וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה: "רוצה לכתוב את ההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי"

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 21:40

חלוץ פ.ס.ז' מוכן לגמר האלופות מול באיירן: "נוייר אחד הגדולים בהיסטוריה". פליק: "לא נשנה את הסגנון" (א', 22:00, ספ' 5)

הגמרהסתיים23/08/2020
פריז סן ז'רמן
    0
    • (59) קומאן
    באיירן מינכן
    שחקני באיירן מינכן מתכוננים לחצי גמר ליגת האלופות יום לאחר ה-2:8 הגדול על ברצלונה/חשבון הטוויטר של באיירן מינכן

    זה לקח הרבה זמן ונדרשו מאמצים מיוחדים כדי שזה יקרה, אבל מחר (ראשון, 22:00, ספורט 5) רגע השיא השנתי של הכדורגל העולמי יגיע, כשבאיירן מינכן ופריז סן ז'רמן יתמודדו בגמר ליגת האלופות.

    אצטדיון האור בליסבון יארח את דו קרב הענקיות, אליו מגיעה באיירן כפייבוריטית מוחלטת על אף סוללת הכוכבים שמנגד. הקבוצה של האנזי פליק, שלא הפסידה ב-29 משחקיה האחרונים והביסה את כל יריבותיה בדרך לגמר, רחוקה 90 דקות מטרבל. ניצחון יעניק לה את התואר בפעם השישית ויעלה אותה למקום השלישי יחד עם ליברפול בטבלת שיאניות הזכיות.

    בגרמניה העריכו שהאנזי פליק לא יבצע שינויים בהרכב שפתח בשלושת המשחקים האחרונים, בו הפגין דומיננטיות יוצאת דופן. ג'רום בואטנג שהוחלף בחצי הגמר מול ליון בעקבות פציעה בשריר, צפוי להיות כשיר אחרי שהתאמן אמש ואמור לפתוח. יחד עם זאת, בגרמניה טוענים שבנז'מן פבאר שאף הוא מתאושש מפציעה, עשוי לפתוח כבלם במקום בואטנג.

    יוזואה קימיש שחקן באיירן מינכן. רויטרס
    יוזואה קימיש במסיבת העיתונאים/רויטרס

    מגן באיירן מינכן יוזואה קימיש אמר לקראת המשחק: "כשאתה משחק ברמת המועדונים אין כבוד גדול יותר. כילד אתה תמיד שמח לצפות בליגת האלופות. לצערנו ליגת האלופות משוחקת באצטדיונים ריקים, אבל זו הזדמנות מצוינת שאנחנו רוצים לנצל מחר. הדור הקודם של השחקנים זכה בליגת האלופות אחרי כמה ניסיונות, אבל אנחנו רוצים לעשות את זה בניסיון הראשון וניתן הכול כדי לעשות את זה. המנון ליגת האלופות הוא באמת קסום כשאתה על הדשא ואנחנו מרגישים שזה משהו מיוחד. בעונה החמישית שלי כאן הגענו סוף סוף לגמר ועכשיו אנחנו רוצים לזכות. יהיה משחק מאוזן בין שתי קבוצות ברמה גבוהה שראויות לשחק בגמר". קימיש נשאל לגבי קו ההגנה הגבוה של קבוצתו ואמר: "אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה ההרכב, אבל אני חושב שאשחק כמגן ימני. כנראה אפגוש את ניימאר ואמבפה, שהם מעולים ומהירים מאוד, אבל אני לא חושב שנשב מאחורה ונשחק עמוק מדי בהגנה".

    מאמן באיירן מינכן האנזי פליק: "במשחקים שלנו בעשרת החודשים האחרונים תמיד ניסינו לכפות את הסגנון שלנו על היריבה ותמיד שיחקנו עם קו הגנה גבוה ובסופו של דבר השגנו את התוצאות כך, אז לא נשנה יותר מדי. ברור שהיו הרבה שטחים מאחורי קו ההגנה שלנו. מה שחשוב זה שנוכל ללחוץ על היריבה כשאנחנו מחזיקים בכדור. אנחנו צריכים לוודא גם שאנחנו מכסים את כל המגרש כשהכדור מאחורי קו ההגנה שלנו".

    תומאס טוכל מאמן פריז סן ז'רמן עם האנזי פליק מאמן באיירן מינכן וברקע גביע האלופות. GettyImages
    דו קרב בין מאמנים גרמנים. טוכל, פליק והפרס הגדול/GettyImages

    חלוץ פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה אמר: "זו הסיבה שהצטרפתי למועדון. תמיד אמרתי שאני רוצה לכתוב את ההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי ויש לי הזדמנות נוספת לעשות את זה. מאז שהצטרפתי ב-2017 חוויתי מספר אכזבות, עכשיו אנחנו בגמר וזה מראה שלא ויתרנו. זה יהיה פרס אם נוכל לזכות בתחרות הזו עם קבוצה צרפתית, זו הייתה המשימה שלי מאז שהצטרפתי". אמבפה התייחס לחזרה שלו אחרי הפציעה ואמר: "ככל שהימים עוברים אני מרגיש יותר טוב. העובדה שיכולתי לשחק בחצי הגמר עזרה לי מאוד למרות שמבחינה פיזית הייתי קצת חלוד".

    אמבפה התייחס למפגש עם שוער באיירן מינכן מנואל נוייר: "נוייר אחד השוערים הגדולים ביותר בהיסטוריה. תמיד חלמתי להתמודד מול הטובים ביותר. כשאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה צריך לנצח את הטובים ביותר. אנחנו נגד קבוצה גדולה ואנחנו צריכים להראות נחישות, אבל גם לשחק את המשחק שלנו. ברור שמוזר לשחק באצטדיון ריק, היינו רוצים מאוד לשחק מול האוהדים שלנו, אבל אנחנו יודעים שהם יעודדו בכל מקום בו יהיו. אפשר להרגיש את המתח, כולם רוצים לזכות בתואר. זה פורמט שונה, אבל אחד שייזכר. הייתה טרגדיה עם הקורונה וליגת האלופות תיזכר בהיסטוריה".

    קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן. AP
    "בשביל זה הצטרפתי לפריז סן ז'רמן". אמבפה/AP

    המשחק יזמן גם דרבי גרמני על הקווים: מצד אחד האנזי פליק, מצד שני תומאס טוכל. ליוגי לב, מאמן נבחרת גרמניה ומי שחנך את פליק כעוזר בעבר, יש העדפה ברורה.

    "יש לי חברות מיוחדת וחיבור מיוחד עם האנזי, כך שאני מחזיק לו אצבעות. בטוח שתומאס (טוכל) לא יאהב לראות אותי חוגג, אבל אני מתפלל שבאיירן והאנזי ינצחו", אמר היום. "לשניהם מגיע לזכות. האנזי עושה עבודה מופלאה בבאיירן, אבל גם תומאס ראוי לתואר. הוא הפך את פ.ס.ז' לגמישה בצורה יוצאת דופן מבחינה טקטית, ועזר לה לשחק כדורגל אטרקטיבי מאוד".

    מנגד, פ.ס.ז' תגיע למשחק עם פחות לחץ. הקבוצה של תומאס טוכל מופיעה לראשונה בגמר ליגת האלופות ולא היתה דורסנית כמו יריבתה בדרך לגמר בליסבון. טוכל צפוי לבצע שינוי אחד בהרכב, כשמרקו וראטי המתאושש מפציעה יחזור על חשבון לאנדרו פארדס. קיילור נבאס התאמן ועשוי לשוב אל בין הקורות אחרי שסרחיו ריקו פתח בחצי הגמר.

    הרכבי הקבוצות

    אצטדיון: אסטדיו דה לוז (ליסבון)

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully