וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הוגרלה נגד דינמו ברסט במוקדמות ליגת האלופות

הגרלה קלה לאלופה, שנמנעה ממפגשים עם אלופות דנמרק והונגריה. הצהובים יפגשו את אלופת בלארוס למשחק אחד בבלומפילד ב-15 או ה-16 בספטמבר. המנצחת תעפיל לפלייאוף העלייה לשלב הבתים

בווידאו: גאורגיוס דוניס אחרי ההפסד של מכבי תל אביב/צילום: דוברות מכבי ת״א עריכת וידאו: ניר חן

מכבי תל אביב תשחק נגד דינמו ברסט הבלארוסית בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. המשחק הבודד יתקיים בבלומפילד ב-15 או ב-16 בספטמבר. אלופת ישראל הדיחה את ריגה הלטבית בסיבוב הראשון, סגרה חשבון עם סודובה הליטאית בסיבוב השני וכעת היא פייבוריטית ברורה להעפיל גם לשלב הבא.

אם היא תנצח בסיבוב הבא, מכבי תל אביב תעלה לשלב הפלייאוף שכבר יתקיים במתכונת של בית-חוץ (22/23 בספטמבר ו-29/30 בספטמבר). אם תעבור גם את השלב הזה, היא תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. היריבה בפלייאוף תהיה רד בול זלצבורג, אולימפיאקוס, סלביה פראג, דינמו זאגרב או פרנצווארוש. הגרלת הפלייאוף תתקיים מחר ב-13:00 שעון ישראל.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שלושה משחקים מהעפלה לליגת האלופות. דוניס/ברני ארדוב

הכירו את דינמו ברסט

ההיסטוריה: דינמו ברסט זכתה באליפות בפעם הראשונה בעונה שעברה ויש לה מעט מאוד ניסיון באירופה. הקמפיין הנוכחי הוא הרביעי שלה בלבד במפעלים היבשתיים והאמת היא שהוא מוצלח למדי: הבלארוסים הדיחו את אסטנה החזקה בסיבוב הראשון ולאחר מכן גברו על פ.ק. סראייבו.

העונה הנוכחית: הליגה הבלארוסית בעיצומה וכולנו זוכרים שהיא שוחקה גם אחרי שבכל אירופה הפסיקו בשל התפרצות הקורונה. ברסט חווה עונה רעה מאוד והיא מדורגת במקום ה-10 מתוך 16, רחוקה מאוד ממאבק האליפות וכנראה שגם ממקום בליגה האירופית בעונה הבאה.

הבוס: האוליגרך אלכסנדר זאייצב, לו לא מעט עסקים באיחוד האמירויות, נולד בברסט, אהד את קבוצת הכדורגל כשהיה ילד ועכשיו מגשים חלום. השמות הגדולים שנחתו במועדון הגיעו רק הודות אליו והוא חולם על הופעה על הבמות הגדולות באירופה.

המאמן: סרגיי קובאלצ'וק בן ה-46 הוא "מר דינמו ברסט". הוא שיחק בקבוצה שמונה שנים עד שפרש וכל הקריירה שלו אחרי שתלה את הנעליים התקיימה במועדון. כעוזר מאמן, כמנהל ספורטיבי, כמאמן זמני, כמאמן קבוצת המילואים וכמובן כמאמן ראשי. קובאלצ'וק תמיד בסביבה.

השם הגדול: ללא ספק, ארטם מילבסקי. אחרי הופעות מזהירות בנבחרות הצעירות של אוקראינה, הגיעו 50 משחקים במדי הנבחרת הבוגרת, אליפויות עם דינמו קייב והכתרתו ליורש של אנדריי שבצ'נקו כמי שיוביל את הכדורגל המקומי. ומאז? בעיות שתייה (כולל דיווחים על אלכוהוליזם של ממש), מנטליות שברירית, קדנציות לא מוצלחות בקרואטיה, טורקיה, רומניה, רוסיה והונגריה וחזרה לסיבוב שני בברסט. בגיל 35 וכשמאחוריו אדמה חרוכה, מילבסקי עדיין מראה ניצוצות והוא מסוגל לסכן פה ושם את מכבי תל אביב.

מושבת ותיקים: רוב השחקנים המובילים של אלופת בלארוס הם כאלו שצברו ניסיון עשיר בליגות בכירות יותר. מלבד מילבסקי, ישנו שם גם ייבגני חאצ'רידי הענק, שצבר 51 הופעות בנבחרת אוקראינה ושיחק בדינמו קייב ופאוק סלוניקי. גם סרגיי קריבץ (מץ, לך פוזנן) וסרגיי קיסליאק (רובין קאזאן, קרסנודאר, גזיאנטפספור) בני ה-30 פלוס פלוס מוסיפים. הכובש המצטיין הוא דניס לאפטב בן ה-29, שברזומה שלו ביקור קצר בטוסנו הרוסית.

דייגו מראדונה: כן, גם מספר 10 האגדי היה כאן. מראדונה מונה לנשיא המועדון ב-2018, בברסט חיכו והמתינו, המתינו וחיכו, ועד שהוא הגיע באיחור אופנתי, הוא עזב אחרי כמה שבועות.

שחקני נבחרת אוקראינה ואסילי קובין, אנדריי שבצ'נקו, ארטם מילבסקי. רויטרס
סומן כיורש של שבצ'נקו, אבל התמודד עם בעיות אלכוהול ושבריריות מנטלית. מילבסקי עם שבצ'נקו ב-2009/רויטרס

עד כה הבטיחה מכבי תל אביב מענקים בסך 1.14 מיליון יורו. עלייה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות תבטיח לאלופה הישראלית לפחות כניסה לשלב הבתים של הליגה האירופית, ששווה עוד מענק בסיס בסך 2.92 מיליון יורו. הופעה שלישית בשלב הבתים של ליגת האלופות תהיה כמובן משמעותית הרבה יותר ותעשיר את קופת המועדון ב-15.5 מיליון יורו.

המשך לו"ז ליגת האלופות:

הגרלת הסיבוב השלישי: 31 באוגוסט
המשחק: 15-16 בספטמבר

הגרלת הפלייאוף: 1 בספטמבר
המשחקים: הראשון ב-22-23 בספטמבר, הגומלין ב-29-30 בספטמבר

הגרלת שלב הבתים: 1 באוקטובר
משחקי שלב הבתים: 20 באוקטובר עד 9 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully