וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה: מעתה הקבוצות ייקנסו ב-100 אלף ש"ח על אימון ללא אישור

8.10.2020 / 11:38

ארז כלפון שלח מכתב לראשי הקבוצות והבהיר: "החזרה של חלק מהקבוצות לאימונים בניגוד להנחיות מסכנת את המשך קיום הליגה כולה. הובטח לנו לחזור להתאמן ב-14.10". בית"ר בתגובה: "נמשיך להתאמן"

מנור סולומון מדבר לקראת המשחק מול נבחרת סקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

מנהלת הליגה שלחה היום (חמישי) מכתב בהול לקבוצות ליגת העל ובו היא מבהירה שהחזרה של חלק מהקבוצות לאימונים בניגוד למתווה משרד הבריאות מסכנות את המשך קיום הליגה כולה על כל המשמעויות הספורטיביות והכלכליות של זה.

לפיכך, במכתב שחתם עלי די ארז כלפון יו"ר המנהל הוא הודיע לראשי הקבוצות כי כל קבוצה שתקיים אימון החל ממועד זה תיקנס בסכום של 100 אלף שקל, סכום שייגרע מתמריץ הקורונה שמוענק לקבוצות ששומרות על ההנחיות. עוד מצוין במכתב כי אנשי המנהלת קיבלו הבטחה על ידי משרד הספורט ומשרד הבריאות כי ב-14.10 הקבוצות יקבלו אישור לחזור לאימונים ולאחר מכן לפעילות סדירה.

בית"ר ירושלים, אחת הקבוצות שהחזירה את האימונים, הגיעה בביטול להודעת המנהלת. "כשמשרד הבריאות יתחייב להחזיר את הכדורגל לפעילות מלאה באופן מיידי נתייחס לזה. כרגע לא נפסיק להתאמן".

שחקני בית"ר ירושלים באימון. אתר בית"ר ירושלים, אתר רשמי
האימונים יעלו ביוקר? שחקני בית"ר מתאמנים/אתר רשמי, אתר בית"ר ירושלים

במקביל, שוחח הבוקר גורם במשרד הבריאות עם אחד מאנשי מנהלת הליגה בכדורסל ובדק האם ניתן להפסיק את האימונים גם בכדורסל עד יום רביעי הבא. כזכור, רשמה מנהלת הליגה את הקבוצות לליגה שמוכרת על ידי פיב"א, הליגה הבלקנית. על אף השיחה, קבוצות הכדורסל ימשיכו להתאמן כרגיל, בגיבוי מנהלת הליגה ומשרד הספורט. במנהלת הליגה ביקשו להבהיר באופן רשמי כי: "מנהלת הליגה בכדורסל לא קיבלה דרישה ממשרד הבריאות להפסיק את אימוני הקבוצות המשחקות באירופה".

כך או כך, שר התרבות והספורט חילי טרופר דווקא תומך בחזרה לאימונים. השר שלח מכתב שהתייחס להתבטאויות של אנשי משרד הבריאות ובעיקר של פרופסור גרוטו, שסיפק כמה איומים בעקבות החלטתה של בית"ר ירושלים לחזור לאימונים.

"אני קורא לאנשי משרד הבריאות לחדול מאיומים מיותרים על הספורט הישראלי", מסר טרופר, "ממשלת ישראל אישרה על פי דרישתנו תקנות שמאפשרות לקבוצות ולשחקנים בינלאומיים להמשיך ולהתאמן בצורה רציפה כדי שיוכלו לייצג את מדינת ישראל בכבוד. כל איום על המשך אימונים אלו חסר תוקף משפטי ובעיקר פוגע בספורט הישראלי לחינם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר האוצר ישראל כץ, יור מנהלת הליגה כדורגל כדורסל שמואל פרנקל, ארז כלפון, משה חוגג, שר הספורט חילי טרופר, שמעון מזרחי. מנהלת הליגה, אתר רשמי
נלחם למען החזרת הספורט. טרופר, מימין/אתר רשמי, מנהלת הליגה

"אני קורא לכל אנשי הספורט הישראלי לנהוג על פי התקנות והכללים ולהתגייס כמו כולם למשימה הלאומית של הורדת שיעור התחלואה. אני פונה למשרד הבריאות בבקשה להפסיק את האיומים בעונשים קולקטיביים ולהמשיך לעבוד בשותפות על מנת למצוא פתרון שיאפשר לספורט הישראלי לשוב בהקדם. מיליוני ישראלים אוהבי ואוהדי ספורט מצפים מאיתנו לכך."

כזכור, גרוטו, שמשמש כמשנה למנהל משרד הבריאות, שלח מכתב תקיף ליו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון ובו הוא התרעם על העובדה שבית"ר ירושלים חזרה להתאמן בניגוד להוראות משרד הבריאות. גרוטו התלונן על היחס המזלזל של בית"ר וראשיה בתקנות, בחוסר שיתוף הפעולה, ואיים שהמעשה שלה עשוי להביא לשינוי וביטול של המדיניות של משרד הבריאות עם הספורט המקצועני בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully