וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה סיני טוען: "דניאל בר נתן צעק לנו 'אתם בושה, כולכם מגעילים לי את התחת'"

12.8.2020 / 12:21

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב פנה ליו"ר איגוד השופטים בדרישה לפסול את השופט, ששימש שופט רביעי במשחק מול בית"ר ירושלים: "הוא אינו מונע משיקולים מקצועיים בלבד". איגוד השופטים בתגובה: "השופט הודה והתנצל". בר נתן: "מעידה חד פעמית"

תגובות הפועל תל אביב אחרי ה-0:0 מול בית"ר ירושלים/צילום: דוברות הפועל ת״א ,עריכת וידאו: ניר חן

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב משה סיני, שלח הבוקר (רביעי) מכתב ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש - ובו דרישה לפסול את השופט דניאל בר נתן ממשחקי הקבוצה, זאת בעקבות החלטותיו במשחק של האדומים מול בית"ר ירושלים בגביע הטוטו.

"ברצוני להסב את תשומת לבך למקרה חריג אשר התרחש במשחק של קבוצתנו באצטדיון טדי מול בית"ר ירושלים", כתב סיני לתירוש. "בדקה ה-84, לאחר שלא נשרקה עבירה לזכותנו, אנשי הספסל ובראשם המאמן ניר קלינגר, מחו על כך בצורה הגיונית ולגיטימית. השופט הרביעי, דניאל בר נתן, הסתובב מיד אל עבר המאמן ואנשי הספסל, והחל להטיח בהם דברים קשים: 'אתם בושה, אתם מגעילים לי את התחת, כולכם מגעילים את התחת איך שאתם מתנהגים'.

המאמן והצוות המקצועי היו בהלם מהשפה הבוטה של מר בר נתן, וכאשר קלינגר פנה לעבר השופט הראשי, עידן לייבה, כדי להלין על התנהגותו המבישה של השופט הרביעי, האחרון איים כי ירחיק אותו אם יעשה זאת. יש לציין כי מבקר השופטים, איתן תבריזי, ישב במרחק קצר מהאירוע - שמע וראה את כל המתרחש. נדמה כי בר נתן אינו מונע משיקולים מקצועיים בלבד, והתנהגותו המבישה והפוגענית הותירה את כל אנשי המועדון בהלם. מיותר לדמיין מה היה קורה אם המאמן או אנשי הספסל היו משיבים לו באותו סגנון.

השופט דניאל בר נתן שולף כרטיס צהוב לשחקן הפועל תל אביב, שביט מזל. דני מרון
"נדמה כי מר בר נתן אינו מונע משיקולים מקצועיים בלבד"/דני מרון

שופטי הכדורגל ראויים לכבוד, הערכה והוקרה על עבודתם הקשה. עם זאת, הם הרוויחו זאת בזכות, כיוון שרמת השיח לא נגררת לפסים אישיים או ניבולי פה כמו במקרה הנ"ל, זאת על אף הלחץ המופעל עליהם משלל גורמים במהלך המשחק. במרוצת השנים שפטו את הפועל תל אביב מאות שופטים, עם אף אחד מהם השיח לא הגיע לרמת שפל כזו, מעולם.

אנו מבקשים לערוך בירור עם בר נתן, שהכתים את שמם של שופטי הכדורגל בישראל, כשהתנהג בצורה ברברית לאנשי המועדון. בנוסף, אנו דורשים לפסול את בר נתן משיפוט במשחקי הקבוצה".

איגוד השופטים מסר בתגובה כי יבדוק את הדברים. "גם אם בר נתן מעד בלשונו, אנחנו רואים את הדברים בחומרה והם יטופלו באופן משמעתי", נמסר מהאיגוד. "מצופה מכל שופט, ודאי ותיק ובכיר כבר נתן, להקפיד על שיח מכבד בכל סיטואציה".

"הצטערתי והתאכזבתי מאוד למקרא ההתבטאות המבישה של השופט בר נתן", אמרה תירוש בתגובה. תלונתכם נבדקה ונמצאה נכונה ומוצדקת. השופט הודה שאכן אמר את הדברים בלהט המשחק והתנצל על כך. גם אם חרק שיניים כדבריו, במשך 85 דקות לנוכח מחאות קולניות של אנשי הספסל, הרי שאין מקום להתבטאות שכזו. אנו נטפל באירוע במסגרת ועדת המשמעת בראשותי, אך עליי לציין ולהדגיש שדרישתכם לפסול אותו משיפוט במשחקי הפועל תל אביב אינה מקובלת עליי. יחד עם זאת, נגלה עירנות לרגישות בשיקולי השיבוץ המקצועיים".

seperator

"במהלך המשחק אתמול, ברגע אחד שאינו מייצג אותי כאדם, כשופט וכנציג איגוד השופטים, אמרתי דברים שאינם ראויים", אמר בר נתן. "בלי לנסות לתרץ ומתוך אחריות מלאה וכנות, אני מבקש להתנצל על כך. אין לי ולא היה לי דבר וחצי דבר נגד מועדון הפועל תל אביב ומדובר במעידה חד פעמית. כשופט ותיק, כמי שרואה עצמו מודל לשופטים צעירים, הייתי חייב להבליג ולפעול באמצעות הכלים המוקנים לי מתוקף תפקידי. צר לי על חילופי הדברים ואני מתחייב כי הדבר לא יחזור על עצמו. איחולי עונה מוצלחת לעמיתי השופטים ולכלל הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully