת הקבוצה לאימונים בניגוד לדרישות משרד הבריאות והמתיחות שנוצרה מול בכירי משרד הבריאות וגם ומנהלת הליגה.

חוגג התעקש על עמדתו ואמר בפתיחת דבריו: "הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה היא סיטואציה קשה ובעיקר מטרידה. תהליך קבלת ההחלטות, הצורה שבה ההחלטות מתקבלות, אין מילים. הנזקים, הסיבות, האינטרסים הלא ברורים. כפי שאתם יודעים, אליצור יבנה, קבוצת הכדורסל מהליגה הלאומית, מתאמנת לה כרגיל באולם כדורסל סגור בעוד שלנו בכדורגל לא מאפשרים להתאמן במגרש פתוח".

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים. דני מרון
יורה לכל עבר. משה חוגג/דני מרון

חוגג הוסיף: "הודיעו לנו בתחילת הדרך שהספורט מוחרג ושמחנו מאוד מההחלטה, רק כדי לגלות כמה שעות מאוחר יותר שבניגוד לצפי הספורט לא מוחרג ובניגוד לכל מה שקורה בעולם כולו. המשמעות של זה היא שגרוטו, הגורם המקצועי, בעצם אישר להחריג את הספורט אך חזר בו מסיבה פוליטית ולא מקצועית. כולכם קיבלתם כמוני את המכתב שהספורט מוחרג ושאפשר להמשיך להתאמן. אם הספורט הוחרג, משמעות הדבר שהגורמים המקצועיים אישרו זאת. אם אחרי שעה ההחלטה השתנתה ברור שזאת החלטה פוליטית ולא מקצועית".

"הבטיחו לנו שמספר ימים לאחר מכן יעשו הכל כדי להחזיר אותנו להתאמן. וועדת החוקה של הקורונה התכנסה. חברי כנסת שהתבטאו בעד החרגת הספורט, האימונים והליגה, התבטאו חד משמעית בעד החזרת הליגה והאימונים ופתאום הצביעו נגד. איך חבר כנסת אומר בטלוויזיה שהוא בעד ואז בהצבעה מצביע נגד? באשדוד אושרו 300 משתתפים בהלוויה והגיעו 6,000. איך מאשרים 300 בלוויה ו-22 שחקנים במגרש פתוח לא? איך מאשרים 50 אנשים באוטובוס ואימוני כדורגל לא?"

הבעלים של בית"ר דיבר על הפיתרון בכדורסל: "בכדורסל מצאו פיתרון יצירתי נהדר ולא אמרו מילה. לא שהליגה הבלקנית יצאה לפועל וגם לא שהליגה הלאומית נרשמה לליגת 3 על 3. אני רוצה לשבח את מנהלת הכדורסל שעשתה עבודה טובה בלמצוא את הפתרון ואת כל הקבוצות שהתאגדו יחד עם המנהלת. כשעובדים ביחד אי אפשר לנצח אותך, ככה זה עובד".

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"גרוטו הוא לא מחוקק"/שלומי גבאי

"בכדורגל מצאנו כמה פירצות שיאפשרו לנו להתאמן כדת וכדין על פי חוק. גם היועצים המשפטיים שלנו אישרו את זה. היועצים המשפטיים של המנהלת, שאמורים לעזור לנו, לא הצליחו למצוא בעיה ומצאו שזה אפשרי ואפשר לחזור. אני מדבר על ליגת ה-6 על 6 שבית"ר ירושלים נרשמה אליה. במשרד הבריאות לא אהבו את זה אבל אנחנו פעלנו כחוק. משרד הבריאות שלח את משטרת ישראל לאימון בית"ר. לפני האימון התקשרו אלינו מהמשטרה, אמרו לנו שאסור להתאמן, הסברנו להם שזה חוקי, העברנו להם את האישורים, הם העבירו את זה ליועץ המשפטי של המשטרה, שעבר על החומרים ואמר שזה חוקי ובית"ר צודקים".

חוגג תקף את גרוטו וראשי המנהלת כשאמר: "במקום שמנהלת הכדורגל תחבק את הפיתרון כפי שעשו בכדורסל בצורה נהדרת, המנהלת התבלבלה ושכחה מה התפקיד שלה. איתמר גרוטו לא מחוקק, יש וועדת חוקה ותקנות ואנחנו עומדים בהן, הוא צריך להפסיק להפריע לנו להתאמן ולהפסיק לנסות להרוס פה את הליגה. הוא בעצמו חתום על מכתב לפני הסגר שהוא מאשר את האימונים, יש פה החלטה פוליטית נגועה באינטרסים".

"האינטרסים של ארז כלפון בנושא הזה לא ברורים לחלוטין, אולי הוא חושב על התפקיד הבא שלו או לא יודע מה, אך הפעולה שלו בנושא היא ביזיון. הוא מאיים בקנסות לא חוקיים על הקבוצות, אנחנו ניאבק בזה חוקית, אנחנו נמשיך להתאמן, ואם תהיה חוות דעת משפטית שתגיד אחרת אנחנו מיד נעצור, אבל נכון לעכשיו נתאמן בהתאם לחוק".

שר התרבות חילי טרופר במהלך שיחה עם מפגיני עולם התרבות מחוץ לביתו בראש העין 9 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"מתייצב לצידנו". חילי טרופר/ראובן קסטרו

חוגג גם פרגן לחילי טרופר וישראל כץ: "מי שמתייצב לצידנו זה רק שר הספורט ושר האוצר. אני יכול לומר לכם שישראל כץ דיבר איתי מספר פעמים והביע המון נכונות לעזור. אנחנו מודים לו על כך וביקשנו שיקדמו את הנושא של הכסף, גם חילי טרופור התפוצץ היום על משרד הבריאות והבין אותנו, חבל שאחרים לא מבינים".

"אני חושב שיולי אדלשטיין עצר את הכוונה של גרוטו לתת לנו להתאמן. בשום מקום בעולם לא עצרו את הספורט, הוא בא ועשה את זה, ואני חושב שמפה כדור השלג הלך והתגלגל. הם עשו נזק חמור מאוד לספורט, הם נותנים לאגו שלהם להרוס לנו את הספורט. מצאנו פיתרון חוקי להתאמן כדת וכדין, במקום להניח לנו לנפשנו הם מאיימים ורוצים להזיק".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
לא יצא נקי. ארז כלפון/דני מרון

חוגג המשיך בביקורת כלפי יו"ר המנהלת: "ארז כלפון הוא אדם פוליטי, כשאדם פוליטי נלחם לצד משרד הבריאות כנגד הקבוצות צריך לשאול הרבה מאוד שאלות. אנחנו פועלים בהתאם לחוק, אין מה לפחד על העתיד של הליגה, הוא צריך להיות עם הקבוצות. רק בכדורגל עושים כל כך הרבה בעיות ורעש, זה מדהים".

"משרד הבריאות לא יכול להשבית את כל הספורט בישראל כי האגו של גרוטו נפגע. גרוטו זה לא פוטין וזאת לא דיקטטורה, הוא טיפס על עץ גבוה מדי, עדיף שנקנה לו סולם ויירד לאט לאט. אני לא חושב שגרוטו ואדלשטיין יבטלו את המשחקים של האירופאיות, כדאי שיירדו מהר מהעץ, גם ביבי נתניהו לא רוצה את זה".

"גרוטו מדבר כל הזמן על סיכון מקרי הקורונה. כולנו רואים שהסיכון של ספורטאים בגיל הזה הוא אפסי. גרוטו עצמו אמר את זה באופן מפורש. יש סיכונים בריאותיים חמורים בהרבה, יהיו פציעות רציניות. יש מתווה, צריך לעמוד בו. כמו שיש פצועים ומורחקים יהיו חולים, זה שממתינים יגרום לזה שלא יהיו נדבקים בקורונה? ב-3 על 3 בכדורסל לא יהיו נדבקים? יש נדבקים, אני חליתי בזה, נשיא ארצות הברית חלה בזה וזה חלק מהחיים כרגע. אני לא מחייב אף שחקן לבוא לאימון, השחקנים אמרו בקולם שהם מעוניינים לחזור להתאמן".

לסיכום אמר חוגג: "ארז כלפון צריך להסיק מסקנות. הוא צריך להתפטר. אם הוא לא יסיק נסיק עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully