וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA חזרה: הלייקרס ניצחו 101:103 את הקליפרס, סל ניצחון ללברון

אחרי 140 יום, הליגה הטובה בעולם חזרה בסערה: קינג ג'יימס חתם ערב פושר עם ארבע נקודות קריטיות בדרבי, אנתוני דייויס להט עם 34 נקודות, ג'ורג' (30) וקוואי (28) לא הושיעו. יוטה גברה 104:106 על ניו אורלינס משתי קליעות עונשין של רודי גובר

שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרת העונה/האתר הרשמי של ניו אורלינס פליקנס

שוב היא כאן. אחרי 140 ימים, ה-NBA סוף סוף חזרה הלילה (בין חמישי לשישי) עם המשחקים הראשונים בבועה בדיסניוורלד. כצפוי, חידוש העונה עמד בסימן מחאת השחורים בארצות הברית: השחקנים הופיעו עם מסרים פוליטיים וחברתיים על גב הגופייה, הופיעו עם חולצות עם הכיתוב Black Lives Matters לחימום, שילבו ידיים וכרעו ברך בזמן ההמנון והוסיפו עוד שלל מחוות אקטיביסטיות שמזכירות שעל אף החזרה למגרשים, החיים בארצות הברית עדיין לא חזרו למסלולם.

על הפרקט מנת הפתיחה ענתה על כל הציפיות, כשיוטה ניצחה את ניו אורלינס במשחק צמוד ומותח. לאחר מכן הדרבי של לוס אנג'לס סיפק מותחן לא פחות גדול, כשהלייקרס גברו בקושי על הקליפרס.

תוצאות הלילה:

ניו אורלינס (37:28) - יוטה (23:42) 106:104
ל.א לייקרס (14:50) - ל.א קליפרס (21:44) 101:103

שחקני יוטה ג'אז, ניו אורלינס פליקנס כורעים ברך בהמנון האמריקני. GettyImages
ה-NBA מעבירה מסר לאמריקה כולה. שחקני יוטה וניו אורלינס כורעים ברך בהמנון/GettyImages
שחקני לוס אנג'לס לייקרס כורעים ברך בהמנון האמריקני. GettyImages
גם בדרבי של לוס אנג'לס כרעו ברך/GettyImages

ל.א לייקרס (14:50) - ל.א קליפרס (21:44) 101:103

כדורסל NBA משחקים 48 דקות, ובסוף לברון מנצח. קינג ג'יימס, המועמד האלטרנטיבי ל-MVP, דווקא היה רחוק משיאו הלילה, אבל שוב הוכיח מאיזה חומר קורץ כשהתעלה במאני טיים, קלע את ארבע הנקודות האחרונות של הלייקרס כולל סל הניצחון, ומנע מהם הפסד מול היריבה העירונית שהופיעה בסגל חסר, ללא שניים משחקניה הבכירים - לו וויליאמס ומונטרז הארל.

המשחק, שנערך לעיני שלל כוכבים מקבוצות אחרות בליגה, היה הפכפך למדי: הוא נפתח בשליטה מוחלטת של הלייקרס, שעלו ליתרון 13 כבר ברבע הראשון, אבל נמשך בצורה שקולה בהרבה, כשקוואי לאונרד ופול ג'ורג' משתדלים להשאיר את הקליפרס קרובים. המהפך הושלם ברבע השלישי, במהלכו קוואי וחבריו פתחו לפתע יתרון של שבע נקודות. זה בדיוק היה הרגע עבור אנתוני דייויס ללחוץ פעם נוספת על הגז, ולהפוך כמעט במו ידיו שוב את התוצאה.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מול קוואי לאונרד, לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
כמה התגעגענו. לברון וקוואי/GettyImages
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס מטביע. GettyImages
משחק פושר, והתעלות בקלאץ'. לברון/GettyImages

בסופו של דבר המשחק נשאר צמוד עד הסיום והפך לדו קרב בין לברון לפול ג'ורג'. חמש נקודות רצופות של כוכב הקליפרס קיזזו את היתרון של הלייקרס לנקודה בלבד כשנותרה דקה וחצי לסיום, אבל בצד השני לברון התעורר, ושוב הוכיח את יכולותיו בקלאץ'. סל בחדירה שלו נענה בשלשה גדולה של ג'ורג', אבל אז הגיע סל נוסף, 13 שניות לסיום בריבאונד התקפה, שהתברר כסל הניצחון. הכדור האחרון של הקליפרס הלך לידיים של פול ג'ורג' הלוהט, אבל הפעם זה הסתיים בהחטאה.

אנתוני דייויס היה רמה אחת מעל כולם בלייקרס לאורך המשחק וסיים עם 34 נקודות (16 מ-17 מהעונשין), 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אבל אקורד הסיום היה שייך ללברון, שסיים ערב פושר עם 16 נקודות ב-6 מ-19 בלבד מהשדה, אבל עם שני הסלים החשובים של המשחק. הוא הוסיף גם 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ונעזר ב-16 של קייל קוזמה וב-11 של דיון ווייטרס, שרשם הופעת בכורה חיובית למדי בלייקרס. מנגד, הקליפרס קיבלו 30 נקודות מפול ג'ורג' ו-28 מקוואי לאונרד, אבל לא הרבה מעבר. פטריק בברלי הסתפק ב-12 נקודות ב-16 דקות.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס. GettyImages
ברוכים השבים. אנתוני דייויס ולברון/GettyImages

ניו אורלינס (37:28) - יוטה (23:42) 106:104

יריית הפתיחה המחודשת של העונה סיפקה גם איכות וגם מתח. ההתחלה היתה כל כולה של הפליקנס: זאיון וויליאמסון שהיה בספק קיבל אישור לשחק עם מגבלת דקות ויחד עם ברנדון אינגרם שהמשיך את העונה מהיכן שהפסיק אותה, סחף את החבורה הצעירה ליתרון מהיר שהגיע בשיאו ל-16 נקודות. באותן דקות וויליאמסון, שהחמיץ את אימוני הפליקנס במשך קרוב לשבועיים אחרי שיצא מהבועה כדי לטפל בעניין משפחתי רפואי דחוף, נראה שוב כמו אחד הדברים הכי מלהיבים שיש ל-NBA להציע, כשהיה חתום על שני אלי-אופים כולל אחד ממסירה מחצי מגרש של לונזו בול.

אבל ככל שהמשחק התקדם הוא הלך והתאזן. הג'אז הידקו את ההגנה, נגסו לאט לאט בהפרש, נעזרו ביכולת טובה של האקס פקטור ג'ורדן קלרקסון ושל דונובן מיטשל ומייק קונלי, והפכו את המשחק לצמוד. בדקות הסיום הניסיון של הג'אז כבר נתן את אותותיו, ובמהלך האחרון שלהם הגיע הרגע לו חיכתה יוטה זמן רב, כשרודי גובר ודונובן מיטשל - שני הכוכבים שמערכת היחסים ביניהם עלתה על שרטון בעקבות ההידבקות של שניהם בקורונה - איחדו כוחות למהלך המנצח. מיטשל חילק לגובר מסירה, הסנטר נעצר בעבירה ודייק פעמיים מהעונשין כשנותרו 6.9 שניות לסיום, וראה את ברנדון אינגרם מחטיא שלשה על הבאזר.

רודי גובר, יוטה ג'אז מטביע. AP
חתום על הפסקת הליגה, ועל המהלך המנצח הראשון מאז חזרתה. רודי גובר/AP
זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס. AP
ראה את סוף המשחק מהספסל. זאיון וויליאמסון/AP

ג'ורדן קלרקסון הוביל את קלעי הג'אז עם 23 נקודות מהספסל, דונובן מיטשל ומייק קונלי הוסיפו 20 כל אחד, ורודי גובר חזר לספק את הדומיננטיות המוכרת שלו בצבע עם 14 נקודות, 12 ריבאונדים ו-3 חסימות. זה הספיק כדי לנצח למרות שחסרונו של בויאן בוגדנוביץ' הורגש היטב בכל הנוגע לקליעה מבחוץ, כשהג'אז מדייקים ב-23 אחוזים בלבד מחוץ לקשת. את הפליקנס הוליך ברנדון אינגרם עם 23 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג'יי ג'יי רדיק (21) וג'רו הולידיי (20) עשו את שלהם, וזאיון וויליאמסון סיים עם 13 נקודות ב-15 דקות. בעקבות ההפסד, ניו אורלינס נשארה במרחק ארבעה משחקים מממפיס שבמקום השמיני במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully