וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: יורגוס דוניס מועמד להחליף את איביץ'

10.7.2020 / 11:18

המאמן היווני בן ה-50, שיסיים בעוד כשבועיים פרק זמן של שנתיים בפנאתינייקוס ויוחלף על ידי דני פויאטוס, זכה בעבר בתארים בקפריסין וביוון, ואף העפיל עם אפואל ניקוסיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הצהובים בוחנים אופציות נוספות

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

המאמן היווני יורגוס דוניס מועמד להחליף את ולדאן איביץ' במכבי תל אביב. דוניס בן ה-50 יסיים בעוד כשבועיים פרק זמן של שנתיים בפנאתינייקוס ויוחלף על ידי דני פויאטוס, שהיה עוזרו של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. דוניס עוזב את פנאתינייקוס בשל מחלוקת עם ההנהלה בעניינים מקצועיים ולצד המועמדות למכבי תל אביב יש לו הצעות מקטאר ומאיחוד האמירויות. במקביל לדוניס, בוחנים במכבי תל אביב אופציות נוספות של מאמנים אשר הוצעו להם למן הרגע שנודע כי איביץ' סיים רשמית את דרכו במכבי תל אביב.

יורגוס דוניס מאמן פנאתינייקוס. GettyImages
יורש ראוי? דוניס/GettyImages

דוניס בן ה-50 רשם קריירה נאה ככדורגלן, והיה היווני הראשון שמגיע לפרמיירליג, כשעבר מפנאתינייקוס לבלקבורן ב-1996. לאחר מכן חזר ליוון ושיחק בא.א.ק אתונה, ובהמשך שב לאנגליה ושיחק בשפילד יונייטד והאדרספילד.

כמאמן הוא זכה בשתי אליפויות עם אפואל ניקוסיה והעפיל עמה לשלב הבתים של ליגת האלופות, ועוד זכה בשני גביעים (ביוון ובקפריסין). את תחילת הדרך כמאמן עשה בליגות הנמוכות ביוון, כשהעלה את איליסיאקוס שתי ליגות. אחר כך עבר ללאריסה היוונית, ואחרי עונה העלה אותה לליגה הבכירה ביוון, כשאת העונה הראשונה בסופרליג היא מסיימת במקום השמיני. בעונה השנייה הוא זכה עמה בגביע, כשהוא מנצח את בגמר 1:2 את קבוצת נעוריו פנאתינייקוס. בניסיון הראשון שלו במסגרות אירופאיות הוא ניצח עמה קבוצת עבר אחרת שלו, בלקבורן.

ב-2008 הוא מונה למאמן א.א.ק אתונה, אבל פוטר אחרי חצי שנה. ב-2009 הוא מונה למאמן אטרומיטוס, העפיל עמה פעמיים לגמר הגביע, והפסיד פעמיים. ב-2012 הוא מונה למאמן פאוק, אבל פוטר אחרי עונה.

באוקטובר 2013 דוניס הקדים את רוני לוי ורן בן שמעון ומונה למאמן אפואל ניקוסיה. בעונה הראשונה שלו הוא זכה בדאבל, לאחר מכן הוליך אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות - אבל בבית קטלני עם ברצלונה, פריס סן ז'רמן ואייאקס הוא הצליח להוציא נקודה אחת בלבד. בינואר 2015 הוא עזב אחרי דעיכה גדולה.

משם הוא עבר לערב הסעודית וזכה בגביע עם אל הילאל, משם עבר לאמן באיחוד האמירויות. אחר כך חזר לקדנציה שנייה באפואל ניקוסיה, אך לא עמד בציפיות ופוטר. ביולי 2018 חזר לפנאתינייקוס, אבל אחרי שנתיים הצדדים סיכמו על עזיבה בגלל בעיות תקציביות ובעיות ביחסים עם ההנהלה והבעלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully