וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפסו על עץ גבוה מדי: למה מכבי תל אביב עדיין לא מינתה מאמן?

30.7.2020 / 12:30

הצהובים תכננו להנחית עוד מאמן אירופי מוכח, אבל גילו שהמאמנים שסימנו לא ממהרים לקצץ כמו השחקנים הישראלים. גולדהאר מוכן להקציב 350 אלף יורו למאמן, סחרודר קשוח במשא ומתן, ולמה יותר משתלם לאמן באירופה או במפרץ הפרסי?

טל בן חיים חוזר למכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

יומיים בלבד נותרו לסיום חודש יולי ולמכבי תל אביב אין עדיין מאמן. נכון שזה קיץ מיוחד ובשל נגיף הקורונה, רוב הפעילות בעולם, וגם בכדורגל השתנתה, אבל עם כל הנסיבות המקלות מכבי תל אביב כבר היתה צריכה להיות בשלב הכנה יותר מעמיק לעונה הבאה. סגל השחקנים רחוק מלהיות שלם ועיקר המאמץ מושקע בסגירה עם בלם, מגן ימני וחלוץ, כולם זרים, אבל העניין המרכזי הוא בהיעדרות מאמן ואם לדייק, צוות אימון.

בעוד שאיתי שכטר, שרן ייני וטל בן חיים הבינו, כל אחד מהסיבות שלו, שזה לא קיץ רגיל בו אפשר להתמקח ולשחק פוקר מול מיטש גולדהאר, המועמדים לאימון מכבי תל אביב מחזיקים כנראה קלפים יותר טובים ביד ומהמרים בינתיים בלי למצמץ. המועמד המוביל בשלב הזה הוא ההולנדי אלפרד סחורדר, שיודע שמכבי תל אביב רוצה אותו ושהיא במצוקה ולכן לא ממהר לוותר על כסף ולא מוכן להתגמש. גם העובדה שיש כאן מועדון נוסף, הופנהיים, שצריך להשלים לו שכר סיבכה עד כה את הדברים. אבל אם היה מדובר רק בהגעת מאמן, מכבי תל אביב עוד היתה מעגלת פינות תקציב ומתיישרת. סחורדר, כמו גם מאמנים אחרים איתם מכבי תל אביב דיברה ועדיין מדברת, רוצה צוות משלו ולהביא צוות של עוזר מאמן, מאמן כושר ומאמן שוערים כרוך בהרבה מאוד כסף. כמו מול השחקנים, גם בגזרת צוות האימון גולדהאר רצה הקיץ לחסוך בשל שינוי הסטטוס העולמי עקב הקורונה והתוצאות מראות עד כה עד כמה זה קשה. בנוסף לכך, מצבה של ישראל וההתמודדות הרפויה מול הקורונה אינו מוסיף. מי שצריך לקום עכשיו ולעזוב את ביתו למדינה אדומת קורונה, כשהוא לא נהנה משכר גבוה מדי, חושב כמה וכמה פעמים.

מאמן הופנהיים אלפרד שרודר. GettyImages
לא מתפשר. סחרודר/GettyImages

לפי גורמים המעורים בפרטים, מכבי תל אביב הקציבה שכר נטו של 350 אלף יורו לתפקיד המאמן. זה בדיוק מה שהרוויח ולאדן איביץ' בחוזה הראשון שלו במועדון. בעונה השנייה כבר קיבל הסרבי תוספת והשתכר כ-500 אלף יורו נטו, אבל לחוזה הראשון עליו חתם לפני שנתיים זה המקום אליו מכבי תל אביב רצתה לרדת. כשמדובר גם בצוות אימון זר מלא לצד המאמן, זה הופך את הסיפור להרבה יותר מורכב ובעיקר יקר ומכאן ההתמהמהות הגדולה. "בוא נגיד שגולדהאר של אמצע העשור, כבר היה סוגר עם מאמן מזמן", סיפר גורם הבקיא בפרטים. "זה לא שאין מאמנים טובים בשוק. גם סחרודר, גם יורגוס דוניס וגם מאמנים אחרים עימם דיברו או שבהם התעניינו, הם מועמדים טובים מאוד. אבל במכבי תל אביב חושבים היום אחרת ולא מפזרים בקלות. כמו בתקציב השכר של השחקנים שיקוצץ, כך גם בתקציב השכר של המאמנים, רוצים לראות במועדון שינוי גדול במספרים ולכן הכול הולך הרבה יותר קשה ואיטי".

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
קיץ לא פשוט. גולדהאר/ברני ארדוב

סוכן שחקנים ישראלי שעושה לא מעט עסקאות גם באירופה, הוסיף: "יש הרבה ליגות באירופה שאתה לא מוצא בהן את הקיצוץ הדרמטי שעושים כאן אצלנו. פה יצא מכתב של המנהלת לקבוצות עם הנחיה של משרד האוצר לקיצוץ של 20 עד 30 אחוז לפחות בתקציבי השכר. הפועל באר שבע כבר מקצצת אפילו 50 אחוז לשחקנים שלה. יש הרבה ליגות באירופה וגם בנסיכויות של המפרץ הפרסי שבכלל לא מדברים בהן על קיצוצים כאלה ולכן במקומות רבים יציעו הרבה יותר כסף ממה שגולדהאר מוכן לשים הקיץ".

בינתיים, מכבי תל אביב תסיים את מחנה האימונים שלה בירושלים עם משחק הכנה נוסף הפעם מול בית"ר ירושלים. מי שעומד בראש הצוות המקצועי הוא פטריק ואן לוון שמנסה למצוא את שביל הביניים בין היותו דמות מקצועית מחליפה לבין הרצון שלו להוכיח שגם לו יש מה למכור. את השחקנים בינתיים זה לא מרשים והם מדברים על כך שהם צריכים מאמן. בשבת הבאה תשחק הקבוצה במשחק אלוף האלופים וב-18 באוגוסט ייערך המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות. מכבי תל אביב כבר עברה גם קייצים מגומגמים שהתנהלו בעצלתיים ושילמה על כך לא פעם מחיר. רק בריאיון הפרידה שלו כאן אמר איביץ' שהטעות הגדולה שלו היתה שלא לחץ על המועדון להתכונן הרבה יותר טוב לאירופה בקיץ שעבר. המצב שאיביץ' תיאר מהקיץ הקודם נראה היום כמו חלום ורוד ואופטימלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully