וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוונה: להשיב את הכדורגל הישראלי במתווה אופ"א

6.10.2020 / 23:25

אם המתווה יאושר, כל קבוצה בעלת 13 שחקנים בריאים תוכל לשחק. גרוטו שוקל לאפשר אימונים ללא מגע כבר בהמשך השבוע, כלפון הבהיר: "אם לא תאפשרו אימונים מלאים עד ה-14 באוקטובר, יש לנו סכנה לקיום עונת הכדורגל". השחקנים מוכנים להישאר בבידוד, אם העונה תחודש

נבחרת ישראל מתאמנת לקראת סקוטלנד/באדיבות ההתאחדות לכדורגל

בכירי הכדורגל הישראלי - בין היתר ארז כלפון, יעקב שחר, משה חוגג, אייל סגל, ברק בכר והשחקנים דולב חזיזה, אלמוג כהן, עידן ורד - ערכו הערב ישיבת זום עם איתמר גרוטו ובכירי משרד הבריאות.

"אם אתם לא מחזירים את הקבוצות להתאמן באופן מלא עד ה-14 באוקטובר, יש לנו סכנה לקיום עונת הכדורגל", הבהיר כלפון לגרוטו. זה הבטיח להתייעץ מחר עם בכירי משרד הבריאות האם ליהענות לבקשת יו"ר מנהלת הליגות ולאפשר לקבוצות לשוב לאימונים ללא מגע כבר ביום חמישי או שישי הקרוב, בקפסולות של עשרה שחקנים.

כרגע, נראה כי הכיוון הוא שהכדורגל הישראלי יחזור להיות משוחק במתווה אופ"א - כלומר, כל עוד יש 13 שחקנים כשירים, אפשר לקיים משחק. במנהלת יקוו שהצעד הזה גם יאפשר את קיום המשחקים, וגם יוסיף אחריות על הקבוצות עצמן, ללחץ על השחקנים ולוודא כי לא ייאלצו לעלות למשחקים בסגלים חסרים מאוד.

במהלך הפגישה אמרו חלק מהשחקנים לגרוטו: "האימונים הנוכחיים בחוץ שכוללים ריצות בכבישים מסכנים את הבריאות שלנו. אנחנו צריכים להתאמן במגרשי דשא למען העתיד שלנו". כמו כן, נציגי השחקנים הודיעו כי הם מוכנים לקחת את כל הסיכונים של משחק בזמן המגפה, ואף להישאר בבידוד ככל שיידרש, בכדי להביא לסיום מוצלח של עונת המשחקים.

"ללא חזרה מיידית לאימונים, גם ללא מגע, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לסיים את העונה", אמר כלפון. "הפרופסור גרוטו הוא ידיד אמת של ענף הכדורגל, והתרשם מהמחויבות שלקח על עצמו הענף לחזרה לשגרת אימונים ומשחקים. השיח הפורה והבלתי אמצעי, העביר את המצוקה הקשה בה שרוי הענף והחשיבות של חזרה מיידת תחת מתווה אופ"א להצלת הענף".

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. רויטרס
בקרוב ישחק גם בליגה? ניקיטה רוקאביציה/רויטרס

האם הלחץ של ראשי הקבוצות השתלם? שר הספורט חילי טרופר נפגש מוקדם היום (שלישי) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין כשעל הפרק החזרת הספורט הישראלי לפעילות. בפגישה שנערכה נבחנה האפשרות להשבת האימונים. הפגישה התקיימה באווירה חיובית ובמהלכה דרש שר התרבות והספורט כי כבר בסבב התיקונים הקרוב בממשלה של תקנות הסגר, תשונה התקנה הנוגעת לאימונים כך שאלה יוכלו לשוב.

במהלך הפגישה שר הבריאות אמר כי ככל שנראה ירידה משביעת רצון בתחלואה וככל שייפתחו ענפי משק אחרים, תשונה התקנה הנוגעת לאימונים. סוכם כי צוותים מקצועיים משני המשרדים, בשיתוף נציגי הספורט, ידונו במתווה שיאפשר חזרת אימונים כעת ובהמשך גם המשחקים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "השר אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה אליו נקלע הספורט הישראלי בשל הסגר והבטיח לסייע במציאת פתרון קרוב. בפגישתנו הבהרתי כי ישנה חשיבות ברצף של פעילות הספורט ומחיר עצירת האימונים והמשחקים הוא עצום, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה ספורטיבית".

"המטרה והאחריות שלי היא להחזיר את הספורט הישראלי לפעילות במועד הקצר ביותר ולא אשלים עם סיטואציה בה הספורט הישראלי לא יתקיים. אעשה הכל כדי שהאימונים ישובו בהקדם האפשרי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully