וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפטר פארטי ישראל: אינפלציית הליגיונרים של הכדורגל הישראלי

מסתבר שפתחנו קרטל של מסיבות עד לתאילנד. כמות שיא, יעדים חדשים וגם שחקני לאומית שמסתערים על הליגה הרומנית השנייה. תמונת מצב של הליגיונרים, כולל כאלה שלא הכרתם: מערן זהבי ושון וייסמן ועד בן לוי ועידן גולן

בן שהר כובש שער בכורה במדי אפואל ניקוסיה/יוטיוב

האם אנחנו בדרך לשיא ליגיונרים של הכדורגל הישראלי בעונת 2020/21? משבר הקורונה הגביל משמעותית את השוק המקומי הדל ממילא, אבל התסיס את גזרת השחקנים החופשיים ופתח עבור רבים מהם אופציות חדשות. אם בשנות ה-80' וה-90' רק הבכירים יצאו לחו"ל ובעשור הקודם הצטרפו אליהם גם שחקנים מהשורה השנייה או השלישית בליגת העל, עכשיו גם נציגי הליגה הלאומית חושבים חו"ל ומגלים שווקים דוגמת הליגה הארמנית או הליגה הרומנית השנייה.

אז בואו נעשה קצת סדר: מי, מתי ואיפה - כך נראית אינפלציית הליגיונרים.

מונס דאבור שחקן הופנהיים. רויטרס
דואג לנציגות ישראלית באחת הליגות הבכירות. מונס דאבור/רויטרס

הבכירים

* מונס דאבור ועילי אלמקייס הם הנציגים היחידים של הכדורגל הישראלי באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. שניהם ממשיכים יחד בהופנהיים הגרמנית.

* שון וייסמן, מלך שערי הליגה האוסטרית ואחד הכובשים המובילים באירופה בעונה החולפת, צפוי לעזוב את וולפסברגר אחרי עונה אחת ולהתקדם לקבוצה גדולה יותר - אולי באחת מחמש הליגות הבכירות.

* גם מנור סולומון עשוי להתקדם בשבועות הקרובים, לאור ההתעניינות הגוברת של אטאלנטה האיטלקית. הקשר בן ה-21 זכה עם שחטאר דונייצק באליפות אוקראינה, הגיע לחצי גמר הליגה האירופית ויהיה שוב בשלב הבתים של ליגת האלופות.

* ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל והליגיונר הכי ותיק, פתח את העונה ה-11 שלו באירופה והשנייה בפרטיזן בלגרד הסרבית, כשברקע דיווחים על אפשרות שישוב לליגת העל.

* כוכב הנבחרת ערן זהבי יישאר בגוואנגז'ו R&F עד סיום חוזהו בדצמבר, לפני שיבחר את הקבוצה הבאה. איתו נמצא גם דיא סבע בעונתו השנייה בסין.

* ליאור רפאלוב הוביל את אנטוורפן לזכייה בגביע לראשונה מאז 1992, ומתחיל עונה עשירית בליגה הבלגית.

* ניר ביטון סגר שבע שנים בסלטיק עם שבע אליפויות, ובמהלך העונה הקודמת חתם על חוזה עד קיץ 2023. איתו ממשיך המגן חאתם עבד אלחמיד לעונה שנייה.

* שוער הנבחרת אופיר מרציאנו התחיל עונה חמישית בהיברניאן הסקוטית, כאשר חוזהו מסתיים בקיץ הבא.

* אלי דסה מתחיל עונה שנייה במדי ויטסה ההולנדית, אחרי 11 משחקים בעונה שנקטעה בגלל הקורונה.

עוד בוואלה!

יחזור לישראל? דיווח: מכבי חיפה עוקבת אחרי ביברס נאתכו

לכתבה המלאה
שחקן קנזס סיטי גדי קינדה. GettyImages
השגריר ב-MLS. גדי קינדה/GettyImages

הבאים בתור

* אחרי חצי שנת התאקלמות בבלגיה, עדן שמיר התחיל עונה חדשה כשחקן הרכב בסטנדרד ליאז'.

* אלון תורג'מן אמור להמשיך בוויסלה קרקוב, אחרי סיום מוצלח של העונה בפולין. החלוץ חזר לאוסטריה וינה המחזיקה בכרטיסו, וההעברה לוויסלה שכבר סוכמה, מתעכבת בעקבות הפציעה ממנה הוא מחלים.

* קני סייף כבר חזר לאנדרלכט אחרי חצי עונה כמושאל בלכיה גדנסק הפולנית, אבל זו המתינה שיתאושש מהפציעה ואז שאלה אותו לעונה נוספת.

* אחרי שדן ביטון הושאל למכבי תל אביב, משלושת הליגיונרים שזכו באליפות בולגריה עם לודוגורץ נותרו שניים: טאלב טואטחה ומאוויס צ'יבוטה, כשמעמדו של השני בטוח הרבה יותר.

* צמד היה עד אתמול גם באטרומיטוס היוונית: הקשר אמיר עגייב הגיע מסומגאיט האזרית, אבל הבלם טל כחילה צפוי לחזור לשחק בליגת העל אחרי ששוחרר מהקבוצה.

* מי שהצטרף לליגה היוונית הוא בוריס קליימן, שחתם לשנתיים בוולוס אחרי שנתיים כשוערה של פראלימני הקפריסאית.

* גדי קינדה, נציג הכדורגל הישראלי ב-MLS, ממשיך בספורטינג קנזס סיטי. אפשר להוסיף גם את ארון שוינפלד במינסוטה. בליגת ה-USL האמריקנית נמצאים דקל קינן (סקרמנטו) וגיא אבנד (סיינט לואיס).

* השוער עומר חנין ממשיך לעונה נוספת בקבוצת המילואים של מיינץ הגרמנית, בעוד ג'וזף גנדה, ששיחק בקבוצת המילואים של אוגסבורג הגרמנית, נמצא כעת במבחנים אצל אדמירה ואקר מהליגה האוסטרית.

* החלוץ אנס מחאמיד מחזיק בחוזה לעוד שנה בווינטרטור מהליגה השנייה בשוויץ, אחרי שכבש חמישה שערים בעונת הבכורה.

בן שהר במדי אפואל ניקוסיה. מתוך האתר הרשמי של אפואל ניקוסיה, צילום מסך
ליגיונר חוזר. בן שהר/צילום מסך, מתוך האתר הרשמי של אפואל ניקוסיה

הליגיונרים החדשים

* בן שהר יצא שוב לחו"ל אחרי חמש שנים בהפועל באר שבע, כשהושאל לשנתיים לאפואל ניקוסיה הקפריסאית. זו הקבוצה ה-11 שלו באירופה.

* עוד בליגה הקפריסאית: ירין פרץ מהפועל תל אביב עבר לקרמיוטיסה ועדי קונסטנטינוס מהפועל אשקלון הצטרף לאולימפיאקוס ניקוסיה.

* אליאל פרץ עזב את הפועל חדרה וחתם בוולפסברגר, שם יהיה כנראה הישראלי היחיד לאור העזיבה הצפויה של וייסמן.

* ועוד נציג באוסטריה לאור הצלחת החלוצים הישראלים שם: דור חוגי, שהיה בורג חשוב בעליית הליגה של מכבי פתח תקוה, ינסה את מזלו במדי סט. פולטן.

* ניקו אולסק, שב-2015 עוד שיחק בליגה א' עם מכבי קביליו יפו, סיים ארבע עונות במכבי נתניה וחתם בר.ק.ס ואלווייק מהליגה ההולנדית הבכירה.

* מקס גרצ'קין נפרד מבית"ר ירושלים והושאל לעונה אחת לזוריה לוגנסק האוקראינית, שתשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית.

* הבטחנו גם תאילנד. גידי קאניוק, שכבר שיחק בפחטקור טשקנט מאוזבקיסטן, חזר לסיבוב שני באסיה והפעם כשחקן בוריראם יונייטד, הקבוצה התאילנדית הבכירה.

* והיעד הפופולרי החדש: הליגה הרומנית השנייה. גבריאל תמאש הביא לאוניבריסטטאה קלוז' את עידן גולן מהפועל נוף הגליל, ולא יהיה מופרך לחשוב שבקרוב יגיעו ישראלים נוספים. פטרולול פלוישט צירפה את ניר לקס מהפועל תל אביב ובן לוי מהפועל פתח תקוה.

* ואם כבר צמדים: קבוצת לורי הארמנית, עם המאמן הישראלי אלברט סולומונוב, החתימה את אלמוג אוחיון מהפועל פתח תקוה וסיכמה עם נאור עבודי ממ.ס. אשדוד (עדיין לא עבר רשמית). גם תומר סוויסה עשוי להצטרף.

* סוף פודגוראנו, הכישרון הצעיר של מכבי חיפה, חתם במועדון הפאר האיטלקי רומא וישחק בקבוצת הנוער.

שחקני ברייטון, בירם כיאל, תומר חמד. GettyImages
נמצאים בסיטואציה דומה. בירם כיאל עם תומר חמד במדי ברייטון/GettyImages

בעמדת המתנה

* אחרי עשור באי הבריטי, בירם כיאל סיים חוזה בברייטון וצריך לקבל החלטה על דרכו החדשה. האם יישאר באנגליה, ישיב בחיוב להצעות מטורקיה או שיחזור בסופו של דבר למכבי חיפה?

* גם חברו הטוב תומר חמד בסיטואציה דומה, אחרי שחרורו מצ'רלטון שירדה לליג 1 (השלישית באנגליה). החלוץ בן ה-32 רוצה גם הוא להמשיך לשחק באירופה, אבל אופציית מכבי חיפה על השולחן.

* שוער הנבחרת אריאל הרוש נפרד מספרטה רוטרדם ההולנדית בתחילת משבר הקורונה וחזר אוטומטית להפועל באר שבע, איתה יש לו חוזה לעונה נוספת. אלא שהוא ייצא לקדנציה שלישית באירופה.

* עוד ללא קבוצה כרגע אחרי עונה בחו"ל, אבל אמורים לחתום בליגת העל: עומרי בן הרוש (לוקרן), אדי גוטליב (אורנבורג), מוחמד בדארנה (וינטרטור), שי בן דוד (טרפאני) ואם תרצו גם גיא אסולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully