וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטי ווילבקין: "זה משחק כדורסל בישראל - קורים דברים משוגעים"

26.7.2020 / 23:29

אחרי שחזר מהרחקה והעניק למכבי תל אביב את הכרטיס לגמר עם שלשת ניצחון, ווילבקין נשמע מסתורי: "קרו כמה דברים מוזרים בסיום". ספרופולוס מודה ששחקניו סחוטים, אבל "בגמר אסור להגיד שאתה עייף". ליובין: "היה מתאים שהמשחק יגיע להארכה"

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי תל אביב על גלבוע/גליל בחצי הגמר/צילום: דני מרון ,עריכה: ניר חן

בפעם השנייה ברציפות והשלישית בסך הכול (גם ב-1991) מכבי תל אביב תפגוש את מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור של ליגת העל. הצהובים כמעט איבדו את חצי הגמר מול הפועל גלבוע/גליל, אבל בסופו של דבר סקוטי ווילבקין קלע את שלשת הניצחון והעניק להם 78:81 קשה שהבטיח מקום בגמר שייערך ביום שלישי. מכבי תל אביב תנסה לזגות באליפות שלישית ברציפות ו-54 בתולדותיה, בעוד ראשון לציון שעלתה גם היא בזכות שלשת ניצחון משוגעת עוד יותר של אדם אריאל מול הפועל ירושלים, תקווה לחגוג אליפות שנייה בתולדותיה.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'ו תומאסון שחקן גלבוע/גליל. דני מרון
רגע ההכרעה. סקוטי ווילבקין עם שלשת הניצחון/דני מרון

סקוטי ווילבקין, שריצה עונש הרחקה במשחק השלישי בסדרה מול הפועל תל אביב וחזר הערב עם סל ניצחון: "נחמד להכריע את המשחק, אבל המשחק הזה כמעט ברח מאיתנו וקרו כמה דברים משוגעים בדקות האחרונות. לפחות המשכנו לשחק והשגנו את הניצחון. זה משחק כדורסל בישראל, קורים דברים משוגעים. השופטים? לא אמרתי את זה. זו תקופה משוגעת עבור כולם ורק רצינו לנצח. פייבורטים בגמר? אי אפשר לדעת. סיימנו במקום הראשון ואנחנו משחקים באולם שלנו".

עוד בוואלה!

דני אבדיה נבחר לשחקן העונה הישראלי. דיווח: גוסטבו איון מועמד למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
שמחה קצרה, ולעבודה. אמארה/דני מרון
דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב עם יונתן אטיאס, אנג'לו קלויארו, פרדריק בורדיון. דני מרון
מול ראשון לציון יהיה הרבה יותר קשה. מכבי תל אביב חוגגת/דני מרון

מאמן האלופה יאניס ספרופולוס על סל הניצחון של ווילבקין: "הוא שם ברגעים המכריעים של המשחקים, הוא עשה זריקה גדולה וניצחנו. שלטנו במשחק כמעט לכל אורכו, ברבע האחרון הם חזרו, בגלל חוסר ריכוז שלנו, לדעתי בעיקר בגלל עייפות, אבל בסוף הראינו את האופי כדי לקלוע את הסל האחרון ולנצח". ספרופולוס הסתכל על הצד החיובי: "הם חזרו, אבל עדיין עשינו הגנה טובה בשתי התקפות האחרונות שלהם, וקלענו סל בהתקפה האחרונה שלנו".

לגבי הגמר מול מכבי ראשון לציון, לה הפסידו הצהובים פעמיים מאז החזרה מפגרת הקורונה, אמר המאמן: "ננסה להיות רעננים, אבל בגמר אסור להגיד שאתה עייף. שיחקנו כל השנה כדי להגיע לגמר, ונשחק בכל הכוח על התואר. הם ניצחו אותנו פעמיים, אז נצטרך להיות יותר מרוכזים כדי לא לעשות את אותן טעויות".

טיילר דורסי, ששוב הצטיין עם 20 נקודות: "הפסדנו פעמיים לראשון, כך שניקח את זה באופן אישי, ונגיע כדי לעשות את העבודה. היכולת האישית שלי? אני מסופק, שיחקתי לא רע. בסוף קצת היינו לא יציבים, אבל שיחקנו מול קבוצה טובה, והצלחנו לעשות את העבודה".

על הגמר אמר דורסי: "זה משחק האליפות. אנחנו כאן כדי לזכות. נעשה את זה בשביל האוהדים שצופים בנו, אבל קודם כל בשבילנו. אין לנו את היורוליג, אז הליגה זה כל מה שנשאר לנו. עוד אין לי אליפות, כך שאני נרגש מהאפשרות לזכות בטבעת".

ליאור ליובין מאמן גלבוע/גליל. דני מרון
כמעט. ליובין/דני מרון
שחקני גלבוע/גליל. דני מרון
יש על מה להתגאות. גלבוע/דני מרון
יפתח זיו שחקן גלבוע/גליל עם טים קולמן, אקיל מיצ'ל. דני מרון
יתנחמו בערב מהנה של כדורסל. גלבוע/גליל/דני מרון

מאמן המפסידה ליאור ליובין אמר בסיום: "מאוכזב מאוד בגלל המעמד, בגלל שהמשחק הזה מסכם תקופה. יש המון רגשות, אבל גם המון גאווה. היה שקט בחדר ההלבשה, אני לא מוצא את המילים והם לא מוצאים את ההקשבה, אבל אמרתי לשחקנים שאני גאה בהם. אנחנו לא יוצאי דופן, כל מי שבקבוצות מבין מה הם עברו, הם עשו משהו מדהים.

"היה מתאים שהמשחק יגיע להארכה עם השלשה של ג'ו. אנשים נלחמו כדי שהכדורסל יחזור, ואני מקווה שהערב הזה מחזיר על ההקרבה של הרבה אנשים.

"עלינו לתחילת המשחק כמו שאני כן רוצה, והתפקיד שלנו כקבוצה קטנה זה לגרום שלמכבי לא יהיה נוח. דיברנו לפני כן שלא ננצח את זה בכדורסל, אלא בזה שלא יהיה להם נוח. בסוף עשינו את זה כמו שרצינו, כמו אנדרדוג".

ליובין נשאל על ההגנה אחד על אחד על ווילבקין במהלך האחרון: "יש כל מיני אפשרויות למהלך האחרון, רק שלוש התקפות אחורה הוא מסר לדורסי, ואחרי זה הלך אחד על אחד והחטיא. היה ברור לנו שהכדור יילך לווילבקין, הוא רגיל לעשות מהלכים גדולים. היינו צריכים לגרום למישהו אחר לנצח את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully