וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל שהשתבש הציל את טורונטו: "הכל קרה מהר, ופתאום נשארתי פנוי"

נגד השעון, עם פער של 43 ס"מ בין המוסר לשומר, בהשראת מהלך ישן מ-DVD של יובי בראון: שלשת הניצחון של הראפטורס הלהיבה את ה-NBA, ומג'יק כבר חורץ ש"זה הפלייאוף הטוב ב-15 השנים האחרונות". וגם: ההתקפה הקטלנית של הקליפרס

שחקני טורונטו ראפטורס מתאחדים עם המשפחות שלהם באורלנדו/מתוך הטוויטר של טורונטו ראפטורס

טורונטו עדיין בחיים. הראפטורס עלו למשחק 3 הלילה (בין חמישי לשישי) נגד בוסטון עם הגב לקיר, בפיגור 2:0, והיו במרחק 0.5 שניות מהפסד שלישי שקרוב לוודאי היה חורץ את גורלם: אף קבוצה בתולדות פלייאוף ה-NBA לא חזרה מפיגור 3:0 בסדרה וניצחה אותה.

אז איך הם קמו לתחייה בכל זאת? מתברר שמאחורי שלשת הניצחון הגדולה של או ג'י אנונובי, שקבעה 103:104 דרמטי לראפטורס, מסתתר סיפור מעניין. מאמן טורונטו ניק נרס שרטט בפסק הזמן האחרון תרגיל ישן של המאמן האגדי יובי בראון, אותו זכר מ-DVD שקיבל ממנו בתחילת דרכו כמאמן. התרגיל אמור היה לפנות את פסקל סיאקם או פרד ואנווליט לשלשה בפינה הקרובה לקו החוץ, אולם בסופו של דבר הסתיים בידיים של אנונובי בפינה הנגדית - כשקייל לאורי מוסר מעל ידיו המושטות של טאקו פול הענק - שגבוה ממנו בלא פחות מ-43 סנטימטר.

"קרו הרבה מאוד דברים תוך כמה שניות, וזה השאיר אותי פנוי", הסביר אנונובי בסיום. "ידעתי שזה ייכנס. אני אף פעם לא זורק במחשבה שאחטיא". הראפטורס היו קרובים מאוד לנקודת שבירה, אחרי שקמבה ווקר סידר לדניאל תייס דאנק קל כשנותרו 0.5 שניות על השעון. "אף אחד לא הוריד את הראש", מסביר אנונובי. "כולנו נשארנו בטוחים בעצמנו לגבי המהלך הבא. האמנו שנוכל להוציא זריקה טובה, למרות שנשארה פחות משנייה על השעון. האמנו בזה, וזה הכוח של הקבוצה הזו. אנחנו קשוחים, אנחנו עמידים מנטלית, אנחנו תמיד חושבים על המהלך הבא".

פסקל סיאקם שיבח את אנונובי ואמר ש"זו היתה קליעה מדהימה. או ג'י הוא האיש שלי. עם כל הדברים שעברו עליו לאחרונה, הוא נשאר חד וממוקד. זה שדווקא הוא קלע את הזריקה הזו....יש לזה משמעות עצומה".

בצד השני, בוסטון נשארה מאוכזבת מאוד אחרי שהרגישה שהיתה ראויה לניצחון. ג'יילן בראון התקשה להסתיר את התסכול בסיום ואמר ל-ESPN: "מה שקרה לנו בסוף המשחק זו פאקינג בושה. פשוט איום ונורא, מגוחך. הורדנו את הרגל מהגז, ואין מצב שהיינו צריכים להפסיד את המשחק הזה. אני לוקח אחריות על עצמי. לא רק בגלל שפישלתי בהגנה במהלך האחרון, אלא גם בגלל מהלכים שעשיתי לפני כן".

מצד שני, אומר בראון, "דברים כאלה יכולים לקרות. זה הפלייאוף. או שאתה ממשיך את המומנטום שלך, או שאתה צריך לחשוב על המהלך הבא או המשחק הבא".

זה היה עוד משחק צמוד אחד מני רבים בפלייאוף הנוכחי, וב-NBA מתלהבים מריבוי המותחנים. "זה הפלייאוף הכי טוב שראיתי ב-10-15 שנה האחרונות", צייץ מג'יק ג'ונסון, "נראה שכל משחק מוכרע רק בשניות האחרונות".

עוד בוואלה!

או ג'י אנונובי צלף על הבאזר, טורונטו צימקה ל-2:1 מול בוסטון

לכתבה המלאה

אבל המשחק השני של הלילה היה הרבה פחות צמוד. הקליפרס הביסו 97:120 את דנבר ועלו ליתרון 0:1 בחצי גמר המזרח, במשחק שהמחיש להם הם נחשבים למועמדים מובילים לזכות באליפות. אחרי רבע ראשון צמוד, הקליפרס טבו ליתרון 18 עם הירידה למחצית, ולאחר מכן ההיתרון הלך ותפח, כשדוק ריברס מנצל את הגארבג' טיים הממושך כדי לשמור על קוואי לאונרד ופול ג'ורג' ולתת להם מנוחה.

הקליפרס אמנם מציגים סוללה של שחקני הגנה מצוינים, אבל בפלייאוף הם נראים קטלניים דווקא בצד השני של המגרש. בשבעת המשחקים הראשונים שלהם בפלייאוף הם קלעו לא פחות מ-880 נקודות, ולשם השוואה מדובר במספר הרביעי הכי גבוה בתולדות ה-NBA. רק הלייקרס בעונות 1984/85 ו-1986/87 והספרס בעונת 1982/83 קלעו יותר בשבעת המשחקים הראשונים בפלייאוף.

"אם אתה לא מוציא לפועל את התוכנית ההתקפית שלך, זה פוגע בך. זה חלק מהאינטנסיביות והפוקוס שאנחנו דורשים מהשחקנים שלנו, הם חייבים להיות חדים ואגרסיביים בכל מהלך, גם בהתקפה", ניתח דוק ריברס. "אני לא בטוח שהבנו את זה בשלבים מוקדמים יותר של העונה, אבל עכשיו אנחנו מבינים".

גם בצד ההגנתי הקליפרס עשו עבודה טובה הלילה, כשעצרו את ג'מאל מארי על 12 נקודות ואת ניקולה יוקיץ' על 15. "בסך הכול דבקנו במשימות שלנו", הסביר פול ג'ורג'. "אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. היינו מאוד ממוקדים בפרטים, שמנו לב לכל דבר, הוצאנו לפועל את תוכנית המשחק בצורה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully