וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייקרס הביסו 98:116 את מיאמי במשחק 1 בגמר, מכת פציעות אצל ההיט

34 נקודות של אנתוני דייויס וכמעט טריפל דאבל של לברון ג'יימס הובילו את הלייקרס לניצחון נוח בפתיחת הגמר, במשחק שבו ג'ימי באטלר, באם אדבאיו וגוראן דראגיץ' נפצעו. ההיט החבולים ינסו לחזור לתמונה במפתיע במשחק 2 בלילה שבין שישי לשבת

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס חוגג. GettyImages
הערב שלו. אנתוני דייויס חוגג/GettyImages

ייתכן שסדרת גמר ה-NBA הוכרעה כבר אחרי משחק אחד. לוס אנג'לס לייקרס הביסה הלילה (בין רביעי לחמישי) 98:116 את מיאמי במשחק הראשון בסדרה, שייזכר גם בזכות הדומיננטיות של אנתוני דייויס ולברון ג'יימס, אבל גם בשל מכת פציעות כמעט חסרת תקדים של כוכבי מיאמי. ג'ימי באטלר נפצע במחצית הראשונה והמשיך לשחק למרות מתיחה בקרסול, באם אדבאיו נפגע בכתף ונזקק לטיפול בחדר ההלבשה, וגוראן דראגיץ' ספג אף הוא פציעה רצינית, שלפי דיווחים ראשוניים תשבית אותו מהמשך הסדרה.

ההיט קיוו להפתיע במשחק הראשון, למרות שהסיכויים היו לרעתה: לברון ג'יימס נראה דומיננטי, רעב וחד בגמר המערב מול דנבר, והגיע נחוש כדי לעשות את הצעד הראשון בדרך לזכייה באליפות רביעית בקריירה. ואולם, מי שבסופו של דבר גרם את מירב הנזק להיט היה אנתוני דייויס, שהוכיח לראשונה על הבמה הגדולה של ה-NBA שהוא אחד השחקנים הטובים בליגה. AD סיים עם 34 נקודות לצד 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, כשהוא מצטיין בשני צידי המגרש. לברון ג'יימס התקרב לטריפל דאבל עם 24, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ב-33 דקות, והמספר הנוסף של הלייקרס היה 14 - מספר השלשות שצלפו מחוץ לקשת, שגרמו להגנה האיזורית שהייתה אחד הנשקים הבולטים של מיאמי בפלייאוף, לאבד משמעות.

ג'ימי באטלר סיים כקלע הבולט של ההיט החבולים עם 23 לצד 5 אסיסטים, כשקנדריק נאן מוסיף 18 מהספסל וטיילר הירו - אחד מגיבורי גמר המזרח, מתברר כחוליה החלשה עם הגנה חלשה ויכולת לא מספקת, כשבדקות שלו על המגרש ההיט הובסו ב-34 הפרש.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט, אחרי שנפצע. GettyImages
אם לא די בתבוסה, הפציעות עלולות להכניע את מיאמי. ג'ימי באטלר/GettyImages

הפתיחה דווקא הייתה שייכת למיאמי, שעלתה למשחק בסערה והובילה ב-13 הפרש אחרי חמש דקות. אלא שאז דווקא הרכב המחליפים של הלייקרס החזיר אותם לעניינים במהרה, וסיפק עוד הוכחה לכך שהקבוצה של פרנק ווגל רחוקה מלהסתמך אך ורק על לברון ואנתוני דייויס. הבליץ של הלייקרס נמשך גם ברבעים הבאים, כשהפציעות של שחקני מיאמי לא מאפשרות לה לייצר אפילו התחלה של קאמבק.

המשחק הבא ייערך בלילה שבין שישי לשבת, ומיאמי תנסה לעשות את הבלתי אפשרי ולנצח, למרות רשימת הפצועים המתארכת. כל תוצאה אחרת מלבד הפתעה, עלולה להגשים את חזונם של כמה מהפרשנים הבכירים בארצות הברית שניבאו סוויפ של הלייקרס.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס חוגגים. GettyImages
שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס חוגגים/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

פרנק ווגל שוב פתח בחמישייה עם דוויט הווארד כדי לנסות להצר את צעדיו של באם אדבאיו, אולם לפחות בדקות הראשונות זה לא ממש עזר. סנטר מיאמי שלט בצבע, קלע שש נקודות מהירות ובזכות שתי שלשות של באטלר וקראודר, ההיט עלו ליתרון 10:16 מהיר. הלייקרס לקחו פסק זמן, אבל ההיט לא נעצרו וטסו לריצת 0:7 שקבעה 10:23 כשנותרו חמש דקות לסיום הרבע, אלא שאז, דווקא כשלברון ג'יימס ירד לספסל, הלייקרס התחילו לחזור. 8 נקודות של קנטביוס קולדוול פופ קירבו אותם, אנתוני דייויס נכנס לעניינים, והרבע נחתם עם שלשה של אלכס קארוסו שהעניקה ללייקרס יתרון ראשון במשחק, 28:31.

רבע 2

העבירה השנייה שהלייקרס הדביקו לבאם אדבאיו המשיכה לתת אותותיה גם ברבע השני, כשסולומון היל נכנס בלית ברירה לעמדת הסנטר של ההיט ולא תפקד בשני צידי המגרש. טיילר הירו עוד החזיר את היתרון לצד של ההיט עם שתי שלשות רצופות, אבל אנתוני דייויס המשיך לצלוף מנגד ואלכס קארוסו המשיך לתפקד על תקן האקס פקטור, עד שמיאמי הזעיקה פסק זמן בפיגור 49:43. הבליץ של הלייקרס נמשך גם בדקות הבאות: דני גרין צלף את השלשה ה-11 של הלייקרס שכבר הגיעו לממוצע השלשות שלהם בפלייאוף, וקבע יתרון דו ספרתי. הצרות של ההיט נמשכו כשג'ימי באטלר נפצע וסחב רגל רגע לפני הירידה למחצית, אותה סיימו הלייקרס ביתרון 48:65.

טיילר הירו היה החוליה החלשה של מיאמי במחצית הראשונה

רבע 3

המחצית השנייה נפתחה כפי שהסתיימה: ג'ימי באטלר המשיך לשחק למרות שסחב רגל זכר לפציעה ברבע השני, אבל זה לא עזר למיאמי להתקרב. אנתוני דייויס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, והיתרון צמח ל-20, 54:74, שלוש דקות בלבד מפתיחת הרבע. בשלב הזה נראה היה שההיט מרימים ידיים, כשדייויס המשיך את הריצה וקבע 54:80. היתרון הגדול נשמר, ולקראת סיום הרבע מיאמי קיבלה עוד בשורות רעות, כשבאם אדבאיו נפצע בכתף וירד לטיפול בחדר ההלבשה. הרבע הסתיים ב-67:93 ללייקרס.

בארה"ב טוענים: גוראן דראגיץ' לא צפוי לחזור בהמשך הסדרה

רבע 4

הצרות של מיאמי נמשכו מיד בפתיחת הרבע, כשגוראן דראגיץ' הפך לשחקן השלישי של ההיט שנפצע במשחק, וירד בכאב עצום לחדר ההלבשה כשבארצות הברית מדווחים שהוא ככל הנראה לא יחזור בהמשך הסדרה. ההיט עוד ניסו לייצר קאמבק למרות הפער הגדול, אבל היתרון נשמר על 20 ומעלה. שלוש דקות לסיום ההיט עוד הצליחו לצמק ל-13 הפרש, אבל סל של לברון סגר עניין. 98:116 מוחץ ללייקרס בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו ללייקרס: אנתוני דייויס 34 (11 מ-21 מהשדה, 10 מ-10 מהעונשין) לצד 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, לברון ג'יימס 25, 13 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, קנטביוס קולדוול פופ 13, דני גרין 11, אלכס קארוסו 10, מרכוס מוריס 8, רייג'ון רונדו 7, קווין קוק וקייל קוזמה 3 כל אחד, דוויט הווארד 2 ו-8 ריבאונדים.

קלעו למיאמי: ג'ימי באטלר 23 ו-5 אסיסטים, קנדריק נאן 18, טיילר הירו 14, ג'יי קראודר 12, באם אדבאיו 8 (2 מ-8 מהשדה), אנדרה איגודלה 7, גוראן דראגיץ' 6, קלי אוליניק וסולומון היל 4 כל אחד, דרק ג'ונס ג'וניור 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully