וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סל הניצחון, במכבי תל אביב טוענים: הזוי לחשוב שווילבקין לא יישאר

27.7.2020 / 7:11

הצהובים מגבים את כוכבם אחרי השבוע האמוציונלי והשלשה המכרעת בחצי הגמר: "אנשים לא מבינים מה עבר עליו, הוא עומד בלחץ בצורה יפה". דורסי מחכה לפרוע את "החוב" נגד ראשון - אבל ספרופולוס מוטרד מהסגל הקצר

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי תל אביב על גלבוע/גליל בחצי הגמר/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

1. שחקני מכבי תל אביב משבחים את ווילבקין, ומודים: "הסוף היה מוזר"

מכבי תל אביב העפילה אמש (ראשון) לגמר הפיינל פור בפעם השלישית. הקבוצה של יאניס ספרופולוס תפגוש מחר (21:00, חי בספורט 5) את מכבי ראשון לציון במעמד הגמר בניסיון לזכות באליפות ה-55 בתולדותיה.

הצהובים כמעט שמטו יתרון של 13 נקודות ברבע האחרון, אולם סקוטי ווילבקין קלע את שלשת הניצחון פחות מ-3 שניות לסיום. טיילר דורסי הוביל את קלעי מכבי עם 20 נקודות, ואילו ווילבקין הוסיף 17, כשהשניים קולעים 9 מ-11 השלשות של הקבוצה.

"ידעתי שהכדור ייכנס לסקוטי בזריקה האחרונה, לא חששתי בכלל", אמר דורסי בסיום, "אני מגבה אותו, אבל צריכים לסיים את העבודה בשלישי".

על הנפילה של הקבוצה ברבע האחרון אמר דורסי: "האנרגיה שלנו בסוף הייתה נמוכה, סוף המשחק היה מוזר, ננוח לקראת יום שלישי ונבוא לגמר כדי לתת הכל. אנחנו קבוצת הגנה, כל העונה אנחנו טובים בהגנה, בהתקפה אנחנו יודעים לקלוע, אבל כשאנחנו שומרים בהגנה אנחנו מנצחים משחקים. רציתי להיות על המגרש בדקה האחרונה אבל יצאתי בעבירות, למזלי זה לא משנה כי אני בוטח בחברים שלי".

"זה היה משחק נהדר. ככה נראה משחק מכריע בפלייאוף - מלחמה, איבודי יתרון, מהפכים", סיכם אמארה סטודמאייר שסיים עם 8 נקודות ו-5 ריבאונדים, "בפלייאוף זה תמיד משחק של ריצות. יש עליות וירידות, והקבוצה שתישאר קרת רוח תנצח. סקוטי עשה מהלך גדול בשבילנו. סקוטי היה האיש שלנו בסוף המשחק. שיחקנו משחק קבוצתי נהדר, אבל סקוטי היה האיש שלנו. יש לנו עוד משחק אחד, אנחנו צריכים להתארגן מחדש ולבוא מוכנים למשחק אליפות". על היכולת שלו והאפשרות שימשיך לעונה נוספת אמר הסנטר הוותיק: "הגוף שלי מרגיש נהדר. אני מתבגר, אבל מרגיש נהדר".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל גלבוע/גליל גיל בני. דני מרון
"אנשים לא מבינים מה עבר עליו". ווילבקין/דני מרון

2. אחרי סל הניצחון, במכבי תל אביב מבהירים: ווילבקין יישאר

כאמור, גיבור הניצחון היה סקוטי ווילבקין. על הגארד של הצהובים העוברים ימים אמוציונליים: הוא פתח את הפלייאוף עם משחק חלש בניצחון הדרמטי על הפועל תל אביב, המשיך אותו עם יכולת לא טובה והרחקה במשחק השני בסדרה, ומהמשחק השלישי הורחק אחרי סאגה ארוכה.

ואם כל זה לא הספיק, הגיע הדיווח ביוון על האפשרות שיעזוב את מכבי תל אביב ויעבור לקבוצת יורוליג אחרת, אחרי שכביכול התבקש לקצץ בשכרו וסירב. אחרי המשחק וסל הניצחון, במכבי תל אביב הבהירו שהפרסומים שגויים. "זה שטויות, אף אחד לא דיבר עם סקוטי על דבר כזה", אמר בכיר במכבי תל אביב, "למישהו שפוי נראה שאם נרצה לעשות מהלך כזה, נחכה חודשיים בתקופת הקורונה ונבחר לעשות את זה בדיוק לפני המאני טיים של העונה?". גם בסביבתו של השחקן הכחישו את הדיווח.

לווילבקין לא היה משחק גדול, אבל הוא שוב קלע סל מכריע. "יש הרבה ביקורת על סקוטי, אבל אנשים לא יודעים מה באמת עובר עליו", אמר אחד האנשים במכבי שקרובים לשחקן. "הוא נשאר בישראל בתחילת תקופת הקורונה ועזב לארצות הברית רק בשלב מאוחר. אחר כך הוא חזר למצב של הבידוד, כשכל מה שהוא בנה במהלך עונת היורוליג נמחק. יש עליו הרבה מאוד לחץ, והוא בינתיים מתפקד לא רע תחת הלחץ הזה".

עוד בוואלה!

סקוטי ווילבקין: "זה משחק כדורסל בישראל - קורים דברים משוגעים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. דני מרון
מחפש נקמה. דורסי/דני מרון

3. דורסי "שמח לפגוש את ראשון לציון", ספרופולוס מודאג מהסגל הקצר

היום יקיימו הצהובים את האימון המסכם לקראת הגמר נגד מכבי ראשון לציון, הקבוצה עליה גברו בגמר בשנה שעברה, ושניצחה אותם פעמיים רק בחודש האחרון. קווינסי אייסי ואלייז'ה בריאנט הפצועים לא צפויים לעמוד לרשות יאניס ספרופולוס, שיעלה למשחק עם רוטציה קצרה.

"ירושלים וראשון קבוצות טובות, אבל אני שמח שראשון ניצחה כי יש לנו חוב מולם. הם ניצחו אותנו פעמיים העונה, ואני מצפה לפגוש אותם", אמר טיילר דורסי. "אני יודע שיש לנו שחקנים פצועים, אבל ברגעים כאלה כולם מתעלים. כל מי שעולה למגרש מוכן לזה. אנחנו לא עייפים, אנחנו רגילים לשחק שני משחקים בתוך יומיים, יש לנו עוד אנרגיה במיכל".

למרות האופטימיות של דורסי, בקבוצה קצת חוששים מהרוטציה הקצרה ומהעומס שיש על השחקנים: "אתם רואים מה יש לידי על הכסאות ליד הספסל", אמר יאניס ספרופולוס בהתייחס למצבת הפצועים הארוכה של הצהובים, "לפעמים זה יותר חזק ממה שיש על המגרש".

מצד שני, ספרופולוס אומר ש"יש לנו 40 דקות כדי לצאת עם תואר ראשון העונה. חייבים להמשיך להילחם כמו בשני המשחקים האחרונים, ולקוות שזה יספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully