וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברתומאו: "אני לא מתפטר מתוך אחריות לברצלונה". קומאן נחת לקראת חתימה

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 22:20

הנשיא מגיב לסערה: מסי יישאר, ניפטר משחקנים בכירים אחרים. ההולנדי צפוי להתמנות בשעות הקרובות, פלאנס מחליף את אבידל

רונלד קומאן נוחת בשדה התעופה בברצלונה/רויטרס

בשעות הקרובות זה יקרה: רונאלד קומאן יהפוך באופן רשמי למאמנה החדש של ברצלונה. כזכור, אתמול (שני) הודיעה סגנית אלופת ספרד על ההחלטה לפטר את המאמן קיקה סטיין, אחרי ההשפלה מול באיירן מינכן בשבוע שעבר והתבוסה 8:2 ברבע גמר ליגת האלופות, ועל פי דיווחים המחליף המיועד כבר נחת בשעות הערב בספרד לקראת החתימה. קומאן, שחקן העבר של ברצלונה וגיבור הזכייה שלה בליגת האלופות ב-1992, מאמן כרגע את נבחרת הולנד. בהולנד מדווחים שההתאחדות ההולנדית לא יכולה למנוע את עזיבתו אם הקטאלונים ישלמו את הסכום שבסעיף השחרור שלו שמאפשר עזיבה מוקדמת לפני תום החוזה - 4-5 מיליון יורו.

קומאן סיפק בהמשך ציטוטים ראשונים לתקשורת והתייחס למועמדות שלו לברצלונה: "כן, זה נכון שאמרתי כן לברצלונה. אבל שום דבר עדיין לא סגור וחתום. יש אפשרות שיהיה סיכום כבר היום. לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר. התזמון תמיד קצת מוזר, אבל ברצלונה הוא המועדון היחיד שהייתי עוזב את הולנד בשבילו".

המאמן ההולנדי רונלד קומאן נוחת בשדה התעופה של ברצלונה. רויטרס
ברוך הבא לברצלונה. קומאן בשדה התעופה/רויטרס

הערב התראיין נשיא המועדון ז'וספ מריה ברתומאו לתקשורת הקטלאנית, וסיפק את הגרסה שלו לאירועי הימים האחרונים. "להתפטר היה הדבר הכי קל לעשות, אבל יש לי אחריות כלפי המועדון ולכן לא אעשה זאת. זה משהו שעבר לי בראש, אבל החלטתי שזה לא עיתוי טוב כי העונה הבאה בליגה הספרדית מתחילה כבר בעוד חמישה שבועות".

לטענת ברתומאו, "ברצלונה נמצאת במצב טוב מבחינת פיננסית. הפסדנו קרוב ל-200 מיליון יורו בגלל משבר הקורונה, אבל נתגבר על התקופה הקשה הזו. כולנו עובדים קשה מאוד כדי להתאושש. הבעיה היחידה שלנו היא ספורטיבית: אנחנו לא מצליחים להגיע להישגים שאנחנו רוצים. להקדים את הבחירות? זה יהיה מעשה לא אחראי. אם הן יתקיימו במרץ, זו תהיה ההחלטה הכי אחראית שיש. זה יאפשר לכולם זמן להתארגן. אני מוטרד מאוד בימים האחרונים, ועובד ימים כלילות כדי להפוך את המצב של המועדון".

כמו כן, טוען ברתומאו ש"כולנו נושאים באחריות למה שקרה נגד באיירן. גם ההנהלה, אבל גם חדר ההלבשה. הגיע הזמן לחילופי משמרות בסגל של ברצלונה. יהיו כמה שחקנים שזמנם בקבוצה יסתיים. נחפש מחליפים ומנהיגים חדשים שייקחו את הקבוצה קדימה. כמה מהשחקנים שהפכו את ברצלונה לקבוצה הטובה בעולם כבר לא יהיו חלק ממנה. ניפגש עם חלק מהם בימים הקרובים. חלקם כבר יודעים מה יקרה איתם".

יחד עם זאת, ברתומאו מתעקש שמסי לא הולך לשום מקום. "יש לי קשר ישיר איתו ועם אבא שלו, והוא רוצה לסיים את הקריירה בברצלונה. עהוא יישאר, קומאן בונה עליו ויבנה את הקבוצה סביבו".

ברתומאו נשאל מי השחקנים עליהם ברצלונה תבנה והשיב: "לאו מסי, מארק אנדרה טר סטגן, אנטואן גריזמן, קלמון לנגלה, עוסמאן דמבלה, נלסון סמדו ופרנקי דה יונג". המסר ברור: מלבד השחקנים שברשימה, כולם עשויים לעזוב - כולל שחקנים כמו סרג'יו בוסקטס, ג'רארד פיקה, לואיס סוארס, איבן ראקיטיץ' וארתורו וידאל.

עוד בוואלה!

יום דרמטי בברצלונה: סטיין פוטר רשמית, קומאן צפוי להחליפו, בארסה מתכוננת למכירת חיסול

לכתבה המלאה

ברתומאו מתכנן לשלם את הסכומים הנדרשים, אחרי שהבהיר לקומאן שהוא "היחיד שיכול לשקם את ברצלונה במצבה הנוכחי". עם זאת, בתקשורת הקטלאנית טוענים שקומאן לא היה האופציה הראשונה של המועדון. לפי הדיווח בקטלוניה, ברתומאו הנשיא התקשר לצ'אבי עוד לפני המשחק מול באיירן מינכן והסכים לכל דרישותיו הקודמות כדי שיבוא לאמן. לפי הדיווח היו גם מספר שחקנים בכירים שביקשו משחקן העבר להגיע ולהחליף את סטיין, אבל זה סירב וטען ש"הוא לא מוכן לשתף פעולה עם ההנהלה הנוכחית".

כעת ברצלונה כבר חושבת על השינויים בסגל. על פי "ספורט", דוני ואן דה בייק עשוי להפוך לרכש הראשון של קומאן בברצלונה. הקשר ההולנדי של אייאקס היה על הכוונת של זידאן וריאל מדריד, אבל בספרד מדווחים שקומאן ינסה להביא אותו לצד פרנקי דה יונג בקישור. על פי "פראנס פוטבול", ברצלונה רוצה את מלאנג סאר, 21, הבלם של נבחרת צרפת הצעירה.

האורוגוואי עשוי לסגור מעגל באייאקס ואיבן ראקיטיץ' עשוי לחזור לסביליה תמורת 10 מיליון יורו.

מי שלא ייקח חלק בבנייה מחדש של הקבוצה הוא המנהל הטכני של ברצלונה אריק אבידל. בחשבון הטוויטר הרשמי של ברצלונה פורסמה הודעה רשמית לפיה המועדון והצרפתי הגיעו להבנות על סיום עבודתו במועדון. אריק אבידל שיחק בברצלונה בשנים 2007-2013, והתמנה למנהלה הטכני של הקבוצה ב-2018. בעונה החולפת התגלעו סדקים בינו לבין השחקנים, כולל סכסוך מתוקשר על ליאונל מסי, אולם על פי ברתומאו "אבידל היה זה שקיבל את ההחלטה לעזוב". רמון פלאנס יחליף אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully