וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות מקלט: מאחורי הקלעים של המאבק למניעת קריסת הכדורגל

3.10.2020 / 12:00

10 מיליון שקל להטיס 28 קבוצות כדורגל למדינות שכנות, הלחץ להזרים חלק מרשת הביטחון כבר עתה כדי למנוע חל"ת, ההתנגדות להקמת בועות בארץ לחידוש הליגה. מאחורי הקלעים של הניסיון למנוע את קריסת הכדורגל בישראל

תקציר: הפועל באר שבע - ויקטוריה פלזן 0:1/ספורט 1

תכנית פעולה אמיתית או אמצעי להגברת הלחץ, המתווה להשבת האימונים בכדורגל במדינה זרה יצא אתמול לדרך. כבר בשעות הבוקר המוקדמות אישרו באגף התקציבים של משרד האוצר את התכנית שהגישו במנהלת הליגות. כל עוד אין היתר להתאמן כאן בארץ לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, ביקשו במנהלת אור ירוק להטיס 28 קבוצות, לא כולל מכבי תל אביב והפועל באר שבע שרשאיות להתאמן בזכות הפעילות הבינלאומית שלהן, למדינות זרות כדי לקיים שגרת אימונים ולחזור לליגות באופן מיידי כשאלה יחזרו לסדרן.

10 מיליון שקל עולה המבצע הזה לשתי הליגות לשבועיים אימונים. במנהלת הליגות הבינו שאגף התקציבים באוצר נוטה לאשר ומייד שלחו מיילים לקבוצות בהם ביקשו מהן להתכונן לאופצית היציאה לחו"ל על ידי בחירה של יעד ותאריכים לזמן הקרוב. עד אתמול בערב לא הוגשה לסמנכ"ל המנהלת ניר ינקלביץ' תכנית אופרטיבית מאחת הקבוצות, אבל בכמה קבוצה כבר התניעו את התהליך והחלו לעבוד מול סוכני הנסיעות שמטפלים בהן כדי לסגור על מקומות. היעדים, במידה שאכן תצאנה הקבוצות, יהיו בכיוון יוון ובולגריה.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
במנהלת מתנגדים לאפשרות של הקמת מתחם בועה. ארז כלפון/דני מרון

אלא שעוד קודם ועוד בטרם יעלה מטוס אחד לאוויר ועליו קבוצות הכדורגל, במנהלת הכדורגל לא מרימים ידיים כל כך מהר נוכח ההצבעה בוועדת החוקה שלשום. אותה הצבעה שהשאירה את הכדורגל והכדורסל המקצועני ללא אימונים, השביתה את הפעילות לפחות עד יום רביעי הבא ה-14 באוקטובר. אלא שבמקביל ממשיכים במנהלת, בעיקר דרך הקשרים של יושב הראש ארז כלפון, לנהל את החמ"ל מול משרדי הממשלה בעיקר נוכח העובדה שביום שני יתכנס קבינט הקורונה לדיון מיוחד.

במנהלת רוצים שהכדורגל יהיה על השולחן. שהשרים יבינו שאי אפשר להשבית אימונים של ספורטאים ושזה לא מצב רגיל בו סוגרים חנות או מפעל ופותחים ביום שהכל חוזר וממשיכים מאותה הנקודה. את הלחץ מפעילים במנהלת על שר הבריאות יולי אדלשטיין, על שר האוצר ישראל כץ, על ראש הממשלה. כל יום בו השחקנים לא מתאמנים הוא יום נוסף שיצטרכו כדי לחזור לשגרה.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"רגע לפני שקבוצות מסויימות יוציאו שחקניהן לחל"ת, אוחזים במנהלת בציפורניים בניסיון להשאיר את השחקנים בפעילות". ז'וזואה מול דור פרץ/דני מרון

נכון לעכשיו, אם הכדורגל יחזור לפעילות ב-14 בחודש, המשחקים ישובו רק ב-31 באוקטובר וזה כבר שבועיים מעבר למה שקיוו במנהלת להשיג כאשר עמדו על כך שהאימונים יימשכו ושהמשחקים יוחזרו ב-17 בחודש. כך או אחרת לא מתכוונים במנהלת לתת יותר משלושה שבועות של אימונים עד לחזרה למשחקים ובגלל זה ביקשו מהקבוצות לחייב את השחקנים לאימונים אישיים אינטנסיביים מאחר שיש להם אפשרות בסגר הנוכחי לצאת, איש איש בנפרד, לאימונים מחוץ לביתו.

על שני דברים לא רוצים כרגע לדבר במנהלת, הקמת בועה או בועות בארץ כדי לקיים את המשחקים תוך כדי שהיית הקבוצות בבתי מלון והדבר השני הוא קיום משחקים בחו"ל. לשתי האפשרויות האלה מתנגדים במנהלת. לראשונה, כיוון שלטענתם יהיו יותר הידבקויות אם השחקנים יהיו מרוכזים בבתי מלון ויהיו חשופים לעובדים שם. לשניה, כיוון שמדובר בעלויות מטורפות של קיום הליגה בחו"ל מאחר שזה כרוך בהוצאת שופטים, צוותי שידור, שכירת איצטדיונים ועוד שלל אלמנטים הדרושים כדי להעתיק קיום של שתי ליגות למדינה זרה.

רגע לפני שקבוצות מסויימות יוציאו שחקניהן לחל"ת, אוחזים במנהלת בציפורניים בניסיון להשאיר את השחקנים בפעילות. כדי למנוע חל"ת ביקשו במנהלת גם לתת מקדמות לקבוצות על חשבון אותה רשת ביטחון כלכלית שהושגה לטובת הכדורגל וקצת נשכחה מכיוון שהנושא כבר כמעט חודשיים בתהליך הבירוקרטי של הפיכת הרשת לתזרים מזומנים לקבוצות. באמצעות רשת הביטחון רוצים במנהלת להחזיק את הקבוצות מעל המים עד שיוכלו לחזור להתאמן, לשחק ולקיים פעילות רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully