וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נגד ויאריאל, סיבאספור וקרבאח בשלב הבתים של הליגה האירופית

האלופה הישראלית הוגרלה לבית ט' ותפגוש את הצוללת הצהובה ואת אלופת אזרבייג'אן. זו ההופעה הראשונה של הצהובים בשלב הבתים מאז עונת 2017/18. המחזור הראשון ייערך ב-22 באוקטובר

ערן זהבי מקדיש את ניצחון פ.ס.וו לאוהדים/מתוך הטוויטר של פ.ס.וו איינדהובן

מכבי תל אביב תפגוש את בשלב הבתים של הליגה האירופית את ויאריאל הספרדית, סיבסאפור הטורקית וקרבאח האזרית. האלופה הוגרלה היום (שישי) לבית ט', שם היא תתחיל את דרכה בדיוק בעוד 20 יום. הצהובים הגיעו עד פלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל הודחו על ידי רד בול זלצבורג ונשרו לבתי הליגה האירופית. זו ההופעה החמישית של הצהובים בשלב הזה והם חזרו אליו לראשונה מאז 2017/18.

משחקי שלב הבתים ייערכו כמדי שנה בימי חמישי. הם ייצאו לדרך ב-22 באוקטובר ויסתיימו ב-10 בדצמבר. אם מכבי תל אביב תצליח לסיים באחד משני המקומות הראשונים, היא תעלה לשלב הנוק אאוט שיתקיים רק בפברואר.

22.10: מחזור ראשון
29.10: מחזור שני
5.11: מחזור שלישי
26.11: מחזור רביעי
3.12: מחזור חמישי
10.12: מחזור שישי

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב עם איתי שכטר. ברני ארדוב
בעוד 20 יום מתחילים/ברני ארדוב

ויאריאל

המאמן: אונאי אמרי הגיע בקיץ ולמכבי תל אביב יש עסק עם אחד ממלכי המפעל. הבאסקי בן ה-48 הצעיד את סביליה לשלוש זכיות רצופות בליגה האירופית בשנים 2014-2016, לפני שחתם בפריז סן ז'רמן וזכה איתה בשלל תארים בצרפת. הג'וב הקודם שלו היה בארסנל וגם אם הוא לא הצליח שם, אמרי הוא אחד המאמנים הבכירים בליגה האירופית.

הכוכב: רק אחד? פאקו אלקאסר, ראול אלביול, ראמירס פונס מורי, פאו טורס, דני פארחו וסאמו צ'וקווזה הם רק השמות על קצה המזלג, אבל אם צריך לנקוב בשם אחד, זה ג'רארד מורנו. החלוץ בן ה-28 הגיע מאספניול תמורת 20 מיליון יורו לפני שנתיים, כבש בעונה שעברה 18 שערי ליגה והעונה כבר יש לו 3 ב-4 משחקים. במכבי תל אביב צריכים לקוות שהרוטציה תגרום לכך שהוא לא ישחק נגדם.

פעילות בחלון ההעברות: פרוויס אסטופיניאן נרכש מווטפורד תמורת 16.5 מיליון יורו אחרי עונה נהדרת באוסאסונה (אליה הושאל) והוא מכסה את עמדת המגן השמאלי. פרנסיס קוקלן ודני פארחו הצטרפו מוולנסיה המתפוררת כדי לחזק את מרכז המגרש וטקפוסה קובו הושאל מריאל מדריד כדי לספק עוד ניצוץ בחלק הקדמי. השם הגדול שעזב הוא סנטי קאסורלה, שבגיל 35 עוד העניק הרבה נחת לאוהדים, אבל בסוף העונה הצטרף לאל סאד הקטארית של צ'אבי.

פתיחת העונה: הצוללת הצהובה התחילה לא רע, אבל גם לא ממש טוב. 7 נקודות מ-12 אפשריות, עם ניצחונות על יריבות נוחות יחסית כמו אייבר ואלאבס, אבל תבוסה מהדהדת 4:0 לברצלונה.

הקשר הישראלי: ויאריאל מכירה את מכבי תל אביב ומכבי תל אביב מכירה את ויאריאל. השתיים נפגשו בבית א' של הליגה האירופית בעונת 2017/18 והקבוצה הישראלית שרשמה קמפיין מאכזב, צברה את כל 4 הנקודות שלה דווקא נגד היריבה מספרד. במחזור האחרון, כשמכבי תל אביב עם נקודה אחת וללא שער זכות, ניק בלקמן קבע 0:1 בחוץ והציל את כבוד המועדון מקרית שלום.

שחקני ויאריאל, ג'רארד מורנו, פאקו אלקאסר. GettyImages
חוד מאיים. אלקאסר ומורנו/GettyImages

סיבאספור

המאמן: ריזה צ'לימבאי בן ה-57 הוליך את סיבאס למקום הרביעי בעונה שעברה והוא זוכה להערכה רבה. צ'לימבאי שיחק לאורך כל הקריירה שלו (1980-1996) בבשיקטאש והוא אחד הסמלים הגדולים של המועדון בכל הזמנים, עם 6 אליפויות, 3 גביעים ושיא ההופעות. כמאמן הוא עבר בשלל קבוצות, אבל עדיין לא הצליח לשחזר את ההצלחה. זו הקדנציה השנייה שלו בסיבאספור.

הכוכב: לסיבאספור סגל עמוס בכל טוב, עם ותיקים כמו ארונה קונה ומוסטפה יטאברה, ליד זרים כלארי קאיודה (אקס מכבי נתניה) ואייזק קופי שהיה מחוזר על ידי מכבי חיפה בשנתיים האחרונות. ובכל זאת, השם הבולט אמור להיות מקס גראדל, שעם 75 הופעות בנבחרת חוף השנהב, עבר מכובד בטולוז, סנט אטיין ולידס וזכייה באליפות אפריקה ב-2015, אמור לתת ערך מוסף. בינתיים הוא נראה טוב מאוד.

פעילות בחלון ההעברות: כמו רוב הקבוצות הטורקיות, גם סיבאס הייתה פעילה מאוד בקיץ ולא בטוח שהיא סיימה לבצע עסקאות. מלבד גראדל, הגיע גם חורחה פליקס שהעמיד מספרים נפלאים בליגה הפולנית והקשר האחורי רובין ילצ'ין, שהצטרף ממלטיאספור. פייסל פאג'ר הצרפתי-מרוקני הצטרף מחטאפה והוא עדיין בתהליך של כניסה לכושר.

פתיחת העונה: הפסד, ניצחון ותיקו בשלושת מחזורי הפתיחה, עדיין לא ממש מצביעים על הכושר של סיבאספור. הקבוצה עלתה אוטומטית לשלב הבתים ולכן עדיין לא שיחקה באירופה.

הקשר הישראלי: בישראל אמרתם סיבאספור, אמרתם פיני בלילי. חלוץ העבר הישראלי שיחק בקבוצה בשנים 2005-2009 והיה אחד הכוכבים הגדולים שלה באותה תקופה.

מקס גראדל שחקן נבחרת חוף השנהב. AP
הגיע לסיבאספור כדי לעשות את ההבדל. גראדל/AP

קרבאח

המאמן: גורבן גורבנוב הוא "מר קרבאח". המאמן בן ה-48 מדריך את הקבוצה כבר 12 שנה וגם כשהוזעק לנבחרת אזרבייג'אן, הוא לא עזב. מאז שמונה ב-2008, גורבנוב הצעיד את קרבאח לזכייה ב-7 אליפויות ו-4 גביעים והוא המאמן האזרי המצליח ביותר בכל הזמנים במפעלים אירופים.

הכוכב: עבדאללה זוביר הצרפתי-מרוקני הוא הרוח החיה במשחק ההתקפה של קרבאח ויחד עם החלוץ מהיר אמרלי, הוא מהווה את האיום העיקרי על היריבות. מדובר בשחקן טכני שאחרי שהסתובב בצרפת, סקוטלנד ורומניה, נמכר מלאנס לקרבאח בקיץ 2018 תמורת מיליון יורו.

פעילות בחלון ההעברות: אורוש מאטיץ' הסרבי - אחיו של נמניה מאטיץ' ממנצ'סטר יונייטד - קשר שעשה שנים יפות בליגה האוסטרית ובעונה שעברה הושאל מפ.צ קופנהגן לאפואל ניקוסיה, הצטרף בהעברה חופשית ומיד הפך לבעל הבית במרכז המגרש. הבלם הקולומביאני קווין מדינה נראה טוב מאז נרכש תמורת 200 אלף יורו מצ'אבס הפורטוגלית ושחקן הכנף פטריק אנדרדה נרכש ב-150 אלף יורו מצ'רנו מורה הבולגרית. מי שעזב הוא אקס מכבי חיפה, מיצ'ל.

פתיחת העונה: קרבאח פתחה את העונה בגמגום יחסי בליגה האזרית, עם 5 נקודות בלבד מ-4 משחקים, אבל אתמול היא הביסה את לגיה ורשה 0:3 בפולין בפלייאוף והוכיחה כמה היא נפיצה. במוקדמות ליגת האלופות היא הודחה על ידי מולדה אחרי הפסד בפנדלים.

הקשר הישראלי: קרבאח שיחקה פעם אחת בלבד נגד יריבה ישראלית: מכבי חיפה, אי שם באינטרטוטו ב-1999. היא עברה את הירוקים בזכות שערי חוץ (ניצחון 1:2 בישראל, הפסד 1:0 בבאקו).

שחקני קרבאח. GettyImages
הרשימו נגד לגיה ורשה. שחקני קרבאח חוגגים העפלה אמש/GettyImages

לוח הזמנים של הליגה האירופית

שלב הבתים: 22 באוקטובר - 10 בדצמבר

שלב 32 האחרונות: 18/25 בפברואר

שלב שמינית הגמר: 11/18 במרץ

שלב רבע הגמר: 8/15 באפריל

שלב חצי הגמר: 29 באפריל / 6 במאי

גמר הליגה האירופית: 26 במאי. גדאנסק, פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully