וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילווקי ויאניס מבקרים את השריקה המכריעה, הארדן הודה: "שיחקתי כמו חרא", וניצחתי

בבאקס מבקרים את החלטת השופטים בהפסד למיאמי, הגריק פריק: "לא יודע אם היה מגע". הארדן ניצל מעוד פאדיחה במאני טיים, וחיפה על ערב חלש עם מהלך הגנתי: "לא הצלחתי לקלוע סל. להכריע בהגנה, זה רק מראה כמה אני במשחק ומחויב אליו"

שחקני טורונטו ראפטורס מתאחדים עם המשפחות שלהם באורלנדו/מתוך הטוויטר של טורונטו ראפטורס

"הסיומת למשחק הפלייאוף בין מיאמי למילווקי הייתה אחת המוזרות שזכורות לנו בפלייאוף", נכתב הבוקר (חמישי) ב-ESPN על הדרמה הגדולה, ואפשר להבין למה. כשנותרו 15 שניות לסיום המשחק השני בסדרה, ההיט כבר הוליכו בהפרש של שש נקודות. אך כמה טעויות של מיאמי בשילוב טעות שיפוט החזירו את הבאקס למשחק בשניות הסיום, כשלוח התוצאות הראה 114:114 כשלהיט נותר הכדור האחרון. ג'ימי באטלר קיבל את הכדור בפינה, עלה לזריקה אחרונה רגע לפני הבאזר, והחטיא, אך למזלו השופטים פסקו לעבירה גבולית מאוד של יאניס אנטטוקומפו. באטלר הלך לקו העונשין כשלא נותר עוד זמן על השעון, דייק פעמיים וקבע 114:116 ו-0:2 מפתיע למדי לקבוצתו בסדרה.

שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטקומפו מול שחקן מיאמי היט ג׳ימי באטלר. GettyImages
הייתה או לא הייתה עבירה? באטלר ויאניס/GettyImages

"עדיין לא ראיתי את ההילוך החוזר", אמר יאניס. "רציתי להקשות את הזריקה על ג'ימי. השופט טען שהיה מגע ואולי גם היה. בכל מקרה זה המצב, ניסיתי לחסום את הזריקה ושרקו לעבירה. בוודאי שאצפה שוב במהלך". "ברור שאנחנו מאוכזבים מההחלטה של השופט", אמר מאמן הבאקס מייק בודנהולצר. "אני מאוכזב מהתזמון של ההחלטה, אבל זה המצב. כל אחד מסתכל על דברים אחרת". גם חלק משחקני ה-NBA, כמו ג'ואל אמביד וג'וש הארט, לא אהבו את ההחלטה ובטוחים כי לא היה מגע בין השניים.

הבעיה היא שהשריקה האחרונה הגיעה אחרי משחק שבו היו בסך הכול 51 שריקות לעבירות, ומתוכן 7 שריקות על ניסיון לזריקת שלשה. 4.3 שניות לסיול קריס מידלטון עלה לניסיון שלשה, וקיבל שריקה אחרי שלכאורה גוראן דראגיץ' נכנס לשטח הנחיתה שלו. "הם אומרים שזו מכה, אני אומר שלא", אמר מאמן מיאמי אריק ספולסטרה בסיום, "וזה מה שאני אומר לשחקנים כל הזמן".

מילווקי לא יכלה לערער על השריקה המכרעת בגלל שהמאמן שלה ניצל את הערעור שלו מוקדם יותר במחצית כשאנטטוקומפו ספג עבירה רביעית. השופטים בכל זאת בחנו את העבירה, והחליטו בכל זאת לשלוח את באטלר לזריקות עונשין, אותן קבר פנימה והבטיח את הניצחון. יאניס לא מתחרט שקפץ וניסה לחסום, במהלך שבו נשרקה נגדו עבירה. "זאת הייתה החלטה נכונה", הוא אמר על ההחלטה לקפוץ, "כשלשחקן יש 4 שניות והוא מכדרר ונכנס לקצב, הוא לא ימסור, אלא יזרוק". מארק לאסרי, מנגד, הבעלים של באקס, אמר: "להפסיד משחק ככה בפלייאוף, זאת פשוט טעות".

ג'ימי באטלר מיאמי היט. AP
בלי קהל שיחליץ אותו בזריקת העונשין האחרונה. באטלר/AP
מאמן מילווקי באקס מייק בונדהולזר. AP
מאוכזב. בודנהולזר/AP

במשחק השני והלא פחות דרמטי שנערך הלילה, הדיחה יוסטון את אוקלהומה סיטי אחרי ניצחון דרמטי 102:104 שקבע 3:4 לזכותה בסדרה ביניהן. הת'אנדר קיבלו מספר הזדמנויות לנצח, אך בסופו של דבר היו אלה הרוקטס שיצאו כשידם על העליונה, הרבה בזכותו של ג'יימס הארדן שרשם חסימה מהסרטים בשניות הסיום. "היה קשה, אבל אני שמח שבסופו של דבר ניצחנו", אמר הארדן מנגד. "לקח לי זמן להיכנס לעניינים, אך ככל שעברו הדקות צברתי יותר ביטחון ויכולתי להיות אני".

הארדן עבר ערב קליעה מאכזב מאוד, עם 1 מ-9 מהשלוש, כשבהתקפות האחרונות הוא בקושי זורק ולא לוקח על עצמו מספיק ומסיים עם 17 נקודות בלבד במשחק מספר 7. עם זאת, הוא רשום על המהלך המכריע, כאשר רץ לעבר לו דורט וחסם את ניסיון השלשה שלו, שיכלה להכריע את המשחק לטובת הת'אנדר. "מבחינה התקפית, עברתי את אחד המשחקים האלה, כך שרציתי להכריע את המשחק בהגנה, ואני חושב שעשיתי את זה".

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס חוסם במהלך המכריע מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
גג מכריע. הארדן/AP
ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס. GettyImages
ניצל מעוד מבוכה. הארדן/GettyImages

הארדן נמנע ממבוכה, לאור ההיסטוריה שלו, שמראה שלא פעם הוא נשנק במשחקי הכרעה בפלייאוף. לשמחתו, מה שיזכרו זה המהלך האחרון, ולא הערב המאכזב שלו. "בהתקפה שיחקתי כמו חרא, סליחה על השפה", אמר, "לא הצלחתי לשים סל. איבדתי כדורים. עשיתי את כל מה שלא אמור לקרות, אבל המשכתי. החברים שלי נתנו לי ביטחון לאור המשחק, ובהגנה הייתי חייב לתת מהלך".

ביוסטון מתעקשים שלמרות המוניטין שלו כשחקן הגנה גרוע, המספרים מראים אחרת. הוא מוביל את הליגה בחטיפות (125), ומדורג שישי בדיפלקשנים בהגנה. "ג'יימס נותן הגנה", אמר עליו ראסל ווסטברוק, "אתם אוהבים לדבר על מספרים, תסתכלו עליהם ותקבלו תשובות. ג'יימס נותן הגנה". גם מאמן יוסטון מייק דאנטוני אמר: "אתם יודעים איך עובדים נראטיבים. כשאתה נתקע עם משהו, קשה להשתחרר ממנו. אבל ג'יימס מאוד השתפר. הוא מאור מרוכז, ויודע שבשביל לנצח הוא חייב להצטיין בהגנה. הוא לקחת את האתגר, ועשה עבודה מצוינת". הארדן סיכם ואמר: "זה קול לקלוע 40 או 50 נקודות, כולנו רוצים לעשות את זה, אבל להכריע בהגנה, זה רק מראה כמה אני במשחק ומחויב אליו. וכשזה קורה ברגע המכריע, יש לזה משמעות גדולה עבורי".

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס בתום הסדרה מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר עם שרודר. GettyImages
היה כיף, חבל שנגמר. הארדן נפרד/GettyImages

ובצד השני, אכזבה מהולה בגאווה. "לא נתנו לנו כמעט סיכוי, אבל זה לא הזיז לנו", אמר כריס פול המאוכזב. "הגענו לכל משחק ולכל סדרה כדי לנצח. נלחמנו על כל כדור, לא רק במשחק הזה, אלא לכל אורך העונה. הראינו לכל אורך הדרך שבכל משחק אנחנו מנסים לנצח, ולכן זה מאכזב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully