וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיוס דוניס דיבר לראשונה: "לא באתי להרוס את מה שאיביץ' בנה"

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 20:26

המאמן הנכנס של מכבי תל אביב ערך מסיבת עיתונאים לקראת ריגה (ד', 20:00, ספורט 1) והתוודה: "באתי להמשיך את מה שאיביץ' עשה, ואולי לקחת את המועדון צעד אחד קדימה". ייני וסבוריט צפויים לחזור להרכב, גררו יפתח בכנף

גאורגיוס דוניס במסיבת עיתונאים לקראת ריגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי זכייה נינוחה בתואר אלוף האלופים עם שני משחקים בהם עמד פטריק ואן לוון על הקווים, מכבי תל אביב תארח מחר (רביעי, 20:00, ספורט 1) את ריגה למשחק נוקאאוט בודד על העלייה לסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות עם גאורגיוס דוניס בהופעת בכורה על הקווים.

המאמן היווני שהחליף את ולאדן איביץ' ערך היום מסיבת עיתונאים ראשונה בתפקידו החדש, והתייחס למפגש עם אלופת לטביה, להתרשמות הראשונית שלו מהקבוצה והעיר, מעל לשבוע מאז שהגיע לתל אביב, ועל ולציפיות שלו מהעונה שבפתח.

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס. ניב אהרונסון
כבר גיבש דעה על השחקנים. דוניס/ניב אהרונסון

"אני שמח מאוד להיות פה", אמר דוניס בפתיחת מסיבת העיתונאים. "זה אתגר גדול עבורי ועבור הצוות שלי. ניסיתי ללמוד הכל על המועדון, על ה-DNA שלו. זה חשוב מאוד להתרגל ל-DNA של המועדון. אנחנו פה כבר כמעט שבוע, אבל כשהתחלנו במשא ומתן התחלנו לצפות בהרבה משחקים. גיבשתי דעה על השחקנים ועל הקבוצה, יש לה יכולות טובות וגישה טובה. המטרות באירופה חשובות מאוד עבורנו".

על היריבה: "אני יודע הכל על ריגה. חשוב מאוד מבחינתנו לכבד את היריבה, את כל היתרונות והחסרונות שלה. יש לה הרבה זרים, במיוחד בחלק ההתקפי. הם שיחקו הרבה משחקים רשמיים, וזה יתרון מבחינתם".

על הרשמים הראשוניים: "הקורונה מקשה, אבל הכדורגל נשאר אותו דבר. יש גישה טובה מאוד באימונים. פטריק עשה עבודה טובה בשבוע האחרון. עבורי חשוב מאוד ללמוד את השחקנים, והשחקנים יצטרכו להתאים את עצמם לכמה דברים טקטיים קטנים. פטריק וברק שיתפו אותי בדעה שלהם לגבי כל שחקן, אבל לכל מאמן יש רעיונות אחרים וגישה אחרת. אני זקוק לזמן כדי להכיר את השחקנים ולראות אותם באימונים".

על האתגר מחר: "אני אחד שמנסה להתאים את עצמו למציאות. אני צריך להתאים את עצמי למצב ולא מחפש תירוצים - שחקנים שחסרים, שחקנים שלא הגיעו, החתמות שלא עשינו. אני תמיד משתדל להתייחס למציאות העכשווית. הקבוצה התכוננה היטב בשבועות האחרונים, אני כאן בסך הכל שבוע ואנסה להוסיף כמה דברים לשחקנים שלי. מבחינה מנטלית, השחקנים מוכנים למשחק".

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול ריגה. ניב אהרונסון
צילום: ניב אהרונסון/ניב אהרונסון

על ההחתמות עד סוף חלון ההעברות: "הרושם הראשוני שלי הוא שיש שחקנים טובים מאוד, אבל הסגל עוד לא הושלם. אני לא כאן כדי לעשות הרבה שינויים. אנחנו יודעים מה ההעדפות שלנו, אבל ברגע שהסגל יושלם השחקנים יצטרכו לעבוד קשה. תהיה לנו קבוצה טובה מאוד שמסוגלת להתחרות על כל התארים".

על הפייר-פליי והקשיים להחתים שחקנים: "כשהתחלנו במשא ומתן עם מכבי תל אביב, היה לי חשוב מאוד האופן שבו הבעלים יפנה אליי. לא הכל אצלי זה כסף, אלא התחושה - והתחושות היו מצוינות. איביץ' עשה עבודה מצוינת, אני כאן לא כדי להרוס את מה שהוא עשה, אלא כדי להמשיך את זה ולהוסיף את הרעיונות שלי לקבוצה, ואולי לעשות צעד נוסף קדימה באירופה".

על האפשרות שיצרף שוער: "יש לנו שני שוערים טובים, ואין לי כוונה לצרף שוער. השמועות הן של העיתונאים".

שחקני מכבי תל אביב מתאמנים. ניב אהרונסון
הפצועים חוזרים. ייני באימון מכבי תל אביב/ניב אהרונסון
שחקני מכבי תל אביב באימון. ניב אהרונסון
שחקני מכבי תל אביב באימון/ניב אהרונסון
שחקני מכבי תל אביב בן ביטון עם דן ביטון. ניב אהרונסון
הביטונים יקבלו דקות? בן ודן ביטון/ניב אהרונסון
שחקן מכבי תל אביב איתן טיבי עם דן גלזר, אילון אלמוג. ניב אהרונסון
שחקן מכבי תל אביב איתן טיבי עם דן גלזר, אילון אלמוג/ניב אהרונסון
שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן. ניב אהרונסון
הוא דווקא לא ישחק. יונתן כהן/ניב אהרונסון

בתום מסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן מכבי תל אביב ירד גאורגיוס דוניס לחדרי ההלבשה בבלומפילד להוציא את השחקנים לאימון המסכם לקראת המשח. המאמן מתרגל כבר שלושה ימים את ההרכב שלו ולאחר ההתאוששות מפציעות של שרן ייני ואנריק סבוריט שלא שיחקו באלוף האלופים, הם יעלו ב-11 הפותחים. בקישור ישחקו ביחד דן גלזר, דור פרץ ואבי ריקן. אדוארדו גררו, שספק אם האמין בתום העונה שעברה שיהיה שחקן הרכב במכבי תל אביב, אמור לפתוח על הכנף הימנית כאשר ניק בלקמן יועדף כחלוץ המטרה.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן, אדוארדו גררו, אילון אלמוג, ניק בלקמן.

שחקני ריגה. מתוך האתר הרשמי של ריגה, אתר רשמי
בכושר טוב. שחקני ריגה נוחתים בישראל/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של ריגה
שחקני ריגה. מתוך האתר הרשמי של ריגה, אתר רשמי
שחקני ריגה/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של ריגה

ריגה, שנחתה בישראל בשעות אחר הצהריים, תקווה לנצח ולרשום העפלה היסטורית לסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. הלטבים יחסית חסרי ניסיון בזירה האירופית: המועדון נוסד רק בשנת 2014, ומאז הפך לכוח משמעותי בכדורגל המקומי. ריגה זכתה בשתי אליפויות לטביה, ונמצאת בכושר טוב אחרי שערכה 14 מחזורים בליגה המקומית וניצחה ב-13 מהם. היא מגיעה לתל אביב עם רצף של 12 ניצחונות, ומקווה שהוא יימשך. הקבוצה מתבססת ברובה על שחקנים זרים, בעיקר בהתקפה. מלך שערי הקבוצה העונה הוא החלוץ הקונגולזי רישאר קולה אמבומבו, שכבש שבעה שערי ליגה.

מאמן ריגה אולג קונונוב אמר לקראת המשחק: "מכבי תל אביב פייבוריטית. היא מנוסה מאוד, יש לה היסטוריה בליגת האלופות והיא משחקת בבית, אבל נחכה ונראה מה יקרה במשחק. נצטרך לעבוד קשה כדי לעלות. היה עדיף לשחק שני משחקים ולא אחד בלבד, אבל כשמשחקים משחק אחד על כל הקופה, זה כמו גמר ליגת האלופות. זה נכון לגבי שתי הקבוצות".

הרכב משוער: רוברטס אוזולס, אנטונס קוראקניס, ארמנדס פטרסונס, הרדי פרנגה, אנטוניס צ'רנומורדיס, ולאדימירס קאמש, פדריניו, סטפן פאניץ', מייקל אנקולולו, מרקו דיורישיץ', רישאר קולה אמבומבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully