וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז סן ז'רמן חגגה, ניימאר המצטיין עלול להיענש, אל חלאיפי: "זה חלום, אבל אסור לעצור עכשיו"

פריז סן ז'רמן העפילה לגמר אלופות ראשון בתולדותיה, די מריה התרגש: "רוצים לכתוב את ההיסטוריה של המועדון", ניימאר החליף חולצה עם שחקן יריב ו"עלול להחמיץ את הגמר". כל התגובות והמספרים

רונלד קומאן נוחת בשדה התעופה בברצלונה/רויטרס

פריז סן ז'רמן כפסע מזכייה היסטורית בליגת האלופות. הפריזאים הביסו הערב (שלישי) 0:3 את ר.ב. לייפציג בחצי הגמר בליסבון, הודות לתצוגת תכלית מרשימה בראשות אנחל די מריה וניימאר. הארגנטינאי כיכב עם שני בישולים (מרקיניוס בדקה ה-13 וברנאט בדקה ה-56) וקינח עם שער משלו בדקה ה-42, מבישול יפהפה של ניימאר בעקב. הקבוצה של תומאס טוכל עולה לראשונה בתולדותיה לגמר שייערך ביום ראשון, וממתינה כעת למנצחת בין באיירן מינכן לליון בחצי הגמר השני שייערך מחר.

מלבד לדי מריה, כיכב גם ניימאר. הברזילאי השלים עוד ערב מוצלח, וב-59 משחקיו האחרונים בליגת האלופות, ניימאר אחראי ל-59 שערים - 35 כיבושים ו-24 בישולים. ומי אמר שניימאר שחקן לא קבוצתי? מאז ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות בעונת 2013/14, הפנטזיסט הברזילאי בישל 24 שערים - יותר מכל שחקן אחר במפעל בפרק הזמן הזה.

עם זאת ניימאר עלול לשלם מחיר כבד על טעות מיותרת: הכוכב הברזילאי החליף חולצות בסיום עם שחקן לייפציג מרסל הולסטנברג, בניגוד לתקנות המחמירות של אופ"א בעקבות הקורונה. בתקנון של אופ"א נכתב ש"שחקנים צריכים להימנע מהחלפת חולצות... זה עלול להוביל לדין משמעתי". לפני שהטורניר התחיל, באופ"א אמרו שמי שיעבור על החוק הזה עלול להידרש להיכנס ל-12 ימי בידוד. הגמר, כידוע, הוא בעוד ארבעה ימים.

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים עם חואן ברנאט. GettyImages
חגיגה בליסבון. שחקני פ.ס.ז'/GettyImages

המספרים

* פריז סן ז'רמן כבשה הערב בפעם ה-34 ברציפות בליגת האלופות, והשוותה את הרצף של ריאל מדריד מ-2011 עד 2014 - הרצף הארוך ביותר בתולדות המפעל.

* מרקיניוס כבש שער שני ברציפות, לאחר שמצא את הרשת גם ברבע הגמר מול אטאלנטה.

* רק ליאונל מסי (31) וכריסטיאנו רונאלדו (32) בישלו יותר שערים בליגת האלופות בעשר השנים האחרונות מאנחל די מריה (26).

* בסך הכל, מאז שהצטרף לפריז סן ז'רמן ב-2015, בישל די מריה 89 שערים בכל המסגרות. רק ליאונל מסי סיפק יותר בישולים בחמש הליגות הבכירות (101) בפרק הזמן הזה.

* העונה, בישל די מריה שש פעמים בליגת האלופות - יותר מכל שחקן אחר.

צפו באוהדי פ.ס.ז' חוגגים ברחובות

ניימאר ואמבפה חוגגים בחדר ההלבשה

התגובות

"זה לילה היסטורי עבור המועדון שלנו", התמוגג הנשיא נאסר אל חלאיפי. "אני גאה במועדון הזה על הגמר הראשון שלו. זה חלום, אבל אסור לנו לעצור עכשיו. אני שמח על האושר שהענקנו לאוהדים שלנו, הם חיכו לזה זמן רב. מאז שהגעתי לפה ב-2011, החלום שלנו היה לזכות בליגת האלופות ואנחנו מתקרבים אליו".

המאמן תומאס טוכל הקדיש את הניצחון לאוהדים: "הכדורגל הוא בשביל הקהל, ואנחנו מרגישים שהם איתנו. נגיע לגמר כדי לנצח. הרגשתי לחץ לפני המשחק, אבל השחקנים שלי רגילים לשחק תחת לחץ".

אנחל די מריה, שכיכב עם שער ושני בישולים, אמר: "אנחנו שמחים, זה היה משחק נהדר ואנחנו רוצים לכתוב את ההיסטוריה של המועדון הזה. אם נמשיך ככה, נוכל לעשות את זה בגמר. הפכנו את לייפציג לחלשה. בתחילת המשחק ידענו שזה 50-50, אבל גם האמנו שעם האנרגיה הגדולה שלנו, נוכל לנצח. אני מניח שיהיה לנו קשה להירדם הלילה. בין אם נפגוש את ליון או באיירן, ניתן את כל מה שיש לנו. אנחנו חזקים ורחוקים צעד אחד מהמטרה".

שוער המשנה סרחיו ריקו שפתח בהיעדרו של קיילור נבאס הוסיף: "אני שמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לי לשחק, לא שיחקתי הרבה עונה. אין מילים לתאר איך זה מרגיש. אני לא יודע אם אשחק בגמר, נראה איך קיילור ירגיש".

הבלם הוותיק טיאגו סילבה סיכם: "זה לא היה קל, אבל הגיע לנו לעלות לגמר. אני שמח מאוד על איך ששיחקנו היום". על עתידו האישי אמר: "אני מעדיף שלא לדבר על עצמי, אני מעדיף שנחגוג כולנו יחד את התואר. כבר אמרתי הרבה פעמים שאני רוצה לסיים כאן את הקריירה האירופית שלי. החלטה כבר נלקחה, וזה יקרה במועדון אחר, אבל הלב שלי תמיד יהיה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully