וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות חייהם: דמויות המשנה שיכולות לקנות את עולמן מול סקוטלנד

8.10.2020 / 6:30

הצ'אנס הנדיר שנפל לרגלי הנבחרת, המבחן החד פעמי של רוטנשטיינר, התלות בסולומון, רגע האמת של נאתכו וסגירת המעגל שמחכה ל"ברירות המחדל" גולסה וייני. לפני המשחק הכי חשוב שלה ב-20 השנים האחרונות, נבחרת ישראל מחפשת גיבורים חדשים ומבינה: הפעם לא יתקבלו תירוצים

מנור סולומון מדבר לקראת המשחק מול נבחרת סקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

1. הפעם אין תירוצים

שבעה חודשים אחרי המועד המקורי של המשחק, נבחרת ישראל תעלה הערב (חמישי, 21:45, ערוץ 12) על הדשא של ההמפדן פארק המיתולוגי בגלזגו כדי להראות לעצמה ולכל מבקריה שהיא מסוגלת. יש עוד דרך ארוכה עד אליפות אירופה וכדי להגיע לשם גם נבחרת ישראל וגם נבחרת סקוטלנד יצטרכו לעבור משוכה נוספת בדמות סרביה או נורבגיה, אבל עד המשחק בחודש הבא שיהיה התחנה הסופית לפני חלום הטורניר הגדול אחרי 50 שנות יובש, הנבחרת צריכה לנצח במאני טיים. ברגע האמת. המשחק לפני חודש בליגת האומות לימד שהשד בחצאית לא נורא כל כך. בהתאחדות לכדורגל התפללו שהקהל הסקוטי לא יחזור ליציעים וקיבלו את מה שרצו. אם לא די בכך, התקבלה אתמול הבשורה על שישה שחקנים סקוטים שלא יוכלו לשחק, ארבעה מהם היו צריכים לפתוח הערב.

יש לנבחרת ישראל את כל הסיבות לא לפספס הפעם. כל תוצאה אפשרית, זה בטוח, אבל תירוצים הפעם לא יתקבלו. ריכוז, עזרה הדדית, הימנעות מטעויות שטותיות ואמונה. אלה ארבעת האלמנטים שחזרו בשבוע הזה במלון של הנבחרת בגלזגו. האם הלילה שחקני נבחרת ישראל לא יצטרכו להסביר מה לא עבד ולהתרכז בשמחה בלי להיות דבוקים יותר מדי מחשש להידבקות? אצל השחקנים קיימת אופטימיות שהפעם הם יעשו את זה.

שחקני נבחרת ישראל באימון לקראת סקוטלנד. רויטרס
אין סיבה לפחד מהשד בחצאית. שחקני הנבחרת באימון המסכם/רויטרס

2. רוטנשטיינר בנעליים של שלמה שרף

המשחק הזה לא היה צריך להיות בסימן וילי רוטנשטיינר. אם היה מתקיים בחודש מארס כפי שהיה אמור להיות, אנדי הרצוג היה עומד על הקווים. אבל הרצוג החליט לעזוב ורוטנשטיינר שמח לקבל את ההזדמנות. בניגוד לשני המשחקים לפני חודש בליגת האומות מול אותה סקוטלנד ומול סלובקיה, הפעם רוטנשטיינר היה צריך לשבור את הראש. למשחקים לפני חודש הוא הגיע כבר מוכן מהבית. שבועיים לפני כבר החליט מה יהיה ההרכב שלו ובאיזה מערך ישחק. שחקנים בנבחרת ידעו להעריך ביניהם כמה ימים לפני הכינוס מי יפתח ובאיזו עמדה. אבל הקורונה הפעם היוותה שחקן מרכזי והורידה לרוטנשטיינר שני חיילים. דור פרץ וטאלב טואטחה גרמו לו לחשוב על מחליפים ונוספה לחולי הקורונה גם הפציעה של ניר ביטון. שלושה באנקרים של האוסטרי בהרכב נפלו לו והוא היה צריך להתחיל לחשוב על אלתורים. בנוסף גם שחקני מכבי תל אביב דן גלזר, יונתן כהן ודן ביטון נשארו בארץ בגלל הקורונה וכל התכנית המקורית השתבשה.

עכשיו רוטנשטיינר צריך להמר. חלק מהמחליפים סגר כבר אמש. על עמדת המגן השמאלי היה לו קשה להחליט אפילו אחרי האימון המסכם אמש. על שלמה שרף אמרו שהייתה לו היכולת לבחור את השחקנים הכי מתאימים לנקודת זמן מסויימת. מה שנקרא אינטואיציה. גם ברק בכר בהפועל באר שבע ניחן בתכונה הזו. בטח ולאדן איביץ' בליגת העל במשך שנתיים. עכשיו זה הזמן של רוטנשטיינר להוכיח שיש לו את זה. בזמן שהכדורגל הישראלי מחפש להיות בין הגדולים אחרי חצי מאה, גם לרוטנשטיינר יש שאיפה משלו - כי ספק אם יגיע כמאמן נבחרת לאומית לטורניר גדול בהמשך הדרך שלו.

עוד בוואלה!

סקוטלנד - ישראל: ייני יפתח כבלם, מנחם ואבו חנא במאבק. נאתכו: "אחד המשחקים החשובים"

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
זה הזמן להוכיח שיש לו אינסטינקטים של מאמן. רוטנשטיינר/רויטרס

3. האתגר של סולומון

ערן זהבי כבש את השער הרגיל והנפלא שלו בתיקו מול סקוטלנד לפני חודש, אבל השחקן הכי טוב של ישראל במשחק היה מנור סולומון. בסיום אותו משחק, סולומון קפץ שלוש מדרגות בפסיעה אחת. מעוד שחקן עם פוטנציאל, הוא הפך לשחקן שנבחרת ישראל מסמנת כקלף בטוח. כשהגיעו הדיווחים בתחילת השבוע על חולי קורונה בשחטאר דונייצק, כל הנבחרת נכנסה ללחץ. כמו שאין תחליף לערן זהבי, אין היום תחליף למנור סולומון. הדריבל שלו, הזריזות וקור הרוח אמורים להיות אלמנטים מנצחים הערב. הוא עוד צריך לשפר את קבלת ההחלטות שלו ולנפק יותר מצבים לכיבושים, אבל אחרי הרבה שנים יש סוף סוף לנבחרת ישראל קשר התקפי אמיתי שיכול לספק את המהלך המפתיע שידע במשך הרבה זמן לתת בעיקר שחקן אחד. ערן זהבי.

מנור סולומון, נבחרת ישראל בכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אין לו תחליף. סולומון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

4. ההזדמנות האחרונה של נאתכו

ביברס נאתכו לא ישיר הערב את ההמנון, אבל זה הדבר האחרון שמעניין את אוהדי נבחרת ישראל. לא היה קל לנאתכו להיות במוקד סיפור הקפטן וההמנון. הוא אמנם משחק בחו"ל ומרכז חייו רחוק מהביצה של ישראל, אבל הוויכוח סביבו הציק ואפילו התיש את מי שזכה לקבל את האמון של שחקני הנבחרת בזכות. לנאתכו לא נשארו עוד הרבה שנים. הזמן עושה את שלו ושחקנים כמו דן גלזר, עדן קארצב ומוחמד אבו פאני כבר מנסים לרשת את העמדה שלו. עם שלושה בלמים מאחוריו נאתכו יצטרך הערב לנווט את התקפות המעבר. פס חכם, כדור עומק על כמה עשרות מטרים, והוא יכול לבשל את השער שישראל כל כך תצטרך. בשבת שעברה לא שותף במשחק של קבוצתו כדי לשמור על עצמו מפציעה לפני המשחק הכל כך חשוב. את המונדיאל הבא בקטאר נראה בוודאות מהבית, כך שעבור שחקני הדור שלו בנבחרת זו באמת ההזדמנות האחרונה.

שחקן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, מול מאט פיליפס, נבחרת סקוטלנד. AP
הכין את עצמו לרגע הזה. נאתכו במפגש הקודם מול סקוטלנד/AP

5. סגירת המעגל שמחכה לגולסה וייני

אייל גולסה היה עסוק אתמול כמעט לאורך כל שעות היום בברכות ששלחו לו לכבוד יום ההולדת. בערב עלה מחויך על הדשא אחרי שהבין סופית שהוא פותח בהרכב. אלה היו שלושה חודשים מאוד מורכבים שעברו על גולסה. המשא ומתן על חוזה חדש במכבי תל אביב היה ארוך ומתיש ואז כשכבר הכל הסתדר, נפטר אביו אבנר בצורה פתאומית והותיר חלל גדול בלבו. המשחקים של מכבי תל אביב באירופה השכיחו במעט את הכאב, אבל חברים של גולסה מספרים שכבר הרבה זמן שהוא לא שמח מכל הלב.

גולסה לא היה מתוכנן להיות שחקן הרכב במשחק הקריטי. אם לא החוסרים, ספק אם הוא היה מוזמן ולבטח לא היה עולה ב-11. אבל הגורל ובעיקר הקורונה עושים מה שהם רוצים וגולסה יהיה הערב אחד השחקנים עם התפקיד הכי חשוב בנבחרת. רוטנשטיינר רוצה עד כמה שניתן שליטה במרכז השדה, גם אם הנבחרת משחקת עם שלושה בלמים, מה שבדרך כלל פוגע ישירות בקישור. גולסה של הימים היפים שלו במכבי תל אביב יודע להרוויח שטח ולתקל את מה שעומד בסביבתו. אולי סוף סוף ישמח באמת הלילה.

גם שרן ייני נכנס ל-11 בגלל חיסרון בשחקן. בכל מקרה עבורו זו תעודת כבוד אמיתית. בגילו המתקדם ועם ההכרה שהוא לא מחזיק בנתונים של בלם אירופאי מתקדם, ייני הוא תמצית מיצוי הפוטנציאל. רוטנשטיינר רוצה אותו בגלל השקט והניסיון. בגלל המנהיגות השקטה שגם הפכה אותו לקפטן מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully