וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA הודיעה באופן רשמי: הפלייאוף חוזר בשבת

עודכן לאחרונה: 28.8.2020 / 20:03

לאחר שהגיעו להסכמה, יצאה ההודעה הרשמית. בארצות הברית חושפים מה גרם ללברון לתמוך במהלך ולמה "הוא עדיין לא בטוח שזהו הצעד הנכון". וגם: עוד פרטים על פגישת השחקנים הסוערת, כולל העימות של פטריק בברלי

מחזירים את הכדורים מהמשחק של אורלנדו נגד מילווקי/מתוך הטוויטר

לאחר הסערה שהתחוללה בימים האחרונים בעקבות מחאת השחקנים, ולאחר שהגיעו השחקנים להסדר ע הבעלים ואנשי הליגה, יצאה הערב (שישי) הודעה רשמית מטעם ה-NBA על חידוש משחקי הפלייאוף. על פי ההצהרה המשחקים יתחדשו בשבת. חלק מההסכמות כללו הקמת ועדה מיידית שכלל מאמנים ושחקנים בין השאר ותעסוק ב"צדק חברתי".

אחרי ההחלטה לחדש את פלייאוף ה-NBA, בארצות הברית עסקו בעיקר בשאלה אחת: מה גרם ללברון ג'יימס שצידד בביטול העונה, לחזור בו?

כתב "יאהו" כריס היינס גולל את הסיפור מתחילתו ועד סופו, כולל פרטים מסקרנים מהפגישות הסוערות בין השחקנים. לדבריו, ג'יימס אמנם הביע תמיכה פומבית בהחלטה של מילווקי להחרים את משחק 5 נגד ברוקלין, אולם בחדרי חדרים כעס על הבאקס ועל ג'ורג' היל, שחקן מילווקי שיזם את המהלך.

"לברון כעס, אבל כמוהו כעסו הרבה שחקנים אחרים. מבחינתו ומבחינתם, הצעד של מילווקי שם את השחקנים בסיטואציה שאי אפשר לנצח בה", ציין היינס. "התסכול שלו כלפי היל וכלפי הבאקס נבע מכך שלשחקנים עדיין לא היתה תוכנית פעולה. ג'יימס תהה מה מטרת ההחרמה, ואילו דרישות השחקנים מנסים להשיג בכך".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
התנגד ושינה את דעתו. לברון/GettyImages

במהלך הפגישה, חושף היינס, יודוניס האסלם ממיאמי פנה ללברון ושאל אותו מה הלייקרס מתכוונים לעשות והאם הם מתכוונים להשתתף במחאה, בהתחשב בעובדה שג'יימס הוא הפנים של הליגה. "אנחנו בחוץ", הגיב ג'יימס בכעס ויצא מהחדר כשכל שחקני הלייקרס למעט דוויט הווארד הולכים אחריו.

במהלך הפגישה היתה עוד סצנה מתוחה ולא נעימה. מישל רוברטס, מנכ"לית ארגון השחקנים, נטלה את רשות הדיבור אך נקטעה על ידי פטריק בברלי מהקליפרס. כשביקשה ממנו להשלים את המשפט, הגארד התעמת איתה ואמר לה: "לא, כי אני זה שמשלם לך את המשכורת". האמירה של בברלי גררה עימות נוסף, הפעם בינו לבין כריס פול, יודוניס האסלם ואחרים שהתערבו ודרשו ממנו להפגין כבוד כלפי רוברטס. בסיומה של הפגישה, שארכה למעלה משלוש שעות, סיכמו השחקנים להיפגש פעם נוספת למחרת.

ב-NBA קיוו שהשעות שינקפו יגרמו ללייקרס ולקליפרס שהצביעו בעד ביטול העונה, להתרכך ולשנות את ההחלטה. בהתחלה זה לא נראה ככה: שחקני הלייקרס, בראשות לברון, איחרו לפגישה ביותר משלושת רבעי שעה מסיבה לא ברורה. יחד עם זאת, כשהגיעו סוף סוף לפגישה, הודיעו לברון ולו וויליאמס ששימשו כנציגי הקבוצות, שהם בעד חידוש הפלייאוף. לברון, כך על פי דיווחים, עשה זאת "רק מפני שהסכים לקבל את דעת הרוב, ולא מפני שבהכרח הסכים שזה הדבר הנכון לעשות".

פטריק בברלי, לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
תקרית לא נעימה. בברלי/רויטרס

הפגישה השנייה בין השחקנים היתה קורקטית והרבה פחות אמוציונלית. על פי אחד הדיווחים, לברון "לא הוציא הגה" במהלך כל הפגישה. מאוחר יותר, כשהשחקנים שוחחו באופן וירטואלי עם בעלי הקבוצות, הוא כבר לקח חלק הרבה יותר פעיל. לטענת "יאהו", לברון הודיע לשחקנים שחזרתו למגרשים מותנית בהבנות עם בעלי הקבוצות, מהם דרש הרבה יותר מעורבות ואקטיביות במחאת השחורים. לברון קרא לבעלי הקבוצות "הלבנים" להשקיע הרבה יותר משאבים וכסף במלחמה נגד הגזענות הממסדית בארצות הברית, וטען שאם הם לא ייענו לדרישותיו, הוא עשוי בכל זאת להמשיך להחרים את המשך הפלייאוף.

"אחרי השיחה עם בעלי הקבוצות, ג'יימס הרגיש בנוח לחזור למגרשים. הבעלים הבטיחו שהם יפשילו שרוולים ויתחילו לעבוד בצורה רצינית לרווחת הקהילה השחורה", ציינו ב"יאהו". "בלעדיו, זה לא היה אפשרי. אם הוא לא היה משנה את דעתו, כנראה שה-NBA לא היתה חוזרת".

המשחקים צפויים להתחדש בלילה שבין שבת לראשון עם שלושה משחקים: אורלנדו נגד מילווקי, אוקלהומה סיטי מול יוסטון ופורטלנד נגד הלייקרס. בראשון ייערכו משחקי 6 בין דנבר ליוטה ובין הקליפרס לדאלאס, וכן משחק 1 בחצי גמר המזרח בין בוסטון לטורונטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully