וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של 40 יום: מאחורי סוף שבוע סוער במיוחד בבית"ר ירושלים

29.8.2020 / 7:45

"חבל שזה רק בגלל הפיצויים ולא הערכה מקצועית", אמר רוני לוי אחרי שהודיעו לו שהוא ממשיך לעונה נוספת - ולימד על עומק הפערים בבית"ר ירושלים. מה ענה המאמן לחוגג ששאל אם אצילי שווה אליפות, מדוע הבעלים רצה שיוסי בניון יאמן והאם יוסי מזרחי יהיה יותר ממינוי זמני?

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי לאחר הדחתה של קבוצתו מאירופה/דוברות בית"ר ירושלים

1.

לפני 40 יום, כאשר משה חוגג בישר חגיגית שרוני לוי ממשיך לעונה נוספת, המאמן לא הרגיש שלם עם כך ואמר בשיחות סגורות: "חבל שזה רק בגלל הנושא של הפיצויים ולא הערכה מקצועית". חוגג ולוי אמנם שוחחו לפני כן וליבנו דברים, אך השולחן של השנה שעברה לא באמת נוקה ולאורך כל הדרך הייתה תחושה באוויר שהמאמן על הגיליוטינה ואין לו באמת שמיכה להמשך הדרך. בכלל, החלטת ההישארות התקבלה מתוך הנחה שאין קהל בעונה הנוכחית ולכן האנטיגונזם ומחאות האוהדים מול המאמן מתבטלות, או כמו שאמר אתמול גורם במועדון: "אם היה קהל העונה, בכל מקרה לא היה מצב שרוני ממשיך, התקבלה החלטה בסיטואציה מורכבת, הן מבחינה כלכלית והן בכל הקשור לעובדה שהמשחקים ללא קהל, בדיעבד החלטה לא נכונה שלא עשתה טוב לאף אחד מהצדדים".

ימים יגידו אם אפשר להוציא מבית"ר ירושלים הנוכחית יותר ממקום שלישי או כדורגל הרבה יותר איכותי, אך לפחות מבחינת רוני לוי ומשה חוגג, פער הציפיות היה תהומי. הבעלים ראה את הקבוצה עושה קפיצה למקומות 1-2 בעונה הנוכחית ומנגד, המאמן ראה קבוצה שעם הסגל הנוכחי לא שווה הרבה יותר מהעונה שעברה. לפני מספר שבועות נערכה ישיבת הנהלה וצוות מקצועי, בה שאל חוגג: "אם אני מביא את עומר אצילי - זה אליפות?" ונענה על ידי המאמן שלא, שצריך להוסיף עוד לפחות 3-4 שחקנים משמעותיים ומובילים כדי לקרוא תיגר על מכבי תל אביב ומכבי חיפה. כבר במשחקי גביע הטוטו ניתן היה לשמוע את חוסר שביעות הרצון החוזר של הבעלים מהיכולת של הקבוצה והתחושה באוויר הייתה כי פרט להצלחה מסחררת בפתיחת העונה, רוני לוי יתקשה להמשיך במועדון.

מאמן בית"ר ירושלים, רוני לוי. אדריאן הרבשטיין
הכתובת היתה על הקיר. רוני לוי/אדריאן הרבשטיין

2.

יוסי בניון לא עזב בגלל רוני לוי. כבר בסיום העונה שעברה, כשדובר על האפשרות שהמאמן לא ימשיך, חשב המנהל המקצועי על אופציות אחרות. אם לא נושא הפיצויים שהעיק על בית"ר, זה גם היה קורה. בהודעת בניון לשחקנים הוא דיבר על "רכבת הרים" רגשית ולמעשה ביטא האמוציות הלא בריאות שליוו אותו בתפקיד בשנה הזאת. לא בטוח שהכדורגל הישראלי מוכן היום למנהל מקצועי - עובדתית, בניון היה המנהל המקצועי היחיד בכדורגל הישראלי בתקופה זאת וסיים את דרכו. בעידן בו הבעלים משלמים מכספם הם רוצים להיות הרבה יותר מעורבים, וגם לקבוע ולהחליט בסיטואציות מסוימות. גם אתמול, לאחר עזיבת בניון, חוגג ידע לומר בשיחות סגורות כי "מעכשיו אהיה שלם עם עצמי, אני מביא את הכסף ואני רוצה להיות מעורב ושלם עם כל החלטה, שאם זה ייכשל אדע שזה בדרך ובאמונה שלי ולא משהו שאני נאלץ לקבל". זאת זכותו המלאה של חוגג, וכאן למעשה מהות הפערים בין בעלים למנהל מקצועי, שרוצה 100% מהסמכויות אליו. לא במקרה בניון מכוון לתפקידים דומים מעבר לים, הוא מבין שבארץ כבר קשה יהיה לקבל את הסמכויות האלה.

כדי להבין כמה אין הבנה ממשית לתפקיד צריך לחזור אחורה, למשחקי הפלייאוף בעידן הקורונה. חוגג רצה לסיים את ההתקשרות עם רוני לוי אך ביקש מבניון שהוא יהיה זה שיאמן בעונה הנוכחית ותחתיו יהיה מאמן צעיר. "באף קבוצה בארץ אין מנהל מקצועי", התעקש. בניון סירב לאמן, התעקש כי הוא בונה את עצמו כמנהל מקצועי וימשיך רק בתפקיד הזה. לאחר שבועיים מאוד מתוחים הבעלים התרצה ולאחר מכן אישר את הישארות רוני לוי לעונה נוספת, מה שמסביר עד כמה כל הסיטואציה היתה חסרת סיכוי מלכתחילה.

עוד בוואלה!

אחרי ההדחה המביכה: רוני לוי פוטר מבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם יוסי בניון המנהל המקצועי. דני מרון
סיטואציה חסרת סיכוי במצב הנוכחי. יוסי בניון לצד חוגג/דני מרון

3.

מה יקרה עכשיו? חוגג לקח את סוף השבוע לחשוב ולאחר מכן יקבל החלטות, בשיתוף אלי אוחנה וייתכן שגם יוסי מזרחי, מאמן קבוצת הנוער שיעמוד על הקווים מחר נגד הפועל חיפה. חוגג רוצה לעצור ולקבל החלטות לטווח ארוך יותר. בשל כך גם נושא הרכש נעצר ויואץ רק לאחר צירוף מאמן, בהתאם לדרישות המקצועיות. הבעלים רוצה שצעירים כמו אביאל זרגרי ועוזיאל פרדו יקבלו יותר דקות העונה וזה עשוי להשפיע על מבנה הסגל, אפילו על צירוף קשר אחורי זר, אולם ההחלטות הסופיות יתקבלו רק לאחר מינוי צוות מקצועי.

ובנוגע לצוות המקצועי, חוגג מדבר על אפשרות לצוות זר אך בשל הסיטואציה המורכבת והעובדה שלמאמן זר לא יהיה מספיק זמן להכיר את הקבוצה כשהליגה כבר מתחילה, העדיפות כרגע היא לישראלי. למרות שסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה כבר השלימו עם זה שיצטרכו לעבוד בנפרד, השניים מאוד היו רוצים להמשיך יחד, ואם ובית"ר תרצה אותם אפשר יהיה להגיע להבנות כספיות, לאור העובדה כי גם מכבי נתניה תשתתף בשכרם. חוגג לוקח בחשבון שהשניים הם גם קונצנזוס מבחינת הקהל ויכולים להביא אנרגיות חדשות למועדון.

אם בית"ר תחליט לצרף רק אחד מהשניים, שי ברדה עשוי להיות זה שיגיע לבית וגן, כשגם שמו של מרקו בלבול מוזכר. ועדיין, בבית"ר כמו בבית"ר, לא מן הנמנע כי ניצחון מחר מול הפועל חיפה ישאיר את יוסי מזרחי תקופה קצת יותר ארוכה ממה שציפה בתפקיד, כאשר הבעלים ייקח את הזמן לחשוב ולהבין מה הוא בדיוק רוצה לראות מהמאמן שלו. מה שבטוח, יהיה מעניין.

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יהיה קשה להביא מאמן זר. חוגג/ברני ארדוב

אתמול אחר הצהריים קיבלו השחקנים הודעה כי הם נקנסים ב-20% משכר הבסיס של חודש אוגוסט. השחקנים לא מסכימים לכך וארגון השחקנים כבר שלח לבית"ר ירושלים הבהרה בנושא. בסגל הירושלמי לא רוצים לעשות יותר מדי רעש כרגע ויפעלו בנושא מול ההנהלה לאחר המשחק מול הפועל חיפה. "עם הקיצוץ של 30% שכבר חתמנו זה לחתוך 50% באוגוסט, זה כבר כמו לבטל את החוזה", אמרו אמש שחקנים. בבית"ר התעקשו אתמול כי ההחלטה נתקבלה תוך כדי סערת רגשות וייתכן שהיא תבוטל בהמשך ולכן המליצו לשחקנים להמתין קצת להתפתחויות. גם ברמה המוסרית, בית"ר לא תוכל לקנוס שחקנים שלא נכללו בסגל או לא לקחו חלק במשחק כמו דן איינבינדר ואור זהבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully