וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת המחאה: שחקני בית"ר ירושלים ערכו אימון בבית וגן. גרוטו מזהיר

7.10.2020 / 16:55

הבעלים משה חוגג החריף את המאבק להחזרת הכדורגל, ולמרות האיסור המפורש של גרוטו, השחקנים התאמנו בטענה שהקבוצה מתכוננת לטורניר 6X6. גם המשוחררים זהבי, איינבינדר ואזולאי הגיעו. גרוטו הזהיר: המהלך גורם נזק ועלול להאריך את הסגר על הכדורגל

שחקני מכבי חיפה מוחים: "תחזירו לנו את הכדורגל"/צילום: שלומי גבאי עריכה: איתי עמרם

משה חוגג מחריף את המאבק להחזרת הכדורגל. אחרי ששיחת הזום אמש (שלישי) בין בכירים בכדורגל הישראלי לבין מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות לא הביאה בשורות, בעלי בית"ר החליט באקט הפגנתי לזמן את שחקני הקבוצה לאימון במתחם האימונים בבית וגן - למרות שמשרד הבריאות אוסר זאת בפירוש. היום אחר הצהריים הגיעו שחקני בית"ר ירושלים הגיעו לבית וגן וערכו את האימון, כשבין היתר הגיעו דן איינבינדר, אור זהבי ושלומי אזולאי, מהם כזכור ביקש המועדון למצוא קבוצה חדשה.

שחקני בית"ר ירושלים באימון. אתר בית"ר ירושלים, אתר רשמי
היועץ המשפטי אישר, גרוטו זועם/אתר רשמי, אתר בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים באימון. אתר בית"ר ירושלים, אתר רשמי
מחאה. בית"ר מתאמנת/אתר רשמי, אתר בית"ר ירושלים

למתחם הגיעו שוטרים על מנת לבדוק מספר אוהדים שהגיעו למקום, ללא קשר לקבוצה. בבית"ר הבהירו למנהלת כי היועץ המשפטי של המשטרה בירושלים אישר כי הם עומדים בתקנות. יש לציין כי פרופסור איתמר גרוטו הבהיר כי הוא מתנגד לאקט המחאה של בית"ר ולא אוהב את מה שהוא רואה, ואף הוסיף שזה גורם נזק ועשוי להאריך את הסגר הכללי והכדורגל בכלל.

מוקדם יותר היום במועדון הבהירו כי אם השתתפות בטורנירים של 6X6 של פיפ"א מקנה שגרת אימונים, אז המועדון ישתתף בהם וכבר עכשיו מתחיל בהכנות. "נמצא מתווה חוקי בדיוק כמו שקבוצות הכדורסל עשו", אמרו במועדון. בהמשך הכריזו בבירה על הצטרפות לתחרות של EMF Champions League, "ארגון המיני פוטבול העולמי" שמקיים טורנירים שונים. בהודעת המועדון נכתב: "לאחר קבלת אישור וחוות דעת משפטית. האימונים יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול".

בעקבות בית"ר, קבוצות נוספות בליגת העל עשויות להצהיר כי הן חוזרות להתאמן היום או מחר. "מצאנו את הפתרון שלנו. אם לא ניקח את העניינים לידיים לא יהיה כאן כדורגל, אנשים רדומים".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם אלי אוחנה. לילך וייס רוזנברג
עוד יוזמה להחזרת האימונים. משה חוגג/לילך וייס רוזנברג

בבית"ר עסקו אתמול גם בתקרית בה היה מעורב אנטואן קונטה, עליה פורסם אמש בוואלה! ספורט. כזכור, המגן הצרפתי השתולל, שבר כסא ואיים על הנהלת המועדון אחרי שהתבקש לקצץ בשכרו. בבית"ר הבהירו כי השחקן יודע שזאת ההזדמנות האחרונה שלו, ולטענת גורמים במועדון הוא הביע רצון אמיתי לחזור למוטב ולרשום עונה טובה הקבוצה, כזאת שתשפר את מעמדו ותעזור לו להגיע לליגה בכירה יותר ביבשת. "הוא התנצל עם דמעות פעמיים, וגם כשיצרנו איתו קשר מצרפת הוא הביע רצון אמיתי. לפעמים צריך גם לתת צ'אנס לבן אדם במצבים האלה ולא לתלות אותו. הוא הסכים לקצץ עכשיו כמו כולם כדי להישאר כאן", הבהירו בבית"ר.

שלומי אזולאי ממשיך לחפש אופציות בחו"ל, ורק אם לא יזכה להצעה אטרקטיבית יחל לקראת החלון הבא לבדוק אופציות בארץ. מבחינת אזולאי יש לו חוזה בבית"ר והוא יגיע להתאמן כרגיל עד שתהיה לו קבוצה חדשה. עורכי הדין של דן איינבינדר, אור זהבי ודיוגו ורדאסקה צפויים לשלוח לבית"ר מכתבי תשובה בה יבהירו כי המהלך שבוצע מולם לא חוקי, וכי כל פגיעה בתנאים של השחקנים תהווה פגיעה מקצועית וכלכלית מעבר לשכרם.

במכתב ששלחה בית"ר לדיוגו ורדאסקה נכתב: "לצערנו, בעקבות משבר נגיף הקורונה שהשפיע עמוקות על הפעילות שלנו ושל מועדונים נוספים בישראל, ולאור העובדה שלא עמדת בציפיות המקצועיות שלנו, מה שהוביל לכך שחיפשת אפשרויות העסקה אחרות בחו"ל, המועדון החליט על שחרורך המיידי ועל התרה מוקדמת של החוזה שלך. אנחנו בטוחים שההודעה הזו לא באה לך בהפתעה, בהתחשב בהצהרות הפומביות החוזרות ונשנות שלך בנוגע לרצונך לא לשחק יותר עבור המועדון".

עדכון ראשון: 6:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully