וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "הזמן אוזל". ברק בכר: "ההפסקה גורמת לנזק בלתי הפיך"

6.10.2020 / 23:00

לאחר שהשחקנים הפגינו מחוץ לאצטדיון, הבעלים והמאמן של מכבי חיפה השתתפו בשיחת זום עם ראשי משרד הבריאות. שחר הוסיף: "לא מאמין בכל מיני אלטרנטיבות, בכל מיני ליגות בחו"ל". המאמן: "כל ההכנה שעשינו עד עכשיו תרד לטמיון". גם שכטר, ורד, דגני ואייל סגל מחו

שחקני מכבי חיפה מוחים: "תחזירו לנו את הכדורגל"/צילום: שלומי גבאי עריכה: איתי עמרם

נמשכות המחאות ברחבי הספורט הישראלי על רקע ההחלטה לעצור את הספורט המקצועני בישראל בעקבות משבר הקורונה והסגל על המדינה. אומנם שר הספורט חילי טרופר נפגש עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והודיע ש"אעשה הכול כדי שהאימונים ישובו", אבל ההערכה היא שזה לא יקרה בימים הקרובים, והנושא יידון בסבב התיקונים הקרוב בממשלה של תקנות הסגר.

23:00: בעלי מכבי חיפה יעקב שחר, המאמן ברק בכר ודולב חזיזה לקחו חלק בפגישה עם איתמר גרוטו וראשי משרד הבריאות הערב. "הזמן אוזל", אמר שחר. "צריכים לחזור לפעילות מקומית, אני לא מאמין בכל מיני אלטרנטיבות, בכל מיני ליגות בחו"ל. אין לי צל של ספק שגם אנחנו כבעלים של קבוצות צריכים להיות עם היד חזק מאוד על הדופק ולהעניש את אלה שיקבלו את הרשות להתאמן ולא ישמרו על התקנות. אנחנו בהחלט נוכל להיעזר גם באנשי מקצוע מסביב ורופא שנמצא צמוד. אני לא רואה סכנה מיוחדת כי הסכנות קיימות גם אם נישאר כולנו בבתים".

בכר הוסיף: "יושבים פה מכובדים רבים, בעלים, מנהלים ושחקנים. אני רוצה לדבר מעמדת מאמן של מועדון מוביל פה בארץ. לפני כמה ימים חזרנו מלונדון ממשחק נגד טוטנהאם, וכהרגלי שאפתי ללמוד מהם. אז אין ספק שכדורגל למדנו מהם כמו שצריך, אבל גם למדנו כמה הכדורגל שם הוא חיוני וכמה הכדורגל בכל העולם הוא חשוב ולא נותנים לאף אחד לעצור אותו. אני מאמן את מכבי חיפה קצת יותר משלושה חודשים. רק חודש וחצי לקח לי ולצוות שלי להכניס את השחקנים לכושר ורק אחרי חודשיים הצלחנו להתחבר מקצועית. שחקנים משמעותיים נכנסו לכושר מצוין.

"ההפסקה הזאת עכשיו, גורמת לי ולקבוצה נזק בלתי הפיך. על 5-6 ימים עוד אפשר איכשהו להתגבר, אבל מעבר לזה, כל ההכנה שעשינו עד עכשיו תרד לטמיון. יש לנו חלוץ מצוין בן 33 שנמצא בכושר שיא, אבל ההפסקה הזאת תעשה לו נזק גדול. הוא לא ילד בן 21 וייקח לו מעל חודש לחזור שוב לעניינים. הכדורגל הפך להיות הייטקי ומדעי. יש חשיבה עמוקה על כל אימון וכל תקופת אימון, אי אפשר ללחוץ על כפתור ולחזור ישר לשחק, זה לא עובד ככה וזה חושף את השחקנים לפציעות. כולכם אוהבים ספורט ואין לי ספק שאתם מבינים את החשיבות, אחרת לא היינו יושבים כאן. עד עכשיו שמענו מה אסור, בואו תגידו לנו מה מותר, תציבו תנאים. קבוצת כדורגל לא שונה מפלוגה בצבא, זה הכל עניין של משמעת. תציבו תנאים ואנחנו נעמוד בהם. תנו לנו תקוה לאלפי עובדים ולמאות אלפים אם לא מיליוני אוהדים שיושבים בבית בסגר ומצפים לראות אותנו במגרש".

16:13: שחקני מכבי חיפה דולב חזיזה, בוגדן פלאניץ', חוסה רודריגס גודסוויי דוניו וג'וש כהן הגיעו היום לרחבת האיצטדיון העירוני בחיפה כדי למחות נגד ההחלטה לא להתיר אימונים של קבוצות כדורגל. הארבעה מתגוררים בשכונת נאות פרס הממוקמת פחות מקילומטר מהמגרש, ועל כן לא הפרו את הנהלים. "כדורגל זה החמצן שלנו", "תחזירו לנו את הכדורגל", נכתב בשלטים שהניפו השחקנים.

"אני מדבר בשם כל הליגה ואומר: לקטוע את הליגה זה לא נורמלי, אי אפשר לקחת שבועיים חופש ואז לחזור לאימונים", אמר חזיזה. "תודה למי שארגן שנוכל לפתוח עונה כמו שצריך אבל אי אפשר שנשב בבית כי השרירים לא עובדים, לוקח זמן לחזור לעוצמות של אימונים ואנחו לא רוצים ששחקנים ייפצעו. צריכים לחשוב על הבריאות שלנו. אני רואה את כל ההפגנות שקורות מסביב ואני לא חושב ששחקנים שבודקים ועוקבים ועושים בדיקות אחת לשבוע ושומרים על ההנחיות הם מה שיזיק.

"חייבים לבוא לקראתנו כי אחרת לא יהיה אפשר להחזיר את הגלגל. אנחנו לא מתייחסים לממשלה, זה לא התפקיד שלי. זו החלטה של גרוטו ופרופסור גמזו ואני חושב שצריך לפחות לתת לנו להתאמן כי בבית ועל אופניים זה לא באמת כמו להתאמן. אנחנו משמחים מאות אלפי אנשים ולא משחקים".

16:06: אוראל דגני פרסם את הפוסט הבא בחשבון האינסטגרם שלו: "נמאס לי. עד עכשיו לא נתתי את דעתי על ההגבלות שהוטלו על ענף הספורט בכלל ועל הכדורגל בפרט. כשאסרו הכנסת קהל - לא מחיתי, כשהייתי צריך להיכנס לבידוד למשך שארית עונת 19/20 - נכנסתי, בדיקות קורונה בכל עת שנתבקשתי - ביצעתי. שיתפתי פעולה ב-100% כדי שהכדורגל בארץ ימשיך להתקיים. אבל די, חלאס, אי אפשר לשתוק יותר. החלטת הממשלה לאסור על פעילות קבוצות, למעט הקבוצות שמתחרות באירופה, היא החלטה שערורייתית ועל זה אני לא מוכן לשתוק.

אני קורא לכל חברי הספורטאים והכדורגלנים בפרט - השמיעו קול, דרשו את שינוי ההחלטה הביזיונית הזו. תנו לנו להתאמן, תנו לנו לשחק. תנו לאוהדי הספורט את החיים שלהם בחזרה".

14:00: כדורגלן בית"ר ירושלים עידן ורד כתב: "סבתא שלי נפטרה שלשום מנגיף הקורונה... רני קורא לכולם, אל תזלזלו בהנחיות... אני לא מתיימר להיות פוליטיקאי, לא מבין בתחום ולא מחפש להעביר ביקורת. אבל בזמן שברחבי העולם מצטו פתרונות והחזירו את הספורט המקצועני לפעילות, במדינת ישראל עצרו הכול וסגרו אותנו. אנחנו לא דורשים משהו מעבר לבקשה הבסיסית - להתאמן".

עוד בוואלה!

שר הספורט נפגש עם שר הבריאות: "אעשה הכול כדי שהאימונים ישובו"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה מוחים מחוץ לאצטדיון. שלומי גבאי
שחקני מכבי חיפה מפגינים/שלומי גבאי
שחקני מכבי חיפה מוחים: "תחזירו לנו את הכדורגל". שלומי גבאי
"תחזירו לנו את הכדורגל"/שלומי גבאי

13:30: איתי שכטר, חלוץ מכבי תל אביב: "אני שחקן כדורגל מאז שאני זוכר את עצמי, הכדור הוא חיי מימי עמק יזרעאל בתור ילד ועד משחקים בליגת האלופות בתור שחקן מקצוען, אני נושם אותו מגיל 0, מעולם לא הייתה תקופה כזו קשה, שמרגישים ממש שירד המסך מעל ענף הספורט ואצלי זה הכדורגל. אני מדבר בשמי אבל אני שופר של עוד עשרות שחקנים שהענף זה הבית שלהם, ובשביל עוד עשרות אלפי אוהדים שמצפים לחזרה של הכדורגל הישראלי... אני מבקש שמשרד הבריאות יחד עם איגוד הספורט ויושבי ראש הקבוצות יתאמו שולחן עגול על מנת שנחזור לפעילות אימונים סדירה ככל האפשר. #הכדורגלזההחיים".

13:20: ארגון השחקנים והשחקניות קורא לשר הבריאות, שר התרבות והספורט ולכל הגורמים הרלוונטים בממשלת ישראל לאפשר לשחקני ושחקניות הכדורגל לחזור להתאמן מיידית. המנכ"ל מושיקו מישאלוף: "שחקני ושחקניות הכדורגל לא מתאמנים זה כשבועיים. זאת לאחר הקפאת הפעילות שחווינו בגל הראשון של הקורונה. השבתת האימונים מסכנת את בריאות השחקנים ומגבירה את הסיכוי שייפצעו לכשישובו לפעילות תחרותית.

"ספורטאי מקצועני חייב להתאמן בקביעות כדי לשמור על כושרו הגופני וכשירותו למשחק. אי אפשר להקפיא את אימוני השחקנים מבלי להתחשב בנזקים הגופניים שייגרמו להם. מעבר לפגיעה הוודאית בבריאות השחקנים, המשך השבתת האימונים יפגע ביכולתם לעמוד בדרישות המקצועיות כאשר תתאפשר חזרה לפעילות תחרותית. תהיה זו פגיעה קשה ואין כל ספק שייקח לשחקנים זמן רב להתאושש ממנה.

"יידרשו לפחות שבועיים על מנת לחזור לכשירות בליגות המקצועניות, וזאת כאשר הם חשופים לפציעות. משרדי הבריאות והתרבות והספורט חייבים לדאוג לשלומם ולבריאותם של עשרות אלפי שחקני ושחקניות הכדורגל. מי שייתן ידו להמשך הקפאת האימונים יהיה חתום על סיום עונת הכדורגל, לצד פגיעה בפרנסתן של משפחות רבות ועל ריסוק הענף".

אייל סגל בעלים מכבי נתניה. ברני ארדוב
נמאס לו. סגל/ברני ארדוב

9:30: אייל סגל, הבעלים של מכבי נתניה, יצא במתקפה חריפה נגד ממשלת ישראל וראשי המדינה על ההתנהלות וההחלטה לעצור את הכדורגל והאימונים: "התקבלה החלטה במודע או שלא לחסל את הספורט המקצועני והעולם מחריש".

סגל כתב היום: "באוקטובר 2020, ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהשביתה את הספורט. כי בישראל 2020, לא נדרש שכל ישר או תבונה או הבנה או סתם להיות צודק, על מנת לשכנע באמיתות דרכך.

"כי בישראל 2020, אתה צריך להיות האחרון שנכנס אל הראש ואתה צריך להיות מבאי ביתו או לחילופין, מבאי ביתם של מקורביו, או חלק מקבוצת לחץ שמסכנת את המשך שלטונו.

"כי בישראל 2020, מותר לראש ולנשיא ולליברמן ולליצמן ולגלנט ולברקת ולאדלשטיין ולמירי רגב ולמיקי לוי ולצחי הנגבי ולגילה גמליאל, כי הם יכולים. כי בישראל 2020, נוח לקפד ראשם של החלשים בחברה, כי הם לא מסכנים איש.

בנימין נתניהו, רובי ריבלין, יעקב ליצמן, אביגדור ליברמן. -, אתר רשמי
כולכם אשמים. סגל נגד ראשי המדינה/אתר רשמי, -

"כי בישראל 2020, או שאתה מתלהם ויוצר כותרות ואביר מסדר הרייטינג, או שאתה לא נחשב. כי בישראל 2020, איש לא חושב מעבר לפינה ולכן איש לא התייחס לתוכנית המגירה במקרה של מגיפה ולא היתה תוכנית סדורה ליציאה מהסגר הראשון ואין תוכנית לצאת מהסגר הנוכחי.

"כי בישראל 2020, החליטו לסגור את הספורט המקצועני, בלי להבין את ההשלכות העתידיות, בלי להכין תוכנית סדורה לחזרתו, והכל כשברקע במקומות אחרים עובדים ונפגשים ופועלים בתנאים מחמירים פחות או לא מחמירים בכלל, בניגוד לפעילות הספורטיבית, שמתנהלת במרחבים אינסופיים באוויר הפתוח ולא הביאה עד היום אחד מפעיליה או סובביה למיטת בית חולים או לחיבור למכונת הנשמה.

"באוקטובר 2020, מדינת ישראל על מנהיגיה והפקידים הבכירים שמנהלים אותה, התקבלה החלטה במודע או שלא לחסל את הספורט המקצועני והעולם מחריש. גמר חתימה טובה, בתקווה שישאר דיו לחתום לאלו שראויים לחתימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully