וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: גאורגיוס דוניס מונה למאמן מכבי תל אביב

12.8.2020 / 8:02

יש מחליף לאיביץ': המאמן היווני בן ה-50 שעזב את פנאתינייקוס חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת בשורות האלופה הישראלית. לאחר החתימה אמר: "היה צריך להילחם כדי שזה יקרה. מאמין שנעפיל לשלב הבא באירופה"

מכבי תל אביב מציגה את גאורגיוס דוניס כמאמנה החדש/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בשעה טובה, למכבי תל אביב יש מאמן חדש במקום ולאדן איביץ': גאורגיוס דוניס, היווני בן ה-50 שעזב את פנאתינייקוס, מונה היום (רביעי) למאמן האלופה במקום איביץ' שעזב אחרי שתי אליפויות מרשימות. לדוניס, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, אין יותר מדי זמן התאקלמות והמשימה הראשונה שלו תהיה מוקדמות ליגת האלופות בשבוע הבא. כבר אמש העביר דוניס את אימון הבכורה שלו בקבוצה ושוחח לראשונה עם השחקנים.

"ראשית, אני רוצה להודות למיטש על שהציג אותי ועל שנתן לי את ההזדמנות לאמן את מכבי תל אביב", אמר דוניס לאתר הרשמי של המועדון. "כבוד גדול לעבוד במועדון כל כך גדול עם היסטוריה כה עשירה. המטרה שלי היא לעבוד קשה כדי להגשים את כל המטרות שלנו העונה. קוראים לי גאורגיוס דוניס, שזה שם יווני, אבל אני מעדיף שיקראו לי המאמן".

על המגעים הראשוניים עם מכבי תל אביב: "דיברתי עם ג'ק אנגלידיס ועם גולדהאר. הייתה שיחה טובה, הופתעתי לשמוע מה הם חושבים על כדורגל ועל מכבי תל אביב. הבנתי שצריך להילחם כדי ששיתוף הפעולה הזה ייצא לפועל. הייתה לי הרגשה ממש טובה והכול באמת הלך כמו שצריך. עכשיו אני חושב על המגרש ועל זה שצריך לעבוד".

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס עם הצוות שלו. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
עידן חדש בקרית שלום. גאורגיוס דוניס והצוות החדש/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

"אני עובד קשה מאוד כי אני אוהב כדורגל", אמר היווני. "צברתי הרבה מאוד ניסיון כשחקן, בליגה ביוון, בנבחרת היוונית, באנגליה. אני מרוצה מאוד ממה שעשיתי עד עתה בכדורגל היווני - בליגת האלופות עם אפואל, באסיה עם שני מועדונים. אני אוהב לעבוד קשה ולהתמקד בפרטים הקטנים. אני יודע שלכל שחקן יש אופי אחר, וצריך לדעת איך להתנהל מול כל אחד מהם על מנת שנדע איך להביא אותם למיצוי מקסימלי של היכולת שלהם".

המאמן המשיך: "אם תשאלו ביוון מה הסטייל שלי, יגידו שאני מאוד אוהב לשלב שחקנים צעירים. הכול כמובן תלוי בכישרון של השחקן, אבל אחת המטרות העיקריות עבורי היא ללמד ולכוון שחקנים צעירים, כדי לשפר אותם בהדרגה. אני מאוד אוהב לראות בקבוצות שלי שחקנים צעירים שנלחמים על מקום בהרכב או בסגל".

"הספקתי להיפגש עם פטריק ולשוחח איתו על שיתוף הפעולה בין האקדמיה לבין הקבוצה הבוגרת", ציין דוניס. "הצוות שלי מנסה לצפות באימונים ובמשחקים, כדי לעקוב ולנתח את השחקנים הצעירים, כדי שבסופו של דבר הם יקבלו הזדמנות להתחרות על מקום בקבוצה הבוגרת".

המאמן סיפר על הצוות שהביא עימו למועדון: "אנחנו משתפים פעולה כבר הרבה שנים. עוזר המאמן הראשון הוא מאקיס אגלינאס שהוא כמו יד ימיני. עוזר המאמן השני הגיע מסרביה, מיודגראג מדאן. הוא עוסק בעיקר בסקאוטינג ויושב ביציע. הוא מעביר משם הנחיות לעוזר המאמן ומשם אליי. מאמן הכושר הוא אחד האתלטים הגדולים ביוון שרץ בעבר מרתונים, גרגוריס גיאורגיצאס. על מאמן השוערים אומרים ביוון שהוא עושה עבודה מצוינת, שמו פאניוטיס מאליאריציס. האנליסט הוא שחקן עבר בפנאתינייקוס ששיחק איתי - הוא כמגן ימני ואני כקיצוני ימני. שמו גאורגיוס גאורגיאדיס וזכינו יחד בהרבה תארים".

עוד אמר היווני: "אני מקווה שתהיה לנו עונה טובה, שנעבוד קשה, שניאבק על כל התארים ושאולי נעשה עוד צעד קדימה. אני יודע על ההיסטוריה של המועדון ועל ה-DNA שלו. אני יודע שמדובר במועדון הכי גדול בישראל וזה שהאנשים כאן מאוד ידידותיים. אני מאוד פתוח ולכן מחכה מאוד לעבוד עם האנשים כאן. ההצלחה תהיה של כולם, לא רק של המאמן והשחקנים. אנחנו מוכנים לתת את הכול עבור מכבי תל אביב. אני זוכר ששיחקתי נגד מכבי בעבר, כשאימנתי עם אפואל כשפאולו סוזה אימן. הייתה אז קבוצה טובה מאוד ששיחקה כדורגל מצוין".

דוניס התייחס למשחקים הקרובים: "בגלל וירוס הקורונה אין אפשרות שאשב על הספסל במשחק הקרוב מול הפועל באר שבע. רציתי לשבת על הספסל כדי לחלק הוראות לשחקנים ונראה שנצטרך לעשות זאת בהדרגה כדי לא לבלבל אותם. אין לנו יותר מדי ימים להתאמן, אבל בגלל שיש לנו שחקנים טובים אני מאמין שנצליח להסתגל מהר ולהעפיל לשלב הבא באירופה".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. דני מרון
״מאמן עם נתונים מרשימים״. גולדהאר/דני מרון

"שלום לכל אוהדי מכבי תל אביב", אמר הבעלים מיטש גולדהאר. "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה קשה ומוזרה וחשוב שנעשה כל מה שצריך כדי לשמור עלינו ועל הסביבה".

"אני שמח להציג בפניכם את המאמן החדש של מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס וצוותו", הוסיף גולדהאר. "גאורגיוס מאמן עם נתונים מרשימים עם תכונות אופי שחשובות מאוד לארגון הזה. בשלב הריאיונות לתפקיד המאמן הביע גאורגיוס את רצונו להצטרף למועדון ונראה היה כי הוא השקיע זמן לא מבוטל בלמידת ההיסטוריה של המועדון עד לימים אלו. האיכויות הרבות שלו הרשימו את פטריק, ברק וג'ק, כשכל אחד מהם בילה איתו זמן בנפרד. אני יודע שכולכם תצטרפו אליי כדי לקבל את פניהם של גאורגיוס וצוותו למשפחת מכבי תל אביב. בנוסף, אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות לפטריק על כל העבודה שהוא עשה עד היום, כשהכין את הקבוצה לעונה החדשה. הוא עשה עבודה מצוינת. לסיום, אני מחכה ליום שבו אוהדים כבר יוכלו להיכנס למגרשים בצורה בטוחה. יאללה מכבי".

גאורגיוס דוניס מאמנה החדש של מכבי תל אביב. דני מרון
חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת. דוניס/דני מרון

דוניס חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת וישתכר 400 אלף יורו נטו לעונה. למכבי תל אביב ולו תהיה האופציה להשתחרר מהחוזה כעבור עונה אחת, כפי שהיה עם איביץ'. בצוות שלו יהיו העוזר מאקיס אנגלינאס, מאמן השוערים פנאיוטיס מליאריציס והאנליסט המונטנגרי מיודרג מדאן.

יש לציין כי לדוניס מצפה אתגר לא קל בניסיון להיכנס לנעליו הגדולות של איביץ' ולזכות באליפות שלישית ברציפות, לאור העובדה שאת הקבוצה עזבו שחקנים משמעותיים כמו דור מיכה, עומר אצילי, אנדרה ז'ראלדש וז'איר אמאדור.

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
כבר העביר אימון ראשון. דוניס/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

דוניס בן ה-50, שנחשב כיום למאמן הבכיר בכדורגל היווני, רשם קריירה נאה ככדורגלן, והיה היווני הראשון שמגיע לפרמיירליג, כשעבר מפנאתינייקוס לבלקבורן ב-1996. לאחר מכן חזר ליוון ושיחק בא.א.ק אתונה, ובהמשך שב לאנגליה ושיחק בשפילד יונייטד והאדרספילד.

כמאמן הוא זכה בשתי אליפויות עם אפואל ניקוסיה והעפיל עמה לשלב הבתים של ליגת האלופות, וגם זכה בשני גביעים (ביוון ובקפריסין). את תחילת הדרך כמאמן עשה בליגות הנמוכות ביוון, כשהעלה את איליסיאקוס שתי ליגות. אחר כך עבר ללאריסה, ואחרי עונה העלה אותה לליגה הבכירה, כשאת העונה הראשונה בסופרליג היא סיימה במקום השמיני. בעונה השנייה הוא זכה עמה בגביע, כשהוא מנצח את בגמר 1:2 את קבוצת נעוריו פנאתינייקוס. בניסיון הראשון שלו במסגרות אירופיות הוא ניצח עמה קבוצת עבר אחרת שלו, בלקבורן.

ב-2008 הוא מונה למאמן א.א.ק אתונה, אבל פוטר אחרי חצי שנה. ב-2009 הוא מונה למאמן אטרומיטוס, העפיל עמה פעמיים לגמר הגביע, והפסיד פעמיים. ב-2012 הוא מונה למאמן פאוק, אבל פוטר אחרי עונה. באוקטובר 2013 דוניס הקדים את רוני לוי ורן בן שמעון ומונה למאמן אפואל ניקוסיה. בעונה הראשונה שלו הוא זכה בדאבל, לאחר מכן הוליך אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות - אבל בבית קטלני עם ברצלונה, פריס סן ז'רמן ואייאקס הוא הצליח להוציא נקודה אחת בלבד. בינואר 2015 הוא עזב אחרי דעיכה גדולה.

משם הוא עבר לערב הסעודית וזכה בגביע עם אל הילאל, משם עבר לאמן באיחוד האמירויות. אחר כך חזר לקדנציה שנייה באפואל ניקוסיה, אך לא עמד בציפיות ופוטר. ביולי 2018 חזר לפנאתינייקוס, אבל אחרי שנתיים הצדדים סיכמו על עזיבה בגלל בעיות תקציביות ובעיות ביחסים עם ההנהלה והבעלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully