וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטגי בכה, באנגה עקץ, ראקיטיץ' קפץ לבריכה: החגיגות של סביליה

האנדולוסים חגגו זכייה שישית בליגה האירופית: המאמן מתרגש, האקס ציין את התואר בשידור חי, באנגה עם חגיגה מתריסה כלפי קונטה

רונאלד קומאן מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה/רויטרס

כמה שסביליה אוהבת להופיע בגמר הליגה האירופית. שש פעמים היא הגיעה למעמד ושש פעמים גם הניפה את הגביע בסיום המשחק. הערב (שישי) הייתה אותה פעם שישית. 2:3 על אינטר החזקה בתום משחק קצבי, רב תהפוכות ותוסס בקלן, הכריע עבורה את הכף. השחקנים בלבן חגגו במשך דקות ארוכות, כשהמאמן ג'ולן לופטגי עובר אחד-אחד ומחבק אותו בדמעות. בצד המגרש עמדו שחקני אינטר, המומים וכואבים וכל המראות הללו - על רקע היציעים הריקים בקלן. איזה מחזה סוריאליסטי.

שחקני סביליה מניפים את מאמנם ג'ולן לופטגי באוויר לאחר הזכייה בליגה האירופית. GettyImages
חגג בדמעות. לופטגי/GettyImages

המספרים

* סביליה הגדילה את הפער שלה בפסגת הזוכות בליגה האירופית/גביע אופ"א עם ההנפה השישית. אינטר, ליברפול, יובנטוס ואתלטיקו מדריד מאחורה עם 3.

* עוד הוכחה לגדולה של האנדלוסים במפעל: הם הגיעו לגמר שש פעמים (כולן בין 2006 ל-2020) ובכל הפעמים ניצחו.

* לוק דה יונג הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שכובש שני שערים בנגיחה במשחק גמר של הליגה הליגה האירופית או ליגת האלופות.

* דייגו גודין הפך לשחקן השישי שכובש גם בגמר ליגת האלופות (2014) וגם בגמר הליגה האירופית (2020). קדמו לו סטיבן ג'רארד, הרנן קרספו, דימיטרי אלייניצ'ב, אלן סימונסן ופדרו.

* שני השערים הראשונים במשחק, של רומלו לוקאקו בדקה ה-5 ולוק דה יונג בדקה ה-12, היו המהירים ביותר בגמר של המפעל מאז 1990. אז אחרי 10 דקות התוצאה בין יובנטוס לפיורנטינה הייתה 1:1.

* רומלו לוקאקו הוא השחקן הראשון מאז כריסטיאנו רונאלדו (ב-2012 ו-2013) שכובש בשישה משחקי נוק אאוט רצופים.

* חסוס נבאס היה גם בגמר 2007, בו סביליה ניצחה את אספניול. היום הוא הופיע בגמר 13 שנים לאחר מכן, בדיוק כמו אמדאו קארבוני ששיחק עם ולנסיה בגמר 1991 ועם רומא בגמר 2004.

עוד בוואלה!

סביליה גברה 2:3 על אינטר וזכתה בפעם השישית בליגה האירופית

לכתבה המלאה
שחקן סביליה, לוק דה יונג, עם גביע הליגה האירופית. רויטרס
הראשון שכובש צמד נגיחות בגמר. דה יונג/רויטרס

התגובות - סביליה

כובש שער הניצחון דייגו קרלוס: "נלחמנו עד השנייה האחרונה. אני מקדיש את הניצחון הזה לאשתי שכרגע בהריון. התואר הזה חשוב מאוד עבורנו. אני מודה לסביליה על כל מה שהם עשו למעני".

חסוס נבאס: "לחבורת השחקנים הזו מגיע הטוב ביותר. מגיע לאוהדים של סביליה לחוש גאווה. בכל יום המועדון גדל יותר ויותר". מבשל השער הראשון המשיך: "להניף את את הגביע כקפטן סביליה זה משמעותי מאוד עבורי, וגם עבור שאר השחקנים הותיקים כמו חוסה אנטוניו רייס". על מאמנו אמר נבאס: "לופטגי עובד 24 שעות ביממה בשביל סביליה, הוא הוציא מאיתנו את המיטב".

שחקני סביליה, דייגו קרלוס, לוק דה יונג. רויטרס
"מודה לסביליה על כל מה שעשו למעני". דייגו קרלוס חוגג/רויטרס

לוק דה יונג שכבש צמד במשחק: "המאמן הודיע לי רק הבוקר שאני פותח בהרכב. אמרתי לו לפני כמה ימים שאני תמיד מוכן, ולשמחתי זה באמת מה שקרה. נגיחות הן ההתמחות שלי. ההגבהה הראשונה של נבאס הייתה מושלמת, גם בשער השני באנגה מסר נהדר וזה ניצחון מאוד מיוחד".

המאמן המנצח ג'ולן לופטגי היה נרגש עד דמעות ואמר בסיום: "הסגל הזה נהדר. השחקנים האמינו לאורך כל הדרך וידעו למען מה הם עובדים כל כך קשה. אפילו אם לא היינו מנצחים עדיין הייתי אוהב את בחורים האלה, אבל בסופו של יום לקחנו את הפרס. הקבוצה הזו אף פעם לא מוותרת, בדיוק כמו שנאמר בהמנון שלנו".

החגיגות של סביליה היו גם קצת פחות שגרתיות. במהלך המשחק, נראה אבר באנגה מתעמת מילולית עם מאמן אינטר אנטוניו קונטה ומתגרה בו. המצלמות תיעדו אותו פונה למאמן ושואל אותו בהתרסה: "הפאה הזו אמיתית?", מה שעורר את חמתו של קונטה וכמעט הוביל לעימות פיזי בין השניים.

לא רק שחקני סביליה חגגו את הניצחון. גם האקס איבן ראקיטיץ', שמועמד לחזור לקבוצה בקיץ, נראה מאושר מהזכייה. הוא עלה לריאיון וידאו בתוכנית הטלוויזיה אל צ'ירינגיטו, וקפץ במהלכו לבריכה כדי לחגוג את התואר.

צפו בחגיגה של ראקיטיץ'

מאמן אינטר, אנטוניו קונטה, ליד גביע הליגה האירופית. רויטרס
סיים עונה בלי תואר. קונטה/רויטרס

התגובות - אינטר

השוער סמיר הנדאנוביץ': "אכזבה גדולה, אבל אנחנו צריכים להמשיך הלאה. כמו שאמרתי אתמול זו נקודת התחלה ונקווה להגיע למעמדים מהסוג הזה עוד הרבה פעמים. אפשר להצביע על לא מעט דברים שהשתבשו בדרך, אבל הייתה לנו החמצה גדולה מאוד של לוקאקו במחצית השנייה וכל המשחק יכול היה להשתנות. היה משחק בין שתי קבוצות התקפיות שמשחקות פתוח. היינו צריכים להחזיק בכדור טוב יותר במחצית השנייה. יש לנו על מה לבנות לעתיד. שחקני סביליה הוכיחו את עצמם כקבוצה קשוחה מאוד, ונקווה שנלמד מהחוויה הזו".

מאמן אינטר אנטוניו קונטה: "אין לי יותר מידי חרטות כרגע. השחקנים שלי באמת נתנו כל מה שהיה להם ושיחקו נגד קבוצה שרגילה לשחק במעמדים כאלה. אני חושב שהניסיון שלהם במובן הזה עשה את ההבדל הלילה. השחקנים עברו מאוד קשה העונה והשתפרו הרבה מאוד. הם יכולים להרים את הראש ולהמשיך בדרך הזו בביטחון רב".

נשיא אינטר סטיבן ז'אנג לא נשמע מודאג למרות ההפסד המאכזב: "כשמביטים על העונה הזו אני חושב שהיא הייתה עונה די חיובית. הגענו לגמר הליגה האירופית והיינו קרובים לזכות במפעל, לפני כמה שנים לא יכולנו אפילו לדמיין את זה. הפסד זה חלק מהכדורגל, אבל הגעה לגמר, ההשקעה של השחקנים שנתנו מעצמם הכול - זה גורם לי להיות אופטימי לגבי העתיד". על עתידו של קונטה העדיף ז'אנג להגיב בתשובה כללית: "המאמן, הצוות והשחקנים כולם עושים עבודה נהדרת. נשב בקרוב ונתכנן את העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully