וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב דורשת לדחות או להעביר את גמר גביע הטוטו בגלל הקורונה בסכנין. המנהלת תסרב

19.8.2020 / 11:14

שלושה ימים לפני גמר גביע הטוטו, האלופה דורשת לדחות את המשחק או לבצע בדיקות קורנה לשחקני סכנין ו"להעתיק את המשחק מאצטדיון דוחא לאצטדיון חלופי. הדבקה עלולה לפגוע בכדורגל הישראלי והאירופאי כולו". המנהלת צפויה לדחות את הבקשה: לא מנוגד למתווה של גרוטו

גאורגיוס דוניס במסיבת עיתונאים לקראת ריגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

מכבי תל אביב פנתה היום (רביעי) למנהלת הליגה והביעה את חששה לקיום המשחק מול בני סכנין בשבת במסגרת גביע הטוטו (שאמור להתקיים בשבת הקרובה באצטדיון דוחא), על רקע הדיווחים שמספר שחקנים של סכנין נדבקו בקורונה. מכבי תל אביב תוהה מדוע לא נעשות בדיקות קורונה לשחקני סכנין, מזהירה שזה עלול לגרום להדבקה לפני משחקיה של באירופה, ודורשת להעתיק את המשחק מהאצטדיון דוחא.

עם זאת, מנהלת הליגה צפויה לדחות את בקשת מכבי תל אביב לדחיית המשחק. מבחינת המנהלת אין שום בעיה ואף רצוי לקיים בדיקות בכל קבוצה שבה נמצא חולה מאומת, ואם משרד הבריאות יסכים לכך ששחקני בני סכנין יעברו בדיקות - הרי שמבחינת המנהלת הדבר יהיה מבורך.

אלא שעמדת המשנה למנכ"ל משרד בריאות, איתמר גרוטו (שהוא הכתובת של המנהלת לכל בעיה), היא עדיין שאין מקום לערוך בדיקות לכל השחקנים, ועל פי זה להחליט האם צריך או לא צריך להכניס קבוצה לבידוד. במנהלת פנו יותר מפעם אחת בשבועות האחרונים לגרוטו וביקשו שנוהל הכניסה לבידוד ישתנה, אבל עדיין העמדה של משרד הבריאות נותרה בעינה, ומבחינת משרד הבריאות במקרה של בני סכנין אין סיפור - מכיוון שגנטוס ואוטין התאמנו בנפרד מהשחקנים האחרים, כיוון שהיו פצועים, ולכן לא היה מקום להכניס את הקבוצה לבידוד.

עוד אומרים במנהלת כי בני סכנין ערכה ביום שישי שעבר על דעת עצמה וללא התייעצות עם המנהלת בדיקות קורונה לכל השחקנים, ולמעט אוטין - כולם נמצאו שליליים. לכן אין מקום לטענות של מכבי תל אביב.

עוד מוסיף גורם במנהלת שיתרה מכך, מכבי תל אביב תשחק הערב מול ריגה במוקדמות ליגת האלופות, ואם היא כבר חוששת מקיום מגע עם שחקני יריבה, ייתכן שהיא צריכה לחשוש דווקא מהמשחק מול ריגה, על אף שעל פי מתווה אופ"א כל שחקני ריגה עברו בדיקות קורונה לפני שהמריאו לישראל.

שחקני בני סכנין עם אלדד שביט. ברני ארדוב
עברו בדיקה. שחקני סכנין/ברני ארדוב

"אני פונה אליך בקשר לגמר גביע הטוטו אשר צפוי להתקיים ביום שבת 22.8.2020 באצטדיון דוחא בסכנין", נכתב במכתב ששלחה שרון תמם ממכבי תל אביב לארז כלפון, יו"ר המנהלת, "לידינו הגיע מידע מדאיג אשר גם פורסם בהרחבה באמצעי התקשורת השונים לפיו מספר שחקנים (שניים לכל הפחות) מקבוצת בני סכנין, אובחנו כחולי קורונה מאומתים וזאת בנוסף לשחקנים נוספים שנעדרו ממשחק גביע הטוטו.

"בנוסף, נודע לנו כי איקוום אוטין, שחקנה של סכנין אשר נמצא חיובי לבדיקת קורונה, נכח בזמן המשחק באצטדיון בקריית שמונה, שהה בחדר ההלבשה של קבוצתו ואף קיים אימון. בראיון רדיו אישר יושב ראש בני סכנין, מוחמד אבו יונס, את הפרטים המפורטים לעיל.

"המועדון מברך על כך שהליגות המקצועניות משוחקת במתכונת מלאה בנסיבות הקיימות ותומך בנהלי המנהלת ומשרד הבריאות אשר מאפשרים את המשך התחרויות הספורטיביות תוך כדי מזעור הסכנה הבריאותית של השחקנים, הצוות והמשפחות.

"במקביל, מתמודד מועדון הכדורגל מכבי תל אביב, במסגרת אירופאית המחייבת אותו במתווה של אופ"א הכולל בדיקות קורונה לכל שחקני הקבוצה ואנשי הצוות השונים. בדיקה שכזו, נעשתה בתחילת השבוע על ידי מעבדה מוסמכת מטעם אופ"א וכל שחקני הקבוצה ללא יוצא מן הכלל נמצאו שליליים לנגיף.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב: נורות האזהרה של דוניס לשחקנים לפני ריגה

לכתבה המלאה
אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב מול מארון גנטוס שחקן בני סכנין. דני מרון
המשחק יידחה? ריקן מול גנטוס/דני מרון

"מתווה זה של אופ"א כמו גם לא מעט ליגות אחרות וענפי ספורט אחרים (כגון NBA ועוד) מתבסס על בדיקות קורונה כאמצעי למזעור נזקים, אמצעי בו נוקטת גם מדינת ישראל בהתאם להנחיות משרד הבריאות במקרים מסוימים.

"בנסיבות אלו, אנו מודאגים מההחלטה שלא לבצע בדיקות קורנה לשחקני בני סכנין עקב חקירה אפידמיולוגית של יו"ר בני סכנין בלבד, וסבורים כי זהו מקרה בו יש לשקול ביצוע בדיקות קורונה לכלל שחקני בני סכנין בטרם משחקם נגד כל קבוצה אחרת.

"אנו סבורים ומבקשים לבחון בזהירות רבה מהי המדיניות הראויה ביותר לפיה יש לנהוג במקרה של קבוצה בה נמצאים מספר חולים מאומתים אשר באו במגע עם שחקנים ואנשי צוות נוספים כמו גם בחינה של קיום משחקים בערים המוגדרות 'כתומות' או 'אדומות' (יצוין כי סכנין מוגדרת על פי משרד הבריאות כעיר 'כתומה').

"בנוסף לחשיבות השמירה על בריאותם של השחקנים, הצוות ומשפחותיהם, מכבי תל אביב צפויה לשחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות של אופ"א, ולאחר מכן בשבוע הבא (או בשבוע שלאחריו) - עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת למנוע אפשרות של הדבקה בקבוצה, הדבקה כזו עלולה לפגוע, לא רק במכבי ת"א, אלא בקבוצות אחרות ובכדורגל הישראלי והאירופאי כולו.

"טרם מכתבנו זה פנינו בבקשה דחופה למר אבו יונס בבקשה שיבוצעו בדיקות. לצערנו, לא עלה בידי קבוצת בני סכנין לבצע בדיקות אלה.

"בנסיבות אלו, ומתוך ההבנה כי המתווה עליו הוחלט בהמלצת משרד הבריאות אינו כולל בדיקות קורונה, אנו מבקשים לדחות את מועד קיום גמר גביע הטוטו למועד חלופי. לחילופין, ככל שדחיית המשחק אינה מתאפשרת, נבקש לקיים בדיקות קורונה לקבוצת בני סכנין וכן להעתיק את מיקום המשחק מאצטדיון דוחא לאצטדיון חלופי אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully