וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "לא פייר לשפוט אותנו אחרי הקורונה והפציעות"

27.7.2020 / 19:41

מאמן מכבי תל אביב מבקש סבלנות לקראת גמר הפיינל פור מול ראשל"צ (שלישי, 21:00, ספורט5): "לאף קבוצה אין חוזה מובטח להצליח בכל שנה". גודס: "נבוא להילחם". בלייזר: "מאמינים שאפשר לזכות בתואר"

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי ראשון לציון על הפועל ירושלים בחצי הגמר/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

משחק הגמר סל של ליגת העל בכדורסל לעונת 2019/20 יפגיש מחר (שלישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) את האלופה מכבי תל אביב וסגניתה מכבי ראשון לציון. הצהובים ינסו לזכות בתואר ה-54 שלהם, ואילו ראשון לציון חולמת על אליפות שנייה בהיסטוריה.

זהו המפגש הרביעי בין הקבוצות בפיינל פור כשמכבי תל אביב מנצחת פעמיים - בחצי גמר 2010/11 ובגמר אשתקד, וראשון לציון מנצחת בחצי גמר הפיינל פור ב-2015/16 בדרך לאליפות שלה. העונה נפגשו שתי הקבוצות ארבע פעמים, כשמכבי תל אביב ניצחה את שני המשחקים בליגה הסדירה וראשון לציון ניצחה את שני המשחקים בבית העליון בשבועות האחרונים. זהו הפעם השלישית בעשור האחרון ששתי קבוצות נפגשות בשנתיים רצופות במעמד הגמר, כשבפעמיים הקודמות מי שהפסידה בשנה הראשונה, ניצחה בגמר העוקב.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
דרוך ומוכן. ספרופולוס/דני מרון

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הגמר אחרי הניצחון הקשה על גלבוע/גליל בחצי הגמר. הקבוצה של יאניס ספרופולוס עדיין רחוקה מלהציג את הכדורסל שאפיין אותה ערב תקופת הקורונה, אך חזרה להראות רוח לחימה שחסרה לה בתחילת הפלייאוף. הצהובים נותנים הרבה מאוד כבוד לראשון לציון מחד, אך מאידך מאמינים שהשחקנים שלהם יגיעו למשחק הגמר עם מספיק אנרגיות כדי לעבור את ראשון לציון ולזכות באליפות שלישית ברציפות לראשונה מאז שנת 2007. טיילר דורסי נמצא בכושר מצוין עם 23 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים כולל 8 מ-15 מחוץ לקשת.

"זו לא הייתה תקופה קלה, השחקנים היו צריכים להיות חודשיים בבידוד", אמר יאניס ספרופולוס. "ראיתם כמה בעיות היו לכל הקבוצות, זה היה ממש קשה, אבל אנחנו לא חושבים על זה, עברנו על זה ואנחנו חושבים רק על מחר. אני מאמין שכל משחק שונה מהקודם שלו, כל משחק נגד ראשון לציון היה בתקופה אחרת של העונה, כשמשחקים בגמר זה בהחלט שונה, כי גמר נותן לך תואר. נראה מה יהיה. אנחנו מכירים אותם, הם מכירים אותנו, הדבר החשוב זה להתמקד ולעשות את מה שאנחנו יודעים על המגרש".

המאמן הצהוב הוסיף ואמר: "האנרגיה חשובה למחר אבל גם היכולת שלנו. אנחנו צריכים לשחק יותר טוב. ראשון קבוצה טובה במומנטום טוב. אנחנו רוצים את התואר, אבל זה רק משחק, בשבילי יותר חשוב שהאנשים יהיו בטוחים מהמגפה הזאת, ושכולם יצאו מהמצב הזה, כולל מי שנכנס לבעיות כלכליות".

על היכולת של טיילור דורסי לאחרונה אמר היווני: "טיילר התעלה ברגע שאנחנו היינו צריכים אותו, זה היה קשה גם בשבילו. הוא היה צריך להישאר בבידוד, תקופת הקורונה הזאת הציבה בשבילנו הרבה בעיות. אין לחץ מיוחד, לאף אחד אין חוזה עם ההצלחה. לאף קבוצה אין חוזה להצלחה בכל שנה. אמנם אולי לא נזכה בתואר, אבל הגענו לפלייאוף ביורוליג, והקורונה הגיעה לנו בזמן הלא טוב, והיא באה פעם ב-100 שנה. לשפוט קבוצה אחרי דבר כזה, עם כל הבעיות שהיו לנו עם הפציעות שהשפיעו על המשחק שלנו, אני לא חושב שזה יהיה פייר. אנחנו רוצים להצליח ולזכות בתואר. החיים ימשיכו גם אחרי זה".

הקפטן ג'ייק כהן אמר: "הפוקוס היחיד שלי זה לזכות באליפות השלישית ברציפות, כל הדיבורים מסביב לא משפיעים עלי, בשבילי זה עוד משחק ועוד אליפות למועדון הזה".

עוד בוואלה!

אחרי סל הניצחון, במכבי תל אביב טוענים: הזוי לחשוב שווילבקין לא יישאר

לכתבה המלאה
דרל מונרו שחקן מכבי ראשון לציון. דני מרון
יהפוך למלך סלי הפיינל פור? מונרו/דני מרון

בראשון לציון מאמינים מאוד ביכולתם לזכות בפעם השנייה באליפות. הקבוצה של גיא גודס היא היחידה שלא הפסידה בפלייאוף הנוכחי, וניצחה בשבעה משמונת משחקיה האחרונים. הכתומים מרגישים שבניגוד לעונה שעברה, בה לא הצליחו לאיים על מכבי תל אביב בגמר, למשחק ההכרעה הנוכחי הם מגיעים בשלים בהרבה ומנוסים יותר, כך שהאליפות היא לא בגדר הפתעה גדולה. דיאנג'לו הריסון, שכמעט והפסיד לכתומים את המשחק אמש, נמצא בכושר נהדר והוא מוביל את הפלייאוף בנקודות, ריבאונדים ובמדד. גודס, שזהו הגמר השני שלו בלבד, ינסה להיות הרביעי בהיסטוריה שזוכה באליפות כמאמן אחרי שעשה זאת בתור שחקן. דריל מונרו רחוק 14 נקודות מתואר מלך סלי הפיינל פור, אותו מחזיק החל מאתמול ג'רמי פארגו עם 111 נקודות.

גודס התייחס למה שעבר על הקבוצה שלו מאז החזרה מהפגרה ואמר: "זה היה אירוע משונה, להחזיר את כולם לארץ, לשמחתי רוב האמריקאים שלנו חזרו. זה היה חשוב לכדורסל הישראלי. זה לא היה פשוט, אבל לשמחתנו עברנו את זה. ניצחנו את מכבי פעמיים אבל הפסדנו להם גם פעמיים. כשמגיעים לגמר הסטטיסטיקה טובה על הפרקט, אבל בסוף היום אתה צריך לעשות את העבודה על המגרש, למכבי יש יותר ניסיון מאיתנו, אבל נבוא להילחם כמו מול ירושלים, נעשה את הכי טוב כדי לנצח עוד משחק. כשהכל מתנקז למשחק אחד, צריך לעשות את הדברים הקטנים טוב. שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה טוב מאוד".

קפטן הכתומים עוז בלייזר הוסיף: "בשנה שעברה באמצע המשחק נפלנו מהרגליים ולא הצלחנו להתמודד יותר, אנחנו מגיעים מנוסים יותר, מבחינת ישראלים רצים אותו סגל ביחד עם החיזוק של זאק. אני מרגיש יותר מוכן מהשנה שעברה, אנחנו באמת מאמינים שבמשחק אחד מכבי פייבוריטים אבל יש לנו אמונה שאנחנו יכולים לזכות בתואר".

שחקן מכבי ראשון לציון נמרוד טישמן מול שחקן מכבי תל אביב אות'לו האנטר. עודד קרני, מנהלת הליגה, אתר רשמי
כל קבוצה ניצחה את השנייה פעמיים העונה. טישמן מול האנטר/אתר רשמי, עודד קרני, מנהלת הליגה

שלומי פרי, ממלא מקום מנכ"ל המנהלת, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים והתייחס להשלמת הליגה: "זה רגע באמת מיוחד בשבילי, רגע מיוחד לכדורסל הישראלי, החזרה למשחקים הייתה בספק בחודש אפריל ומאי, זה הצליח לנו. צריך להגיד תודה לגיא הראל, יניב מזרחי ויושבי הראש שהאמינו ושמואל פרנקל כשהאמין שזה אפשרי לקח על עצמו את זה כפרויקט. מגיע להם קרדיט על החזרה הזאת. זה שהגענו לסיום ספורטיבי, זה הישג גדול מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully