וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגת שיאים ומחכה לפ.ס.ז': באיירן מפנטזת על "סיום ראוי לעונה היסטורית"

פבאר, נוייר ופליק "לא מפחדים מניימאר ואמבפה" לקראת הגמר, לבנדובסקי וגנאברי שברו את השיא של רונאלדו בייל. המספרים והתגובות

רונאלד קומאן מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה/רויטרס

לאחר ה-2:8 המטורף על ברצלונה, עשתה הערב (רביעי) באיירן מינכן את המוטל עליה גם בחצי גמר ליגת האלופות. הפעם זה לא היה ניצחון היסטורי שייזכר לדורות, אבל השורה התחתונה חשובה לא פחות, והיא שבזכות ה-0:3 על ליון העפילו הבווארים לגמר המפעל בפעם ה-11 בתולדותיהם והראשונה מאז עונת 2012/13, אז גם הניפו את התואר. ביום ראשון מצפה להם קרב אדיר מול פריז סן ז'רמן הלוהטת, ולנו לא נותר אלא לספור את השעות. סרג' גנאברי היה גיבור הערב עם שער נפלא בדקה ה-18, בדקה ה-33 דחק מקרוב והשלים צמד, ובדקה ה-88 הניח רוברט לבנדובסקי האימתני את הדובדבן על הקצפת. החלוץ האדיר חגג כיבוש תשיעי ברציפות בליגת האלופות - שניים פחות משיאו של כריסטיאנו רונאלדו, ושער 15 העונה במפעל (גם במקרה הזה, השיא שייך לכוכב הפורטוגלי - 17 בעונת 2013/14).

המספרים

* באיירן מינכן עלתה לגמר ליגת/גביע האלופות בפעם ה-11 בהיסטוריה והשתוותה בכך למילאן. רק לריאל מדריד (16) יש יותר הופעות בגמר.

* באיירן מינכן כבשה העונה 158 שערים ב-51 משחקים: 100 שערי ליגה, 42 באלופות ועוד 16 בגביע. רק בסופר קאפ לא מצאה את הרשת.

* באיירן מינכן הפכה לקבוצה הראשונה שמנצחת את 10 משחקיה הראשונים בעונה בליגת האלופות, כשהיא שברה את השיא של ברצלונה עם 9 מעונת 2002/03.

* באיירן מינכן כבשה העונה 42 שערים ב-10 משחקיה בליגת האלופות. רק ברצלונה של 1999/00 הבקיעה יותר, עם 46 שערים, אבל עשתה את זה ב-16 משחקים והממוצע שלה נמוך יותר מה-4.2 ההיסטורי של הבווארים.

* זו תהיה הפעם הרביעית שקבוצה מגרמניה פוגשת קבוצה מצרפת בגמר אירופי, ועד עכשיו רק הגרמניות הניפו. לבאיירן זה קרה פעמיים, כולל בגמר היחיד מול יריבה מצרפת בגביע האלופות, אז ניצחה 0:1 את סנט אטיין ב-1976.

* רוברט לבנדובסקי כבש 15 שערים בתשעה משחקים בליגת האלופות - שער אחד יותר מה-14 של ליון.

* לבנדובסקי (15) וסרג' גנאברי (9) הפכו לצמד הכי פורה בתולדות ליגת האלופות, כשעברו את השיא של כריסטיאנו רונאלדו (16) וגארת' בייל (7) שהבקיעו יחד 23 שערים במדי ריאל מדריד ב-2013/14.

* לבנדובסקי כבש בכל תשעת משחקיו העונה בליגת האלופות והשווה את הרצף של רוד ואן ניסטלרוי מעונת 2002/03. רק רונאלדו עם 11 משחקים רצופים (לפני שנתיים) מקדים אותו.

* סך הכול יש ללבנדובסקי 55 שערים בכל המסגרות בעונת 2019/20. הוא כבש כאמור בכל הופעה בצ'מפיונס ליג ולא מצא את הרשת רק בשמונה מתוך 47 משחקים בהם שותף העונה.

* גנאברי עלה למקום השני בדירוג הכובשים הגרמנים בעונה אחת בליגת האלופות. יש לו תשעה שערים העונה, ורק מריו גומז עם 12 בעונת 2011/12 מקדים אותו.

התגובות

המאמן המנצח האנזי פליק הודה: "ידענו שזה יהיה קשה. הם הגיעו אחרי שתי הופעות נהדרות נגד מנצ'סטר סיטי ויובנטוס. הם חזקים מאוד טקטית והצליחו לגרום לנו בעיות בפתיחה. ידענו שאנחנו חייבים להגן טוב יותר. אמרנו עוד לפני כן שלא נוכל להרשות איבודי כדור קלים, אבל זה מה שקרה לנו".

על פ.ס.ז' אמר המאמן: "פריז קבוצה גדולה שלחמה את דרכה לחצי הגמר ואז עלתה לגמר. נצטרך לנתח את הדברים, אנחנו יודעים שיש לה שחקנים מהירים. נצטרך לארגן את ההגנה בהתאם, אבל אנחנו מודעים לכוח הכי גדול שלנו והוא לגרום ליריבה להילחץ".

מגן באיירן מינכן אלפונסו דייויס אמר: "בשבילי זו התגשמות של חלום. לשחק בליגת האלופות ועוד להגיע לגמר. זה כל מה שחלמתי וביקשתי. זה מרגיש טוב, כולם שמחים ומשחקים טוב. אנחנו שמחים מאוד שהגענו לגמר. יש פה שחקנים שכבר זכו בכל דבר אפשרי אבל הם בכל זאת מתרגשים ורעבים לזכות. פריז סן ז'רמן קבוצה טובה. עכשיו נחגוג קצת, אבל מיד נתרכז במשחק הבא. הולך להיות משחק טוב, יהיו שערים. בשביל זה אתה חולם להיות כדורגלן - לשחק נגד הקבוצות הכי טובות באירופה. אני מתרגש".

השוער מנואל נוייר, שהציל את באיירן לפחות פעמיים, סיכם: "חווינו כמה קשיים וליון שיחקה היטב. היא לא הגיעה במקרה לחצי הגמר ועשתה לנו בעיות רבות. קשה לשחק מול המערך שלה. ב-0:2 הייתי צריך להציל את הקבוצה שלי, כי אם ליון הייתה מצמקת אז הכול היה קשה יותר, אבל אני חייב להודות שהיה לי מזל. נגד פ.ס.ז' ניתן את הכול. אנחנו שמחים לשחק בגמר, זה תגמול נפלא. יהיה נפלא גם עבור האוהדים שלנו שיצפו בנו בטלוויזיה. זה הגמר המושלם. אנחנו רוצים לנצח בכל מחיר".

בנז'מן פבאר, שיתמודד בגמר נגד חלק מחבריו לנבחרת צרפת, אמר בסיום: "פ.ס.ז' קבוצה שלמה מאוד, אבל גם אנחנו. אין לנו ממה לפחד, אנחנו מודעים לכך שאנחנו קבוצה גדולה והראינו את זה הרבה פעמים העונה. אנחנו רגועים ונבוא לנצח ביום ראשון. ניימאר ואמבפה? אנחנו לא מפחדים מאף אחד, אנחנו באיירן מינכן. אם נזכה בליגת האלופות, זה יהיה סיום נהדר וראוי לעונה הגדולה הזו".

שוער העבר האגדי של באיירן מינכן וחבר ההנהלה היום אוליבר קאן כתב: "גמר 2020! האמונה שלנו בטרבל עדיין בחיים יותר מתמיד. משחק קבוצתי נהדר היום. עוד צעד אחד בדרך".

רודי גרסיה מאמן ליון עם טיאגו מנדס. רויטרס
יצליח לשמור על הכוכבים גם בלי אירופה? רודי גרסיה/רויטרס

בצד השני, ליון סיימה קמפיין מרשים בליגת האלופות, אבל בעונה הבאה לא תהיה באירופה, לראשונה מאז 1996. הקבוצה של רודי גרסיה סיימה רק במקום השביעי בליגה ותתרכז רק בזירה המקומית ב-2020/21, כשלא בטוח שהכוכבים ממפיס דפאי וחוסם עוואר יישארו כדי לעזור.

מאמן ליון רודי גרסיה התקשה להסתיר את האכזבה: "היינו צריכים להוביל בתחילת המשחק, אבל בסוף ההברקות של גנאברי גרמו את ההפך. אנחנו מרגישים קצת חוסר צדק על המחצית הראשונה, למרות לא הרמנו ידיים במחצית השנייה. הצגנו יכולת טובה במחצית השנייה וגפ יכולנו לצמק, אבל אז מנואל נוייר הציל אותם. באיירן לא היתה רגועה לחלוטין גם כשהובילה 0:2, ואני חושב שהם מרגישים הקלה אחרי שעברו אותנו. לצערי סבלנו מחוסר מזל הערב".

קרל טוקו אקמבי, שהחמיץ הזדמנות גדולה עוד לפני השער הראשון של גנאברי, הודה בסיום: "יכולנו לעשות יותר, להבקיע שערים, ואני במיוחד. המזל לא היה בצד שלנו הערב. החמצנו הזדמנויות ולא נותר אלא לברך את באיירן. שיחקנו טוב מולם, אני לא חושב שהם בלתי מנוצחים. היינו צריכים להתעלות על עצמנו, ולא הצליחנו לעשות את זה. השער הראשון פגע בנו. נצטרך לשמור על התשוקה הזו ועל רוח הקרוב הזו כדי לחזור לליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully