וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטזיה ושמה סלליך: התפנית, הספק והתקווה בהחתמה של הפועל באר שבע

5.8.2020 / 6:30

עד לפני כמה שבועות, צירופו של סינטאיהו סלליך נראה לא הגיוני בתוך הבוץ בו היה שרוי המועדון. עכשיו אבוקסיס יצטרך לגרום לקשר למצות את הפוטנציאל גם מבחינת מספרים, ואולי גם להראות למכבי חיפה שטעתה

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה/צילום: התאחדות הכדורגל ,עריכה: ניר חן

התפנית הגיעה בסוף השבוע שעבר. בהפועל באר שבע התבשרו כי מכבי תל אביב הולכת על בן ביטון והאור הירוק ניתן להעלות את ההצעה הכספית לסינטאיהו סלליך. אבל גם אז לא האמינו במועדון שיוכלו להתחרות במכבי חיפה. בהפועל באר שבע היו אף כאלה שהיו משוכנעים שהשם של המועדון יצא במכוון בתקשורת מתוך אינטרס להעלות את ההצעה של הירוקים לשחקן הכנף שלהם. אלא שסלליך היה בסוף זה שטרף את הקלפים.

הרי מכבי חיפה בכלל לא מימשה את האופציה שהייתה לה להחתים אותו לעונה נוספת והסכימה רק להיכנס למשא ומתן על מספרים נמוכים בהרבה. סלליך גם הפנים שעם כל הכבוד לפיניש הטוב שלו בפלייאוף הקורונה בו כבש ארבעה שערים, ברק בכר לא בונה עליו כשחקן הרכב ראשון. אצל יוסי אבוקסיס, כך הוא השתכנע, יקבל קרדיט מורחב. היה לו ברור שמאמן הפועל באר שבע בונה עליו חזק לכנף הימנית ורואה בו התאום של אלטון אקולטסה. את הערמונים מהאש הוא הוציא לבסוף ולקח את עתידו בידיו.

סינטאיהו סלליך שחקן הפועל באר שבע עם המנכ"ל אסי רחמים. אתר רשמי הפועל באר שבע, אתר רשמי
טרף את הקלפים. סינטאיהו סלליך עם אסי רחמים/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל באר שבע

ספק אם סלליך ראה את עצמו בגיל 29 בפוזיציה הנוכחית. מעבר ממכבי חיפה להפועל באר שבע הוא עדיין בטופ של הכדורגל הישראלי, אבל השחקן שכבר בגיל 19 שיחק באליפות האחרונה בה זכתה מכבי חיפה, רצה מסלול אחר, בטח אחרי שיצא לשחק במאריבור והיה שותף מלא לאליפויות בסלובניה ולהופעות בצ'מפיונס ליג. אבל במקום לנדוד מערבה ביבשת הוא חזר לישראל ב-2017, אמנם למכבי חיפה, אבל עדיין לא לליגה בכירה בה האמין שיעשה את השנים היפות שלו. הגול הראשון שלו בקדנציה השנייה במכבי חיפה היה נגד הפועל באר שבע ובכלל הולך לו נגד הקבוצה בה חתם אתמול. גם בפלייאוף האחרון כבש שני שערים, מתוך הארבעה שהיו לו מאז חזרת הליגה לפעילות, מול יוסי אבוקסיס.

מבקריו של סלליך מדברים על שחקן שכונתי במובן הרע של המילה. אחד שקשה לסמוך עליו ברגעי האמת, כזה שייתן את שעריו בגארבג' טיים. התומכים שמנגד מדגישים כי מדובר בשחקן שמעולם לא קיבל גב אמיתי ממאמן שהאמין בו עד הסוף. בהיבט הזה אבוקסיס יודע היטב את העבודה ויעידו אינספור שחקנים שהרגישו אצלו בנוח וידעו שהוא אמיתי איתם. אם יהיה לסלליך מה למכור והוא ירצה להציג את הרפרטואר שיש לו, הוא ימצא אצל אבוקסיס חיבוק מלא שאולי יוביל אותו לתת עונה של מספר דו ספרתי גם בכיבושים וגם בבישולים, כמו שפעם היה מי שהציב לו את המטרה הזו כיעד בכל עונה.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע: סינטאיהו סלליך חתם לעונה אחת

לכתבה המלאה
יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
יודע להפיק את המקסימום משחקנים כמו סלליך. יוסי אבוקסיס/דני מרון

הפועל באר שבע רצתה להחתים אותו אתמול לשנתיים. לתת לו להרגיש שהמועדון באמת סומך עליו, מתוך אמונה שזה ישרת את המטרה ויעשה לו טוב. סלליך התעקש לסגור רק לעונה, אולי כי הוא מעריך שבקיץ הבא יהיה כסף יותר טוב ואולי כי כזה הוא - אחד שלא חושש מנדודים ומעברים, כפי שעשה בלא מעט שנים במהלך הקריירה.

אחרי שחרורם של בן שהר, ניב זריהן, אורן ביטון, בן ביטון והזרים נייג'ל האסלביינק, ארנסטס שטקוס ודויד סימאו, הפועל באר שבע גם מתחדשת ומצרפת שחקן שעם כל סימני השאלה לגביו, הגעתו הייתה עדיין בגדר פנטזיה לא הגיונית רק לפני כמה שבועות כשהמועדון היה עמוק בתוך הבוץ הכלכלי. עזיבת בן שהר ובן ביטון פינתה ארבעה מיליון שקל בתקציב ופתאום יש כסף שאפשר לשחק איתו.

כך או אחרת, המשימה הגדולה היא לפגוע בכל שחקן כי אין כסף לטעות. סלליך יצטרך לבחור בין להשתרך מאחורי ז'וזואה ואחרים שאולי יבלטו, או להחליט שהוא ירד דרומה כדי להשאיר חותם במועדון שעדיין מגשש את דרכו החדשה בעידן שאחרי אלונה ברקת.

* עוד בהפועל באר שבע: מאמן הכושר אודי בן שמחון מצטרף לצוות הפיזיולוגי. בן שמחון, שהגיע מהפועל ראשון לציון, יהיה מאמן הכושר לצידו של מיכאל ברוש, שעובד במועדון 15 שנים. אודי הוא השני שמצטרף לצוות המקצועי, לאחר מאמן השוערים, גילי בן נחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully