וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות מאלבניה: הפועל ב"ש חוזרת למקום שנבחרת ישראל לעולם לא תשכח

17.9.2020 / 14:00

לפני ארבע שנים, המריאה נבחרת ישראל למשחק שהזכיר מבצע צבאי, וחזרה ממנו עם 0:3 בסיום אחת הנסיעות הכי דרמטיות של משלחת ספורט ישראלית בשנים האחרונות. הערב (20:00, ספורט1), תשוב הפועל באר שבע לאלבסן, ובניגוד למפגש הקודם עם לאצ'י, זה עלול להיות סיפור אחר לגמרי

מאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס לקראת לאצ'י/דוברות הפועל באר שבע

הארנה באלבסן, שתארח הערב (חמישי, 20:00, ספורט1) את המשחק בין הפועל באר שבע ללאצ'י, האירה פנים לכדורגל הישראלי לפני 4 שנים. אז, בנובמבר 2016 יצאה הנבחרת של אלישע לוי למשחק חוץ באלבניה, שכדורגל היה בו הדבר האחרון שעניין. מידע מודיעיני לפיו מחבלי דאעש יגיעו מקוסובו השכנה לפגע בשחקני נבחרת ישראל, הוציא עם מטוס הנבחרת עשרות לוחמי כוחות מיוחדים שהסתייעו בחיילים ושוטרים אלבנים. המטוס ועליו שחקני נבחרת ישראל הזכיר את המטוס שיצא לשחרר את החטופים מאנטבה יותר מאשר למטוס שעליו קבוצת כדורגל.

כדי להתרחק מקוסובו הועתק המשחק לעיר המנומנמת אלבסן, מרחק שעה נסיעה מטיראנה הבירה, שהפכה למוקד לעניין רב כאשר מאות חיילים ושוטרים התפרשו ברחבי העיר כבר ביומיים שלפני המשחק. על הדשא דאגו ערן זהבי, דן איינבינדר ואלירן עטר לניצחון ענק של 0:3 על נבחרת אלבניה, שהיתה אז בתקופת השיא שלה. מה שהיה באותו לילה על הדשא היה הפוך לגמרי למתח הרב ששרר סביב הנסיעה בגלל החשש הביטחוני הכבד.

שוטרים נערכים בעיר אלבסן למשחק אלבניה - ישראל. AP
כך זה נראה מחוץ למשחק הנבחרת באלבניה לפני ארבע שנים/AP

מיד אחרי המשחק הלילי נסעה הנבחרת לטיראנה הבירה ולשדה התעופה, שנותר פתוח כל הלילה רק בשביל ההמראה של המטוס אשר היה צמוד לקרקע כל זמן השהות של הנבחרת באלבניה ואובטח כל העת על ידי כוחות מיוחדים. בשלוש לפנות בוקרף בעת התאוצה על המסלול לקראת המראה, אירעה תקלה טכנית והטייס הבחין כי אם ימריא, ייתכן שתהיה לו בעיה לנחות. בחריקת בלמים פתאומית עצר את המטוס על המסלול, מה שהוסיף לדרמה הענקית שליוותה את כל מסע הנבחרת למדינה המוסלמית.

במשך שעה ארוכה ישבו השחקנים במטוס ומאוחר יותר הורדו חזרה לטרמינל לשעות ארוכות של המתנה עד שהונחת בטיראנה מטוס אחר שייקח את הנבחרת הביתה מאחת הנסיעות הכי דרמטיות של משלחת ספורט ישראלית בשנים האחרונות.

מאבטחים לפני המשחק של אלבניה - ישראל. AP
כוחות אבטחה רבים הקיפו את האצטדיון/AP

המפגש של הכדורגל הישראלי עם האלבני על אדמת אלבניה היה מוצלח לפני ארבע שנים וגם לפני שנה, כשהפועל באר שבע טסה למשחק מול אותה לאצ'י שתפגוש הערב. התיקו שהוציאה אשתקד הספיק לה לקראת הגומלין בטרנר. עם זאת, הקיץ שילמו רוני לוי ויוסי בניון מחיר יקר אחרי שבית"ר ירושלים הודחה על ידי קבוצה אלבנית אחרת, טאוטה.

גם הערב לא הולכת הקבוצה של יוסי אבוקסיס ללקק דבש בארנה של אלבסן, כי ההנחה היא שלאצ'י קבוצה יותר חזקה. שיר צדק שהיה אז לפני ארבע שנים בהרכב הנבחרת באיצטדיון לא אמור לפתוח הערב ואת מקומו ימלא לואי טהא. צדק בטח נזכר בחוויה המורכבת של הנסיעה ההיא. בהפועל באר שבע ישמחו לשחזור התוצאה, ובטח ירצו חזרה הרבה יותר שקטה ובטוחה הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully