וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוטו זועם על חוגג ובית"ר ירושלים, ומאיים: "בוחנים מחדש את מדיניותנו"

8.10.2020 / 0:17

אחרי ששחקני בית"ר חזרו להתאמן בטענה שהקבוצה משתתפת ב"מסגרת אירופאית", גרוטו ומשרד הבריאות הגיבו בכעס: "רואים את המקרה בחומרה רבה, שוקלים לפנות למשטרה וליועצים המשפטיים, בוחנים ביטול של כל הסיכומים בנושא מתווה האימונים והמשחקים"

תקציר: גרמניה - טורקיה 3:3/ספורט 1

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנהל משרד הבריאות, שלח מכתב תקיף ליו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון ובו הוא מתרעם על העובדה שבית"ר ירושלים ערכה אתמול (רביעי) אימון, בניגוד להוראות משרד הבריאות. גרוטו מתלונן על היחס המזלזל של בית"ר וראשיה בתקנות, בחוסר שיתוף הפעולה, ומאיים שהמעשה שלה עשוי להביא לשינוי וביטול של המדיניות של משרד הבריאות עם הספורט המקצועני בישראל.

כזכור, משה חוגג הודיע שבית"ר נרשמה לטורניר במסגרת אירופית (תחרות של EMF Champions League, "ארגון המיני פוטבול העולמי" שמקיים טורנירים שונים), ושעל פי היועץ המשפטי של המשטרה הקבוצה שלו רשאית לקיים אימון, בניגוד לקבוצות שאינן משתייכות למסגרות אירופאיות. כמובן שהתקנה נוגעת במקור למפעלים של אופ"א, וכוונת החוק הייתה להגן על הקבוצות שמשחקות בליגה האירופית ובליגת האלופות ולאפשר להן להתאמן.

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גרוטו לא אהב את ההתחכמות של חוגג/ברני ארדוב

גרוטו כתב לכלפון שהוא "רואה את המקרה בחומרה רבה", והסביר: "רמות התחלואה בישראל עלו בשבועות האחרונים להיקפים מהגבוהים בעולם והמביאים את מערכת הבריאות כמעט אל קצה גבול היכולת שלה, ובעקבות כך נאלצה הממשלה להחליט על סגר כללי שבמסגרתו תושבת גם פעילות הכדורגל המקצועני.

"מפתיחת עונת 21/2020 הענקנו לכם את מלוא הקשב והסיוע הנדרש לצורך התפעול התקין של הליגה, בין היתר התמודדנו עם הדבקות בתוך הקבוצות, אליהן התאמנו מתווה מיוחד של חקירות אפידמיולוגיות ... שחקני הליגות המקצועניות היו היחידים שקיבלו אישורים להמשיך להתאמן ולשחק לאחר חשיפה ודאית לחולה מאומת, מצב המחייב בידוד של 14 יום ...

"רק אמש קיימנו פגישה עמך ועם נציגי הקבוצות בה הבהרנו לכם את החשיבות שאנו רואים בקיום פעילות הכדורגל ואישרנו שהכדורגל המקצועני בישראל יהיה מהענפים הראשון שיחזרו לפעילות, ככל שנתוני התחלואה הכלליים יאפשרו את פתיחת המשק. עוד ציינו כי תיבחן אפשרות לחזרה לאימונים ללא מגע.

"על רקע האמור לעיל, רבה הייתה אכזבתנו לשמוע כי עוד בטרם המתנה למענה מצד משרד הבריאות, החליטה הקבוצה לשוב לאימונים תוך פגיעה הן בסולידריות החברתית כלפי שאר קבוצות הליגה וכלל הציבור והן ביכולת שלנו לסמוך על כך שככל שתחזור פעילות הכדורגל לסדרה אכן יישמרו הכללים שנקבע.

עוד בוואלה!

במסגרת המחאה: שחקני בית"ר ירושלים ערכו אימון בבית וגן. גרוטו מזהיר

לכתבה המלאה

"משרד הבריאות מצפה ממנהלת הליגות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה לצורך שמירה קפדנית על הנחיותינו ולהפסקה לאלתר של פעילות האימונים. במקביל אנו מתכוונים לפנות למשטרת ישראל וליועצים המשפטיים, שכן ברור היה שכוונת המחוקק לא היתה לאפשר השתתפות במפעל בינלאומי בלתי מוכר, אשר פעילותו כלל לא מתקיימת כעת, והיא בהרכב של 6 על 6 .האם כוונת הקבוצה להמשיך ולפעול משחקים זו עד סוף העונה?

"בעקבות מקרה זה אנו בוחנים את מחדש את מדיניותנו באשר להמשך פעילות הספורט המקצועני, כולל אפשרות לעדכון התקנות בנוגע לספורט המקצועני הבינלאומי ואף ביטול כל הסיכומים בנושא מיתווה האימונים והמשחקים".

מבית"ר ירושלים הגיבו: "אנחנו פועלים בהתאם לחוק, יש לנו חוות דעת משפטית והמשטרה עצמה אישרה לנו להתאמן. עדיף שגרוטו ירד מהעץ, לא ניתן לו להרוס את הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully