וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיין פוטר רשמית, קומאן צפוי להחליפו, בארסה מתכוננת למכירת חיסול

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 22:15

כצפוי, המאמן הנוכחי סיים את דרכו. שחקנים רבים יימכרו, ביניהם סוארס, דמבלה ואלבה, טר סטגן ינותח וייעדר 4-3 חודשים

נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו מגיע לפגישה מכרעת במשרדי המועדון/מתוך טוויטר

הדרמה בברצלונה לא פוסקת מאז ה-8:2 המשפיל לבאיירן מינכן ביום שישי ואתמול (ראשון) הלחץ הגיע לשיאו עם הדיווחים לפיהם ליאונל מסי פנה להנהלת הקבוצה והודיע שהוא רוצה לעזוב כבר בקיץ הקרוב. אנו ממשיכים לעדכן על היום הגורלי שצפוי לברצלונה, החל מגזרת מסי ועד לגזרת המאמן והשחקנים.

ברתומאו מגיע לפגישת החירום, היום

אנדרס אינייסטה במסר מעודד: "ממשיכים יחד כדי לבנות את המועדון הטוב בעולם"

רונאלד קומאן מאמן נבחרת הולנד. רויטרס
צפוי לחתום לשנתיים בברצלונה. רונלד קומאן/רויטרס

22:05: בהולנד טוענים שמי שעשוי להתמנות לעוזרו של קומאן הוא אלפרד סחרודר, שפוטר מהופנהיים בשלהי העונה החולפת והיה מועמד לאמן את מכבי תל אביב.

21:15: כצפוי, קיקה סטיין סיים את דרכו בברצלונה, שהודיעה באופן רשמי על פיטוריו. בארסה הודיעה שהגיעה לסיכום עם המאמן על סיום דרכו ותודיע בימים הקרובים על מינוי מחליפו, שצפוי להיות רונאלד קומאן. הקטלאנים אפילו לא הודו לסטיין בהודעה שפרסמו באתר שלהם. בנוסף, ברצלונה הודיעה כי הבחירות להנהלה ייערכו ב-15 במרץ 2021.

סטיין הוא המאמן הקבוע שהחזיק הכי מעט זמן בברצלונה (218 ימים) מאז רדומיר אנטיץ', שפוטר אחרי 148 ימים ב-2003.

21:10: שוער ברצלונה מארק אנדרה טר סטגן ינותח בברך ימין ביום שלישי וב"אס" טוענים שהוא ייעדר למשך שלושה או ארבעה חודשים.

טר סטגן עצמו כתב באינסטגרם: "אעבור התערבות כירורגית בגיד בברך. המומחים הרפואיים ואני דנו בזה כיוון שהיו לי כמה הפרעות בתחילת העונה. זו התערבות אקטיבית שאני עושה כדי להימנע מצרות ולהתכונן לקראת העתיד. אזדקק לכמה שבועות כדי להחלים ולחזור ל-100%. אני רגוע וחיובי לגבי המצב, אחזור בקרוב. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה שאני מקבל. אני מעריך את זה מאוד".

19:24: ג'ורדי ברתומאו לא מתכוון לפרוש והבחירות לנשיאות ברצלונה יתקיימו במרץ 2021. בארסה תצטרך לשלם סכום גדול כדי להחתים את קומאן, שנמצא עדיין תחת חוזה בנבחרת הולנד.

18:58: בין השחקנים שברצלונה תנסה להיפטר מהם בקיץ מצאים נטו, נלסון סמדו, לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה, ג'ורדי אלבה, ארתורו וידאל, איבן ראקיטיץ', סרג'י רוברטו וסמואל אומטיטי. בנוסף, יש ספק גם לגבי עתידם של מארק אנדרה טר סטגן ואנטואן גריזמן.

18:37: חלוץ ברצלונה לשעבר סמואל אטו התייחס לאפשרות שליאונל מסי יעזוב את ברצלונה ואמר: "אני אוהב את מסי כמו בן ורוצה רק את הטוב ביותר בשבילו. ברצלונה היא מסי ואני חושב שאם הוא יחליט לעזוב, צריך למצוא שם חדש לקבוצה. המזל של ברצלונה זה שיש לה את השחקן הגדול ביותר בכל הזמנים וצריך לעשות הכול כדי שהוא יגמור את הקריירה בברצלונה".

אטו התייחס גם להשפלה מול באיירן מינכן ואמר: "סבלתי מאוד מההפסד הזה, לא רק בגלל ליאו, אלא בשביל כל השחקנים. מי שלא שיחק לא יכול להבין את זה. אני מקווה שכולם יקומו מזה ויתחילו לחלום כבר בעונה הקרובה".

17:00: שלוש ההחלטות של הנהלת ברצלונה:
- פיטורי קיקה סטיין
- בחירות מוקדמות כדי להרגיע שחקנים בכירים בסגל
- מכירה של שחקנים רבים ושינוי משמעותי בסגל.

15:53: הפגישה של ראשי ברצלונה לקראת סיום, והפור נפל: רונלד קומאן יתמנה למחליפו של סטיין, שעוזב את הקבוצה - כך אישר הכתב ג'אנלוקה די מארציו. הבחירות לנשיאות יידחו למרץ 2021, משום שלא ניתן לקיימן בזמן משבר הקורונה. המנכ"ל אוסקר גראו עזב את הפגישה "בסערה" וצפוי לעזוב את הקבוצה, גם המנהל הטכני אריק אבידל "עם רגל וחצי בחוץ".

14:12: ב"קוריירה דלו ספורט" טוענים: מנצ'סטר סיטי "מוכנה להוציא כל סכום" כדי להחתים את ליאו מסי. במקביל, טוענים בתקשורת הספרדית שפריז סן ז'רמן פנתה לנציגיו של ארתורו וידאל ומנסה לשכנע אותו להצטרף לשורותיה.

13:13: הפגישה בין ראשי ובכירי ברצלונה החלה. ז'וספ מריה ברתומאו התקבל בקללות ובקריאות בוז על ידי אוהדים כשהגיע למשרדים. במקביל, מדווחים בברצלונה מהפגישה עצמה: קומאן המועמד המוביל להחליף את סטיין, אולם במקביל יש מי שדוחף גם למינויו של מאמן ברצלונה ב' גרסיה פימיינטה. מועמדותו של מאוריסיו פוצ'טינו ירדה מהפרק.

10:35: ב"אספורטה אינטראטיבו", האתר שדיווח על בקשת העזיבה המיידית של מסי, טוענים שהקבוצה שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלו היא מנצ'סטר סיטי. גם אינטר ומנצ'סטר יונייטד רואות עצמן כמועמדות להחתים את הכוכב הארגנטינאי, אולם הוא "מוקסם" מהאפשרות לאחד כוחות עם פפ גווארדיולה.

10:33: לפי "מונדו דפורטיבו", המגעים עם רונלד קומאן הואצו בשעות האחרונות והוא נמצא על סף חתימה לשנתיים. ייתכן שבפגישה המכרעת של הנהלת ברצלונה יוחלט למנות אותו למאמן לעונה אחת בלבד. יחד עם זאת, ב"ספורט" הקטלאני טוענים אחרת, ואומרים שקומאן מתעקש לקבל חוזה לשלוש שנים - דבר שברתומאו, שמנהל אישית את המגעים איתו, לא יכול להבטיח לו.

10:30: בשעות הקרובות יתאספו חברי הנהלת ברצלונה לפגישת חירום במשרדי המועדון, שבסופה אמורות להתקבל הכרעות חשובות. בין היתר, פיטוריו של קיקה סטיין צפויים לעלות לאישור ולהפוך לרשמיים, וכן צפוי להיקבע תאריך לבחירות על נשיאות ברצלונה - כשכל הסימנים מראים שז'וספ מריה ברתומאו בדרך החוצה. גם המנהל הטכני אריק אבידל נראה בדרך החוצה, ועל פי "מונדו דפורטיבו" הוא "כבר מבין שלא ימשיך".

ליאונל מסי, שחקני ברצלונה. AP
מתוסכל, מיואש. מסי/AP

08:40: ברתומאו נשיא ברצלונה מנסה להנמיך את הלהבות וב"ספורט" שנחשב לשופר של הנשיא מדווחים שהקבוצה חזרה לאופציה של ניימאר. הברזילאי ישמח לחזור, אבל כדי להחזיר אותו בארסה תצטרך למכור לפחות אחד מבין לואיס סוארס לאנטואן גריזמן. לפי הדיווחברתומאו רוצה ליצור שינוי גדול וכדי לשכנע את פריז למכור את ניימאר, בארסה תהיה מוכנה לכלול את גריזמן בעסקה תמורת בין 50 ל-60 מיליון יורו. במועדון מאמינים שהצרפתי יהיה מוכן לעזוב בגלל שהוא לא פותח במשחקים הגדולים.

08:00: בעבר מסי ידע להכחיש דיווחים שכאלה על רצונו לעזוב, וכשפורסם שהוא על סף מעבר לאינטר "הפרעוש" הגיב ב"פייק ניוז" על הדיווח והבהיר שהוא שקרי. הפעם הוא לא עשה את זה. אתמול העיתונאי ג'ורדי גראו מ-TV3 אמר ש"אחרי השמועות שהוא עוזב פנינו למקורות סביב מסי, אבל הם הגיבו בדממה". ההערכה היא שמסי מחכה לראות מה תעשה ברצלונה ואיך תגיב למשבר, מי יפוטר ומי יעזוב, מי יהיה המאמן ומה התוכניות שלו לרכש, ומה יקרה עם הנשיא ברתומאו, שנמצא תחת לחץ גדול.

אגב, ב"ספורט" הקטלאני טוענים שבברצלונה מכחישים את הדיווח שמסי יעזוב. הם מזכירים שלמסי היה סעיף בחוזה שבו הוא יכול להודיע לברצלונה שהוא עוזב עד ה-30 במאי 2020, ובכך להשתחרר בחינם. אבל מאחר שהוא לא ניצל את הסעיף, החוזה שלו הוארך אוטומטית עד קיץ 2021, ורק אז יהפוך לשחקן חופשי, אבל בינתיים סעיף השחרור שלו עומד על 700 מיליון יורו. ב"מארקה" נכתב ש"כעת מסי נותר בשקט, צופה בדממה במתרחש ובוחן את התהליכים שקורים בבארסה".

עוד בוואלה!

האולטימטום של מסי: שלושת התנאים של הפרעוש להישארות בברצלונה

לכתבה המלאה
ליאונל מסי בחדר ההלבשה של ברצלונה במהלך התבוסה מול באיירן מינכן לצד השוער טר שטגן. מתוך שידורי הטלוויזיה, צילום מסך
מיואש. מסי שפוף בחדר ההלבשה/צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

07:30: על פי הדיווחים בברצלונה, הנשיא ברתומאו כבר אמר לכתב מקומי: "קיקה סטיין פוטר", כשבהמשך היום תצא הודעה רשמית. המועמדים המובילים על פי התקשורת המקומית: מאוריסיו פוצ'טינו ורונאלד קומאן.

נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו. GettyImages
על המוקד. ברתומאו/GettyImages

07:15: אתמול נערך עימות טלוויזיוני בין חלק מהמועמדים לנשיאות, שביקרו את הנעשה בקבוצה. ויקטור פונט אמר ש"צ'אבי וגווארדיולה הם השניים היחידים שיכולים להתמודד ען האתגר להוציא את ברצלונה מהמצב שלה, אנחנו צריכים מאמן שיעשה את המעבר עם שחקני בית ויצית את האש מחדש. לה מאסיה נהרסה, המועדון כבר לא בנוי על צעירים. מה שקורה עכשיו זה רק במטרה להשתיק את התקשורת". לדבריו, "דרשנו בחירות מיד אחרי המשחק. כולם רוצים שברתומאו יתפטר".

אמילי רושאר: "צריכים לקרות דברים גדולים, ואין הכוונה למכירת שחקנים או החלפת מאמן, אלא דברים גדולים בהרבה. ברתומאו חזק ונחוש, אבל הוא חייב ללכת. גם אחרי אנפילד זה הלך רע. אי אפשר לסבול יותר השפלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully