וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליק דן עם שחקנים בכירים בבאיירן מינכן: איך עוצרים את אמבפה וניימאר?

רגע לפני גמר ליגת האלופות (22:00, ספורט 5), המאמן התייעץ עם שישה מכוכביו באימון, איבן פרישיץ' צפוי לפתוח. בג'מין פבאר: "פוגשים קבוצה נהדרת". קיילור נבאס תורגל בשער של פריז סן ז'רמן, גם מרקו וראטי עשוי לפתוח. תומאס טוכל: "מגיע לנו להיות כאן"

שחקני באיירן מינכן מתכוננים לחצי גמר ליגת האלופות יום לאחר ה-2:8 הגדול על ברצלונה/חשבון הטוויטר של באיירן מינכן

הרכבי הקבוצות

אצטדיון: אסטדיו דה לוז (ליסבון)

באיירן מינכן תפגוש הערב (ראשון) את פריז סן ז'רמן במשחק הגדול ביותר של השנה, גמר ליגת האלופות (22:00, ספורט 5). הבווארים לא זכו בתואר מאז ה-1:2 מול בורוסיה דורטמונד ב-2013 ומחפשים זכייה שישית בסך הכול, אבל זה הולך להיות קשה מאוד מול החוד הקטלני של הצרפתים ובעיקר מול השלישייה: ניימאר, קיליאן אמבפה ואנחל די מריה.

מרבית השאלות שנשאל מאמן באיירן האנזי פליק במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגעו לשיטה שלו, ובעיקר לקו ההגנה הגבוה. אלופת גרמניה שיחקה עם קו הגנה גבוה במיוחד נגד ברצלונה וליון, שהגיעו נגדה למצבים רבים והביכו את ההגנה שלה עם מתפרצות מהירות. מול פריז סן ז'רמן של ניימאר ואמבפה המהירים זה עלול להיגמר רע מבחינת באיירן. למרות זאת פליק נשמע רגוע ודי בטוח בכך שהוא סומך על קו ההגנה שלו ואף ציין שהשליטה והדומיננטיות הן מה שהביאו אותו ואת באיירן עד למעמד הנוכחי ועם זה הוא ימשיך הלאה. הגרמנים מגיעים אל הגמר עם 20 ניצחונות ברציפות בכל המסגרות ועם עשרה כאלה בעשרה משחקים מתחילת העונה בליגת האלופות כשהם כובשים בדרך לא פחות מ-42 שערים.

ב"בילד" דיווח שביום שישי פליק ערך שיחה ארוכה מאוד עם "מועצת השחקנים" שכוללת שישה מהמנהיגים של הקבוצה ודן איתם בפרטים טקטיים ובשאלה איך עוצרים את העוצמה האדירה של פ.ס.ז' בהתקפה. השחקנים שנכחו בשיחה הם מנואל נוייר, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי, טיאגו אלקנטרה, דייויד אלאבה ויוזואה קימיש.

האנזי פליק מאמן באיירן מינכן עם תומאס מולר, יוזואה קימיש, רוברט לבנדובסקי, מנואל נוייר, דייויד אלאבה, טיאגו אלקנטרה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
פליק עם השישייה באימון/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בנז'מן פאבר, שאמנם חזר שלושה שבועות מוקדם יותר ממה שצפו אחרי הפציעה ממנה סבל, עדיין לא נמצא ב-100% כשירות לפי כל הדיווחים ולא צפוי לפתוח בהרכב. בריאיון אתמול הוא אמר: "פריז קבוצה נהדרת, שלמה בכל העמדות. אבל אם אתה מפחד מגמר נגד פריז סן ז'רמן, ריאל מדריד או מה שלא יהיה, עדיף שתישאר בבית. אנשים יכולים לחשוב מה שהם רוצים, אבל לנו יש גמר להתכונן אליו". על ההתמודדות עם חברו לנבחרת צרפת קיליאן אמבפה, איתו זכה במונדיאל 2018, אמר הבלם/מגן: "לא התכתבנו בימים האחרונים. נראה מחר, נראה מי ישחק, יהיה משחק נחמד לכולם".

פבאר התייחס לפציעה שלו ואמר: "בהתחלה כולם אמרו שנפצעתי ואעדר למשך שישה שבועות וזה היה נכון. עבדתי קשה וחזרתי שלושה שבועות לפני הזמן. רציתי להיות כאן עם הקבוצה, על הספסל, ביציע... קיוויתי מאוד להיות עם החברים. יש לנו גמר ונראה מה המאמן יחליט. אני עדיין לא ב-100%. הצוות התרשם מאוד שהתאוששתי לפני הזמן. צריך לבדוק עם המאמן אם אהיה מוכן. בין אם אני פותח או מחליף, אני זמין עבור המאמן ואתן את כל מה שיש לי כמו שתמיד עשיתי".

ההרכב המסתמן של באיירן מינכן הוא זה שהביס 2:8 את ברצלונה וניצח 0:3 את ליון. כלומר, ג'רום בואטנג - שהוחלף במחצית בחצי הגמר כדי להימנע מפציעה - צפוי לפתוח במרכז ההגנה לצד דייויד אלאבה. יוזואה קימיש צפוי להמשיך כמגן ימני ואלפונסו דייויס יפתח בוודאות כמגן שמאלי. בקישור לאון גורצקה וטיאגו אלקנטרה צפויים לשחק באמצע למרות דיווחים על כך שבמקרה שבנז'מן פבאר יהיה כשיר, הוא יפתח כמגן ימני ואז קימיש יזוז לקישור על חשבון טיאגו. בחלק הקדמי גם לא צפוי להיות שינוי כשסרג' גנאברי, תומאס מולר ורוברט לבנדובסקי הם כמובן באנקרים ב-11 של פליק. לגבי איבן פרישיץ' הייתה התלבטות מסוימת, כשקינגסלי קומאן או אפילו פיליפה קוטיניו היו מועמדים לפתוח, אך נראה שפרישיץ' יהיה זה שיקבל את חולצת ההרכב.

מי שזכה למחמאות רבות אחרי המשחקים מול ברצלונה וליון הוא הקשר לאון גורצקה, אותו כינה רלף ראנגניק "אחד משחקני הרחבה לרחבה הטובים בעולם". אחד הנושאים בו עסקו לגבי גורצקה בזמן האחרון היה כמובן הגוף שלו. הקשר חזר מהפסקת הקורונה מנופח משרירים, מה שגרר השוואות בינו לבין פיטר פארקר מספיידרמן. עם זאת, יש גם חשש לגבי המהירות שלו והזריזות עם גוף כל כך שרירי. "מי שרואה את הריצות ל-100 מטר באתלטיקה, רואה שלכולם שם יש חלק עליון שרירי מאוד וזה לא פוגע להם במהירות", התייחס לאחרונה גורצקה לשינוי שעבר.

מנגד, בצד הצרפתי, טוענים שלאחר האימון המסכם, נראה כי קיילור נבאס יפתח בין הקורות כשמרקו וראטי, שלא שיחק בחצי הגמר, עשוי לפתוח. על פי התרגול של תומאס טוכל באימון המסכם, נראה שאת השלישייה ההתקפית יאיישו הכוכבים ניימאר, קיליאן אמבפה ואנחל די מריה כשמרקיניוס שוב יפתח כקשר אחורי, לצידם של וראטי ואנדר הררה.

"אני מדבר עם השחקנים המון", אמר טוכל. "אמרתי להם שלבאיירן מינכן יתרון בשל הניסיון הרב שיש לה במעמדים האלו. מדובר במועדון ענק עם מסורת אדירה, אבל זה לא יקנה להם יתרון במשחק. מחכה לנו אתגר גדול ואנחנו מלאים בביטחון. אין ספק שמגיע לנו להיות בגמר. לא עשינו הכנות מיוחדות למשחק; התכוננו אליו בדיוק כפי שהתכוננו למשחקים מול דורטמונד, אטאלנטה או לייפציג. לפני המשחק ניפגש כולם יחדיו, נאכל יחד ונצא יחד לכר הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully