וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא לא ברמה": כשסרג' גנאברי נדחה על ידי ווסט ברומיץ' - וארסנל

כוכב באיירן התקשה להרשים את התותחנים, אכזב אפילו כמושאל, ולבסוף נמכר תמורת 5.5 מיליון יורו בלבד. בחזרה לפספוס ההיסטורי

רונאלד קומאן מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה/רויטרס

סרג' גנאברי העלה כמעט במו רגליו את באיירן מינכן לגמר ליגת האלופות אמש (רביעי), עם צמד שעזר לקבוע 0:3 מוחץ על ליון. בשקט בשקט, הפך שחקן הכנף בן ה-25 לאחד החלקים החשובים ביותר במכונה המשומנת של האנזי פליק, עם 23 שערים העונה בכל המסגרות - תשעה מהם בליגת האלופות.

כעת כבר קל לשכוח שמוקדם ביותר בקריירה שלו, נחשב הגרמני לפלופ. כשהיה בן 16 הצטרף למחלקת הנוער של ארסנל, אך לא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת של התותחנים. בתחילת 2015/16 אף הושאל לווסט ברומיץ', אך רשם משחק אחד בלבד - וגם בו עלה כמחליף.

"סרג' הגיע לכאן כדי לקבל דקות, אבל מבחינתי, כרגע, הוא לא ברמה כדי לשחק", חרץ ב-2015 מאמן ווסט ברומיץ' טוני פוליס. "הוא הגיע מקבוצות נוער ולא הירבה לשחק בבוגרים. האם קבוצות נוער באמת מכינות שחקנים לבוגרים? כמאמן אתה אמור לבחור את השחקנים הטובים ביותר שיאפשרו לך לנצח". וכך, במקום גנאברי, מי שקיבלו את הדקות בכנפיים של הקבוצה האנגלית הצנועה היו ג'יימס מוריסון, ג'יימס מקלין, כריס ברונט וקאלום מקמנמן.

פוליס הבין בדיעבד את גודל הטעות שלו, אבל התעקש ששחקן הכנף הצעיר לא היה כשיר לקבל דקות משמעותיות: "הוא אף פעם לא היה בריא. הוא הוחלף אפילו במשחק של קבוצת הנוער שלנו. הוא היה ילד נחמד ואני שמח שהצליח למצות את הפוטנציאל שלו". גנאברי עצמו אמר על התקופה הקשה: "ניסיתי לעשות את הטוב ביותר שלי בווסט ברומיץ', אבל זה לא עבד. נאמר לי שאקבל יותר דקות".

בלית ברירה, שב במהלך אותה גנאברי לארסנל, וגם שם מיעט לשחק. "קניתי אותו בגיל 15 והוא הירבה להיפצע", הסביר ארסן ונגר מה השתבש. "לא רציתי שהוא יעזוב. השאלנו אותו לווסט ברומיץ', הוא חזר ונפצע". רובין ואן פרסי, ששיתף עמו פעולה בעיקר באימונים באותה תקופה, נזכר ואמר: "זה לא ייאמן שהיה לו כל כך קשה בווסט ברומיץ', והיום הוא שחקן ברמה עולמית. אפשר היה לראות את הכישורים שיהפכו אותו לשחקן-על. הוא היה מהיר ושיחק עם הרבה ביטחון".

בסיום העונה יצא גנאברי עם נבחרת גרמניה לאולימפיאדת 2016 וכיכב עם שישה שערים. לטענת ונגר, הגרמני סירב להאריך את חוזהו, ולארסנל לא נותרה ברירה אלא למכור אותו לוורד ברמן תמורת 5.5 מיליון יורו בלבד. "היה לי עצוב מאוד שלא הצלחנו להשאיר אותו, כי ידעתי שיהיה לו עתיד גדול. הוא יכול לשחק כמספר 10, כמספר 9, הוא יצירתי, הוא יכול לכבוש ברגל ימין, ברגל שמאל והוא חכם מאוד. הוא התבגר והפך לאחד השחקנים הדומיננטיים ביותר בגרמניה".

לשם השוואה, הנה רשימה חלקית של השחקנים שארסנל רכשה בלמעלה מ-5.5 מיליון יורו, מאז מכרה את גנאברי:

ניקולא פפה - 80 מיליון יורו
אלכסנדר לקאזט - 53 מיליון יורו
גרניט ג'אקה - 45 מיליון יורו
שקודרן מוסטפי - 41 מיליון יורו
הנריך מחיטריאן - 34 מיליון יורו
וויליאם סאליבה - 30 מיליון יורו
לוקאס טוריירה - 28.6 מיליון יורו
קירן טירני - 27 מיליון יורו
ברנד לנו - 25 מיליון יורו
קאלום צ'יימברס - 20 מיליון יורו
לוקאס פרס - 20 מיליון יורו
סוקרטיס - 16 מיליון יורו
מוחמד אלנני - 12.5 מיליון יורו
דויד לואיז - 8.7 מיליון יורו
פבלו מארי - 8 מיליון יורו

עוד בוואלה!

ליגת האלופות: באיירן מינכן ניצחה 0:3 את ליון ועלתה לגמר

לכתבה המלאה
מנג'ר ארסנל ארסן ונגר עם סרג' גנאברי ב-2013. GettyImages
ידע מה יש לו ביד, אבל זה לא הספיק. ונגר עם גנאברי ב-2013/GettyImages

באיירן מינכן אמרה תודה, וביצעה מחטף משלה כשרכשה את גנאברי מוורדר ברמן תמורת 8 מיליון יורו בלבד. השאר היסטוריה: לאחר עונת השאלה בהופנהיים, שב שחקן הכנף למינכן והפך למפלצת התקפית. "הסטטיסטיקות שלו פנומנליות", התמוגג אמש ריו פרדיננד. "הוא ברמה הגבוהה ביותר. הוא הגיע לגרמניה ופשוט להט, קבלת ההחלטות שלו מדהימה. לדעתי, הוא אחד השחקנים המשתפרים ביותר בעולם, אני לא חושב שיש עוד מישהו עם עקומת שיפור כזו. מאיפה שהיה - להיזרק על ידי ארסנל ו-ווסט ברומיץ', לאיפה שהוא נמצא כעת... וואו".

אואן הארגריבס הוסיף: "הוא שחקן נפלא שלא מקבל מספיק קרדיט. הוא חכם ויודע לאן לרוץ, הוא חזק, ויש לו סיומת יוצאת דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully