וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקה דונצ'יץ' מטריף את ה-NBA, קרלייל: "שחקן בסגנון של לארי בירד"

כוכב דאלאס רשם שיא של 19 אסיסטים, כולל אחד בין הרגליים בהארכה מול השמירה של יאניס, שאמר: "הוא אחד השחקנים הכי טובים ששיחקתי מולם". וגם: כל המספרים מההצגה של הסלובני

שחקני פיניקס סאנס חוגגים עם דווין בוקר/מתוך טוויטר

משחקים מרתקים נערכו הלילה (בין שבת לראשון) ב-NBA כשאנחנו ממש בישורת האחרונה לפני הפלייאוף. הלייקרס ופורטלנד הפסידו, דנבר עשתה קאמבק אדיר מול יוטה ופיניקס נותרה בלתי מנוצחת. אלא שאת ההצגה גנב לוקה דונצ'יץ'. הכוכב הסלובני של דאלאס סחב אותה על גבו לניצחון בהארכה מול יאניס של מילווקי עם טריפל דאבל מדהים של 36 נקודות, 14 ריבאונדים ושיא קריירה של 19 אסיסטים שהניבו לא פחות מ-45 נקודות של קבוצתו, הכי הרבה חוץ מה-47 נקודות שסידרו האסיסטים של לברון מול אורלנדו ב-15 בינואר.

אבל אלו היו לא סתם אסיסטים. האסיסט ה-19 של דונצ'יץ' היה דקה ו-8 שניות לסיום ההארכה עם כדור למקסי קלאבר בין הרגליים ומול השמירה של יאניס אנטטוקומפו ה-MVP של הליגה ואחד משלושת המועמדים לשחקן ההגנה של השנה.

לוקה דונצ'יץ', כוכב דאלאס מאבריקס. AP
לאן הוא עוד יגיע? לוקה דונצ'יץ'/AP

דונצ'יץ' מוביל את הליגה עם 17 טריפל דאבלים העונה והוא השחקן הכי צעיר שעושה זאת (21 ו-168 יום) ומקדים אגדות כמו מג'יק ג'ונסון, ג'ייסון קיד ואוסקר רוברטסון. "עמדתי בהשתאות ומחאתי כפיים", אמר לאחר המשחק ריק קרלייל מאמן דאלאס, "זה היה פנומינלי. זה סימן לכך שהוא שחקן גדול, פשוט שחקן נהדר. היכולת שלו לעשות דבר כזה מול קבוצה כמו מילווקי, קבוצה שלא נותנת לעשות מולה שום דבר בצבע. אנחנו רואים כל הזמן עוד דברים ממנו. לוקה הוא לא השחקן הנהדר היחיד, אבל הוא פרפורמר נהדר".

המאמן המשיך בשבחים לכוכב שלו ואמר: "הייתי משלם כסף כדי לראות אותו משחק. אני לא אומר את זה על כל אחד, אבל הוא באמת מיוחד".

לוקה דונצ'יץ' דאלאס מאבריקס מול שחקני מילווקי באקס. AP
אפילו יאניס לא הצליח לעצור אותו. לוקה דונצ'יץ'/AP

ומול כל זה עמד יאניס אנטטוקומפו, ששמר על דונצ'יץ' וגם כיכב בהתקפה עם 33 נקודות ו-13 ריבאונדים לפני שיצא בשש עבירות בסוף ההארכה. גם ה-MVP של הליגה פרגן לסלובני ואמר: "זה מדהים, הוא משחק פשוט נהדר והופך את החברים שלו ליותר טובים. הוא ממש מוכשר, אחד השחקנים הכי מוכשרים ששיחקנו נגדם. והוא ממשיך להשתפר".

שיחת היום לאחר המשחק היתה האסיסט ה-19 של דונצ'יץ' לקלאבר, שאמר: "תמיד צריך לצפות ממסירה ממנו כשאתה משחק איתו". "זה לא ייאמן", הוסיף קריסטאפס פורזינגיס, שסיים את המשחק הזה עם 24 נקודות ו-13 ריבאונדים, "זה לא רק האופן שבו הוא מסר את הכדור, זה גם השלב במשחק. צריך הרבה אומץ כדי לעשות את זה".

"הוא יודע איפה כל אחד נמצא, לא רק בהתקפה, גם בהגנה. זה סימן לכך שהוא שחקן מאוד חכם", הוסיף ריק קרלייל, "שיחקתי עם לארי בירד. הוא היה רואה הכול ככה. היתה לי הזכות לאמן את ג'ייסון קיד וגם לו היתה את היכולת הזו. לוקה הוא אותו סוג של שחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully